Zappza Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hei! Jeg skal pusse opp lydanlegget mitt (på tide) og har funnet meg forsterker, og trenger nå bare høytalere. Jeg skal altså ha at par som ikke koster mer enn 3500 kr og det skal være god bass (ikke alt for mye, men ikke for lite heller) og de skal helst kunne stå på gulvet Ikke så mye info, men bare spør hvis det er noe mvh, Zappza Endret 31. mars 2006 av Zappza Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Hvilken forsterker er det du har funnet deg? Må nesten vite det for å kunne hjelpe deg med høyttalere. Endret 21. mars 2006 av Morten K Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Og type musikk de skal spille kanskje.. Edit: det er jo tross alt en del å velge mellom, og best valg er alt etter utstyret de skal kobles til og musikken man hører på (og hvor kresen man er).. Noen eksempler i prisklassen med vidt forskjellige "bruksområder" Infinity Primus 250 Psb Alpha T Patos Basic B-310 (300kr over pris men verdt å se på) Cerwin vega CLSC-10 Cerwin vega V-12F Dali blue 3003 Dali Consept 6 Gale 4040 osv.... Endret 21. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Hvilken forsterker er det du har funnet deg? 5785976[/snapback] Det er denneFant ingen info om den på nettet, men jeg er venn med hun som skal selge den, så jeg kan finne ut hva enn du lurer på om den Og type musikk de skal spille kanskje.. 5785983[/snapback] De skal brukes til film, rock, litt trance, og litt annet. Altså gode all-round høytalere ________ Håper dere skjønte at jeg skulle ha to høytalere? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Priser på høyttalerne er for par.. Hvor mye skal du kjøpe den forsterkeren for? Må advare på forhånd, det er billigmerke som ikke er verdt mye (typisk minstepris 1kr på qxl).. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg hadde styrt glatt unna den forsterkeren der. Det er uansett en surroundreciver. En stereoforsterker vil gi deg mye bedre lyd for pengene. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Priser på høyttalerne er for par..Hvor mye skal du kjøpe den forsterkeren for? Må advare på forhånd, det er billigmerke som ikke er verdt mye (typisk minstepris 1kr på qxl).. 5786129[/snapback] Hmm, hvis det er en dritt forsterker gidder jeg ikke kjøpe den Skulle betale 2000 Jeg hadde styrt glatt unna den forsterkeren der. Det er uansett en surroundreciver. En stereoforsterker vil gi deg mye bedre lyd for pengene. 5786499[/snapback] Hmm, forslag til andre da? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=751226 &cart_id= Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Max pris 2000kr eller kan du gå litt opp? Selv hadde jeg nok gått for en surround receiver, like greit å være klar i tilfelle du vil ha surround etterhvert.. F.eks alle disse er av mye høyere kvalitet: Pioneer VSX-415-S Yamaha RX-V457 Pioneer VSX-515-S Yamaha Receiver RX-V550 Dette er bare eksempler, er selvsagt mye mer å finne der ute, også bedre tilbud.. Edit: Leif Endret 22. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) NAD C320BEE + PSB Alpha T = Endret 22. mars 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
radiated Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis du ikke har valgt forsterker ennå, kan du teste ut Dali 3003. De er litt mørke i klangen, men vil fungere fint til allroundbruk hvis du kombinerer med en litt skarp forsterker / CD-spiller (dvs ikke NAD). Selv har jeg en Marantz 6010OSE + CD6000 med de høyttalerene, og det fungerer bra til både klassisk og rock. Men desverre er Marantz som hifi-produsent snart historie pga. Denons oppkjøp, så du må kanskje se deg om etter noe annet. Andre merker som heller mot den lyse/skarpe siden er Arcam og Denon, du finner sikkert noe på hifi-klubben. Det viktigste uansett er at du tar med deg noen favorittCD-er og ørene dine, kjøp det du selv synes låter best. Surroundforsterkeren du har linket til vil jeg ikke anbefale med mindre du har umiddelbare planer om å skaffe deg 5 høyttalere. Stereooppsett blir best med en stereoforsterker, da trenger man ikke å fordele pengene over 6-7 kanaler (og tilsvarende fall i kvalitet). Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Her er et billig alternativ: Arcam Alpha 8 - kr 1000,- link (ca. 80W ved 4 ohm). Anmeldelser hos AudioReview.com finner du her og her. Dali Blue 5005 Limited Edition - kr 2500,- link. Diskantelementet er byttet ut med den samme typen som du finner i de langt dyrere Suite-modellene. Denne softdomen er mer åpen og detaljeret, og gir en friskere og mer luftig lyd enn standarversjonen. Delefilteret er redesignet, d.v.s. at nye komponenter av bedre kvalitet er benyttet, bl.a. SCR-kondensatorer som påvirker det originale lydsignalet betraktelig mindre. Bedre innvendige kabler. Terminalene er oppgradert til samme typen som du finner på Suite-serie høyttalerne. Totalt kr 3500,- Endret 23. mars 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Maks pris totalt er vel på 5500,- Skal se litt på de forskjellige forsterkerne/høytalerne dere har ramsa opp, men kommer nok ikke til å kjøpe med det første siden jeg har klart å knekke armen og handleddet Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Hva synes dere om dette settet? Receiver Høytalere Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hva synes dere om dette settet? Receiver Høytalere 5824734[/snapback] Dårlig idè. Hold deg unna billige surroundrecievere. De fungerer ikke bra til musikk og den oppgitte effekten stemmer ofte dårlig med virkeligheten. Forsterkeren Nisje Olm linker til er et lite kupp. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Cerwin Vega er PA-høyttalere, dvs at de er laget for å spille høyt, punktum. De har dårligere detaljgjengivelse og høyere forvregning enn på "hifi"-høyttalere. Til akustisk musikk, dvs til gjengivelse av instrumenter, vil jeg overhodet ikke anbefale CW. Hvis du derimot hører mest på elektronisk musikk av typen dunk-dunk og liker å spille grisehøyt er det et ok valg. Reciveren kjenner jeg ikke til, men ut fra spesifikasjonene virker den noe tvilsom. Strømforsyning: 300W. På en 7x100W forsterker; anyone? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Forsterkeren Nisje Olm linker til er et lite kupp. 5825550[/snapback] Hmm... Skal google litt Sto ikke så mye om den på finn Hvis du derimot hører mest på elektronisk musikk av typen dunk-dunk og liker å spille grisehøyt er det et ok valg. Reciveren kjenner jeg ikke til, men ut fra spesifikasjonene virker den noe tvilsom. Strømforsyning: 300W. På en 7x100W forsterker; anyone? 5825567[/snapback] Liker verken å ha det høyt, eller dunk dunk Har du andre forslag i nogen lunde samme prisklasse? Hørtes litt tvilsomt ut ja Skumma bare over infoen jeg Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Den Arcam-forsterkeren + Dali 3003 kan være en bra mulighet. Hifiklubben har satt ned prisen på 3003-modellen med en tusenlapp, de koster 2500kr nå. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hmm, har prata med han som selger forsterkeren nå, og han hadde lovet den bort til en annen som kanskje skulle kjøpe den rundt 1 april. Det er da tvilsomt at jeg får kjøpe den da, så andre forslag mottas Høytalerne så bra ut de Kommer nok til å gå for de ^^ Angående forsterkeren. Jeg vil helst ha en forsterker/recivier som har mulighet for surround, siden jeg planlegger å bygge ut etter hvert 5.1 eler 7.1 og må ha S/PDIF inngang. Gjerne digital, men analog går også. Vet ikke hvilken som gir best lyd, hvis det er forskjell da? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Pioneer VSX-915 er en knallgod surroundreciver til en billig penge. Den koster 3160 kr hos Fyndbørsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå