Gå til innhold

Problemer med integrert lydkort! - hjelp?

Nedal

Anbefalte innlegg

kjøpte et Asus A78NX hovedkort for litt over ett år siden.. Jeg installerte kortet og driver og alt gikk aldeles glimrende :D Hvertfall helt til jeg kobla til høyttalerne og skulle prøve å få no lyd i de.. Men det viste seg at skulle være umulig =S Etter å ha innstallert drivere om og om igjen, og henta nye drivere fra nettet ville det fortsatt ikke funke.. Når jeg gikk inn i nvidia control center fløy lydmåleren opp og ned når jeg spilte musikk.. alt var i orden unntatt den lille greia at jeg ikke fikk no lyd ut av høyttalerne.. :hmm: Ikke etter ett år har jeg fått no greie på det her... Så da var det å grave fram lydkortet i dell'en til fatters ^^ noen som vet åssen jeg kan fikse det her? eller noen som har hatt lignende problem? trur fattern er rimelig keen på å få tilbake lydkortet sitt nå :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trur fattern er rimelig keen på å få tilbake lydkortet sitt nå  :roll:

Kanskje han syns de fæle lydene fra gutterommet er misbruk av lydkortet, slik at vi bør være tilbakeholdne med gode råd for husfredens skyld :D

Velkommen til forumet!

Siden jeg ikke har kortet så blir det bare et generelt tips herfra. Sjekk om audio er enablet i BIOS.

Lenke til kommentar

har hatt mye problemer med lydkort integrert på hovedkortet, det siste løste jeg ved å kjøpe et billig PCI-lydkort (de koster fra 50 kr og oppover). Da fungerer det bra. Lydkort avlaster i tillegg prosessoren og gir bedre lydbilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...