Gå til innhold

Er Hamp/cannabis planten ulovlig å dyrke i norge?

V-by

Anbefalte innlegg

Topic sier vel alt, men jeg leste om alt det nyttige Hamp (cannabis) kan brukes til, annet enn å røyke da :p

Og jeg er sikker på at flere her på forumet har røyket...

"Dagens narkotikapolitikk bidrar til å kriminalisere og stigmatisere en stadig større del av Norges befolkning."

Jeg syntes selv at cannabis skulle blitt lovlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hamp er vel ikke helt lovlig, selv om jeg ikke er sikker på det.

Men det finnes en annen type hamp (genmodifisert elns., kalles industrihamp), som inneholder lite narkotiske stoffer. Du må faktisk røyke en joint på størrelse med en telefonstolpe for å bli stein.

Lenke til kommentar

Leste litt nå, og der sto det at hamp kan brukes til nesten det meste :p

"Hampfrø er perfekt som mat. Det er store mengder med flerumettede fettsyrer og små mengder av mettede."

"Storstilt dyrking av hamp kan spare skog, og bidra til å motvirke drivhuseffekten, hvis petroliumsprodukter erstattes av biodrifstoff."

"I følge Dagsavisen har 1/3 av den voksende befolkning prøvd cannabis."

"Cannabis lindrer symptomene til grønn stær, multippel sklerose, AIDS og migrene."

osv...

Er jo mye som sier at dette egentlig burde legaliseres, selv om det inneholder THC...

Det hadde også vert litt fett å hatt en slik plante i vinduskarmen :p

Lenke til kommentar

5784793[/snapback]

Ikke vondt ment, men når jeg ser alderen din skjønner jeg hvorfor du synes det. Du vokser det nok fra deg med årene skal du se ;)

Og i mellomtiden så fraråder jeg deg å gjøre det da det kan bli bøter av sånt.

Lenke til kommentar

5784793[/snapback]

Ikke vondt ment, men når jeg ser alderen din skjønner jeg hvorfor du synes det. Du vokser det nok fra deg med årene skal du se ;)

5784880[/snapback]

Han skal ikke få lov til å ha egne meninger fordi han er født i 88?

Forresten anntar at du er motsatnder av hasj/marjiuana, er du også motstander av det langt farligere og mer avhegihetsskapende stoffet alkohol?

Lenke til kommentar

5784793[/snapback]

5784880[/snapback]

:tease:

neira, men tviler på at snuten greier å forville seg oppi her :p

Jeg ser ikke noe galt i å røyke det, selv om det er ulovlig...

Men hva kan en få for bot hvis snuten finner en plante i vinduskarmen min??

Lenke til kommentar

Da får du nok bot for dyrking av narkotika. Ikke noe koselig å ha på seg. Og tror ikke den planten ville levd veldig lenge i vinduskarmen din på denne årstiden uansett, cannabisplanter trenger mye varme for å klare seg. Men med riktig stell er det helt utrolig hvor fort de vokser :)

Lenke til kommentar
En venn av meg fikk 6000 kroner i bot da han ble tatt med 10 gram i lomma.

Og en ting til, skal du ha en plante i hjemmet anbefaler jeg et lufteanlegg eller så lukter hele kåken.

5785082[/snapback]

Lukter ikke om man kun har en liten potteplante. Dyrker man for å røyke vil det lukte bra når planta blir stor ja!

ot: Noen som vet straff for å bli tatt med 11.5liter ghb? :hmm:

Lenke til kommentar
Han ble det, da blir det vel det samme når du har ei plante i vinduskarmen.

5785119[/snapback]

5 g er vel grensa for brukerdose så vidt jeg har blitt opplyst av politiet, men trur ikke du får med intensjon for å selge hvis du blir tatt med en plante, er vel ikke mange som har en stusselig plante som selger det de får ut av den.

Etter å ha diskutert dette med politiet, så fikk jeg værtfall inntrykk av at det var mer alvorlig å bli busta med 10 g en med en plante på gutterommet.

Lenke til kommentar
5 g er vel grensa for brukerdose så vidt jeg har blitt opplyst av politiet, men trur ikke du får med intensjon for å selge hvis du blir tatt med en plante, er vel ikke mange som har en stusselig plante som selger det de får ut av den.

5785839[/snapback]

5g var hvertfall grensa for ett par tre år siden. Får kanskje ikke bot fordi det er med intensjon om å selge den, men det er jo forsatt ulovlig.

Sikkert en del som har ulovlige våpen i hjemmet uten å ha tenkt å skyte folk. Forsatt ulovlig og man blir bøtelagt for det, pluss får prikk på rullebladet.

Lenke til kommentar

5785839[/snapback]

5g var hvertfall grensa for ett par tre år siden. Får kanskje ikke bot fordi det er med intensjon om å selge den, men det er jo forsatt ulovlig.

Sikkert en del som har ulovlige våpen i hjemmet uten å ha tenkt å skyte folk. Forsatt ulovlig og man blir bøtelagt for det, pluss får prikk på rullebladet.

5785848[/snapback]

sa ikke at det ikke var ulovlig, påpekte bare hva politiet ser på som brukerdose, så veit folk at det kan være lurt å holde seg under en 5'er :)

Får man prikk på rullebladet hvis man blir tatt med la oss si en grammer? eller er det bare ett forelegg? det har jeg aldri fått helt ordentlig svar på.

Lenke til kommentar
En venn av meg fikk 6000 kroner i bot da han ble tatt med 10 gram i lomma.

Og en ting til, skal du ha en plante i hjemmet anbefaler jeg et lufteanlegg eller så lukter hele kåken.

5785082[/snapback]

Lukter ikke om man kun har en liten potteplante. Dyrker man for å røyke vil det lukte bra når planta blir stor ja!

ot: Noen som vet straff for å bli tatt med 11.5liter ghb? :hmm:

5785829[/snapback]

Lukter jo! Sterkeste lukta jeg har kjent av en plante hvertfall. Ikke så lett å skjule

Lenke til kommentar

Denne tråden var veldig idiotisk av deg!

Du snakker om å dyrke hamp/cannabis hjemme i vinduskarmen.

Du snakker også om at "snuten" som jeg vil tro du mener politiet ikke kommer til og finne deg!

Vist jeg nå, f.eks. hadde repportert dette til politiet kunne du få alvorlige følger av dette!

Rapportert til forum administrasjonen!

Lenke til kommentar

Nå er vel dette strengt tatt ikke en diskusjon om hvordan man skal dyrke, og hvor man får tak i narkotika (noe som hadde vært ille), men mer hvordan lovverket og strafferammene er...

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...