gark Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Kjører nå en nyinkjøpt AMD Palmino 2100+ @ Chaintech ZVJL EZ hovedkort. Satte external clock frequency til 133. Maskinen blir imidlertid drept innimellom. Selv uten særlig store påkjenninger, stopper alt (til og med viftene). Det eneste som gir livstegn er lysa frem på kabinettet. Når jeg setter external clock frequency til 100 mhz (1500+), kjører imidlertid maskinen stabilt og fint, men dette er jeg selvsagt ikke interessert i å gjøre i lengden. Noen som har forslag til hva som er galt, evt hva jeg kan gjøre for å lokalisere feilen? Temperaturen ligger i overkant av 50 grader. --Erlend-- Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 har egentlig ikke peiling; men kan jo ihvertfall prøve.. :razz: /me lurer på om det kan ha noe med for liten psu og gjøre? stopper viftene som er kobla direkte til hk, eller er de kobla til psu èn direkte? kan være...husker ikke... jaja. :/ Lenke til kommentar
gark Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Viftene er kobla til hovedkortet, ja. Har 300W psu, så jeg tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre. Det er forresten ikke bare viftene som skrur seg av. Det kan virke som maskinen skrur seg helt av, men HDD-led og power-led lyser fortsatt --Erlend-- Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har du husket på å flytte jumperen som bestemmer om det er 133 eller 100mhz fsb? Hvis ikke er det akkurat som om du overklokker den hvis du bare setter opp til 133mhz Lenke til kommentar
gark Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Har flytta jumperen til 133 mhz fsb, ja. Tror imidlertid problemet ligger i skjermkortet. Kjørte maskinen med et gammelt S3 pci-kort, og da kjørte den 100% stabilt (viss man ser bort fra at jeg hadde Windows installert). Jeg trodde imidlertid ikke fsb'en hadde noen innvirkning på AGP-kortet (som forøvrig er et Gainward Geforce 4 ti200). Kjører nå på 2x AGP, og har ikke hatt et kræsj hittil. Vil nye Via 4 in 1-drivere kunne gjøre noen forskjell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå