carte Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Ferdigbygd PC for første gang, og opplever en del merkelig ting... Først ville ikke pc starte i det hele tatt. Drev og flytte litt pinnene for power switch, reset switch osv da PC plutselig begynte å fungere. Med begynte å fungere mener jeg at viftene startet. Om CPU var oppe og gikk vet jeg ikke da skjermen bare var svart. Etter en del frem og tilbake tok jeg ut alle pinnne inkl power switch, men likevell starter pc opp så fort jeg slår den på med hovedbryter bak(!) Bryter i front har jeg aldri fått til å virke, hverken for å slå på eller av. Kun bryter bak som virker. I tillegg så er det en pipelyd hver gang jeg slår på PC`n av type ,piiip piiip piiip piiip (etter 2 sekunder stopper pipingen). Så jeg er egentlig veldig usikker på om det eneste som virker i PC`n er viftene... Hvordan ser man om CPU er oppe og går når skjemen ikke virker? Det er i hvertfall ikke noe diode e.l som lyser. Jeg skjønner egentlig ikke at noe skal ha gått i stykker under montering, kjøpte alt nytt og var forsiktig. Heldigvis kjøpte jeg billige deler Noen som har noen gode råd? Litt deler K8N NEO3 - MSI K8N NEO3-F, nForce4-4x,Socket-754 SDA3100BXBOX - AMD Sempron 3100+ 1.8GHz Socket 754, BREEZE500 - Nexus Breeze 500 EAX1600XT/SILENT/TVD - Asus Radeon X1600XT 256MB GDDR3 Silencer Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Rammen kanskje? Bruker å komme pipelyder når rammen ikke funker ordentlig Hvordan type ram har du? Endret 20. mars 2006 av MongoMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå