StarGazer Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hei!! jeg har et sporsmaal som jeg lurer paa om dere kan hjelpe meg, og det er sikkert mange andre som lurer paa dette ogsaa. Mitt sporsmaal er om hvordan og hvor jeg kan finne utstyr til oppgradering av laptop. Jeg kjopte i mai i aar en dell inspirion 8000 fra dell, men krevende som jeg er mener jeg naa det er paa tide aa oppgradere denne med ny prossessor (har bare 700 mHz, har lyst paa en litt krafitigere prossessor, helst en AMD, siden de skal vere betydelig raskere enn Intel) og et nytt skjermkort (Ati mobility Radeon 7500) siden jeg spiller en del 3d spill paa maskinen min ogsaa. Men da jeg kontaktet dell i norge for hjelp til dette, ble jeg forst sendt rundt om i deres telefonjungel, for aa saa faa svaret at aa oppgradere maskinene deres med annet enn minne og harddisk, var umulig, maskinene var laget spesielt for de komponentene som er inni maskinene. Dette synes jeg er rart, siden paa hjemmesiden til dell support finner jeg en fyldig beskrivelse av hvordan jeg skal skru ut den minste skrue i PC-en min, til ting som aa skifte prossessor til skjermkort. Det kan jo ikke vere umulig aa sitte i en ny pentium 3 prossessor naar jeg har en der fra for??Blir veldig dumt viss jeg har kjopt en pc til nesten 20000 kr, naar denne vil vere saa og si ubrukelig om ett aar eller to. Har Dell lov til aa lage pcene sine saann at det ikke gaar ann aa skifte innmaten?? Haaper dere kan hjelpe meg med dette! Vennlig hilsen Paal Reigstad ([email protected]) Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Sorry, men jeg tror dell har rett. Det de mener med umulig, er selfølgelig ikke umulig, men ikke langt ifra. For det første er det meste lodda rett på hovedkortet, regner med at også prosessor og gpu er det. Det er jo også sånn at man ikke bare kan bytte det man vil uten å bytte noe annet. Du kan ikke bare fjerne skjermkortets prosessor (gpu) og sette inn en ny en... Som de sier, er maskinen laget spesielt for de komponentene som er der nå, og for å bytte dem, må man fram med loddebolden, og vite 110% hva man driver med, eller ha en god porsjon flaks. IKKE å anbefale med andre ord. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 På insprion kan det meste tas ut. Det ligger en detaljert bruksanvisning på Dell sine sider. Regner derfor med at du ihvertfall kan oppgradere til raskere prosessor av samme type. + biosopgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå