Halvsame Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har satt inn en Silent Twin, men syns faktisk fortsatt den bråker litt for mye. Tenkte å kjøre viftene gjennom rheostater for å kunne skru ned hastigheten når jeg ikke kjører prossessorintensive programmer. Må jeg kjøre hver av viftene på egen rheostat? Og vil dette være trygt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Gud...reagerer du på 16dB? Er du sikker på at det er der støyen kommmer i fra? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Nå går jeg og henger meg i garasjen! Jeg orker ikke leve livet mitt sammen med slike folk ! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Er nok ikke vifta di nei. Men heller skjermkort vifta eller harddiskene. Ingen sjans i havet at du blir plaget av 16dB, men annet du sover med hodet inne i kabinettet ditt om natta. :razz: Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Nei det er klart det ikke bare er den som bråker, men etter å ha vibrasjonsdempa hele kabinettet, luftstøydempa det, bytta psu-vifte og kjørt alle vifter på minimumshastighet er det vel ikke så mye annet å gjøre uten å gå for full vannkjøling? (Og nei, jeg er ikke en sånn type som synes at "skjermen min bråker noe hel for jæ.. jeg må få meg ny", men det skal sies at støyen fra kjøleskapet på kjøkkenet irriterer meg når kjøkkendøra er åpen :smile: ) Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Dere mener vel 19 db. 19 db er absolutt hørbart i et dårlig isolert kabinett. Lenke til kommentar
tankboy Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Som regel er siste skanse for bråk, faktisk vibrasjonsstøy. Det eneste som hjelper er gummioppheng. NoVibes på harddisken og gummioppheng på kabinett- og PSU-vifte. Dette problemet er spesiellt ille hvis du har et litt kjipt kabinett. hilsen Jan Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå