Nedal Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 kjøpte et Asus A78NX hovedkort for litt over ett år siden.. Jeg installerte kortet og driver og alt gikk aldeles glimrende Hvertfall helt til jeg kobla til høyttalerne og skulle prøve å få no lyd i de.. Men det viste seg at skulle være umulig =S Etter å ha innstallert drivere om og om igjen, og henta nye drivere fra nettet ville det fortsatt ikke funke.. Når jeg gikk inn i nvidia control center fløy lydmåleren opp og ned når jeg spilte musikk.. alt var i orden unntatt den lille greia at jeg ikke fikk no lyd ut av høyttalerne.. Ikke etter ett år har jeg fått no greie på det her... Så da var det å grave fram lydkortet i dell'en til fatters ^^ noen som vet åssen jeg kan fikse det her? eller noen som har hatt lignende problem? trur fattern er rimelig keen på å få tilbake lydkortet sitt nå Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 trur fattern er rimelig keen på å få tilbake lydkortet sitt nå Kanskje han syns de fæle lydene fra gutterommet er misbruk av lydkortet, slik at vi bør være tilbakeholdne med gode råd for husfredens skyld Velkommen til forumet! Siden jeg ikke har kortet så blir det bare et generelt tips herfra. Sjekk om audio er enablet i BIOS. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 har hatt mye problemer med lydkort integrert på hovedkortet, det siste løste jeg ved å kjøpe et billig PCI-lydkort (de koster fra 50 kr og oppover). Da fungerer det bra. Lydkort avlaster i tillegg prosessoren og gir bedre lydbilde. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 jeg har jumperinstillinger for såkalt "JAUD1" på hovedkortet. De regulerer lyd til frontutgang og bakutgang. Hvis jumperne ikke står rett, kommer det ikke lyd. Kan det ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå