Gå til innhold

Ferrari x700 driver oppdatering

enurweb

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne funnet en stabil bra driver til mitt mobility radeon x700 128mb skjermkort som sitter i en Acer Ferrari 4000.

Har kun orginal driver inne som er 1 år gammel ca. Det må da finnes en driver som er bedre og stabil?

Prøvde å hente Catalyst mobilty driver fra ati sin side men fikk melding på skjermen om at jeg ikke kunne bruke den.

Jeg er også litt intressert i at ikke PowerPlay funksjonen forsvinner slik at skjermkortet yter litt mindre dersom ikke strømkontakten er plugget i.

Håper noen har noe smart noe på lur, helst egenerfaringer... Ikke bare at noen slenger ut f.eks "prøv omega" uten å vite om det funker eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe lurt å installere vanlig driver for vanlige kort når enn har mobility skjermkort?

Når jeg prøvde mobility driverene kom det bare opp en melding om at den ikke kunne installeres på den pc-en jeg har...

Andre som har erfart dette?

Lenke til kommentar

Når jeg har lastet ned og pakket ut Catalyst Mobility 6.3 for Windows XP så starter jeg denne: ATIMCatW.exe

Meldingen jeg da får er denne:

ATI Mobile Catalyst Update Wizard

Thank you for your interest in CATALYST..

Unfortunately, this software update cannot be installed on your system. Please contact your notebook manufactor for driver updates.

Tingen er den at det må da gå ann å installere drivere til skjermkortet som tross alt er fra ATI, det står også spesifisert på siden til ATI at Catalyst Mobility 6.3 for Windows XP støtter X700 kortet mitt.

Må enn avinstallere den gamle driveren før man prøver å legge inn ny eller noe sånt? Acer som jo har levert Ferrari PC-en har ikke noen skjermkort drivere som er nye.

Lenke til kommentar
Acer (og mange andre) har tilpasset skjermkortene.

Drivere finner du på Acer sine sider

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Evt. bruke Omega driver...

5792792[/snapback]

Har testet Acer driverne som nevnt tidligere... De funker jo forsåvidt men er ikke noe nyere enn de jeg allerede hadde i standard oppsettet.

Holder på å installere Omega drivere nå og skal teste dem....

Fikk litt over 16000 i 3Dmark 2001 SE... Skal kjøre en test med Omega etter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...