Lurifaxx1 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei Jeg har et lite spørsmål og vil gjerne ha innspill. Jeg er i ferd med å skifte til engelsk windows istede for norsk (orker ikke å forklare grunnen, den er god nok), det jeg lurer på er om dette er noe stort problem i seg selv?.. Om noen har noen innspill, så skyt inn. takk Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har brukt engelsk windows siden 98. er ikke noe problem dette.. eneste som kan være problem er om du ikke setter tastatur laouten til norsk. men gjør du dette så fungere alt like fint som den norske versjonen om ikke bedre da Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har brukt engelsk windows siden 98. er ikke noe problem dette.. eneste som kan være problem er om du ikke setter tastatur laouten til norsk. men gjør du dette så fungere alt like fint som den norske versjonen om ikke bedre da 5785170[/snapback] hva mener du med tastaturet til norsk?...... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Bare husk å sette tastaturet til norsk under instalasjonen. Gjør du ikke det vil du ikke få til æøå, og en del andre tegn blir flyttet rundt. Meget plagsomt å bruke.... Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Under instalasjonen får du et valg om hvordan tastatur layout du har.. detta kan også skiftes i windows.. på controlpanel og regional and language options.. Men velger du feil der så vil ikke øæå fungere onkelig på tastaturet og sånn.. men eneste du trenger og gjøre er og velge norsk bokmål så fungere det helt fint Lenke til kommentar
Battone Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Ellers er vel det eneste problemet å forklare en del ting om du får problemer med noe.. Jeg har f.eks. brukt kun engelsk og min mor bruker norsk, så telefonhjelp er litt vanskelig da jeg ikke kjenner til hva menyene på norsk heter.. Har nå norsk, hatt det en liten stund bare for å lære meg ordene... Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Under instalasjonen får du et valg om hvordan tastatur layout du har.. detta kan også skiftes i windows.. på controlpanel og regional and language options.. Men velger du feil der så vil ikke øæå fungere onkelig på tastaturet og sånn.. men eneste du trenger og gjøre er og velge norsk bokmål så fungere det helt fint 5785214[/snapback] aah.. høres fornuftig ut... så da er det bare å installere, velg norsk, bokmål og ingen andre problemer med å ha engelsk? Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 tusen tusen takk for alle innspillene. Jeg må si at nå føler jeg meg tryggere. Valget om norsk eller engelsk måtte jeg ta innen kvelden, valget vipper mere på engelsk pga at jeg har hatt problemer med en norsk XP før. Og nå som dere har forklart litt så blir det engelsk. takk Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det er vel bare snakk om tid før M$ begynner å kontrollere gyldighet på lisensnøkkel på engelsk versjon av XP oxo "Lånebrukere" av norsk versjon sliter fælt for tiden Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Vær klar over at du bør formatere ved skifte fra et språk på xp til et annet. Ellers er det ingen problemer. Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Vær klar over at du bør formatere ved skifte fra et språk på xp til et annet. Ellers er det ingen problemer. 5785430[/snapback] hehe...ja den skal formateres pga at den ikke fungerer... men hadde noen problemer med norsk windows før... men nå har jeg en ny og fersk engelsk en.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har kun kjørt norsk XP og har aldri hatt problemer, så det er nok ikke språket som gjør det. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det er vel bare snakk om tid før M$ begynner å kontrollere gyldighet på lisensnøkkel på engelsk versjon av XP oxo "Lånebrukere" av norsk versjon sliter fælt for tiden 5785418[/snapback] Det er da bare å kjøpe win XP, hvis det er utelukket, så finnes det "fix" for det "problemet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg