Gå til innhold

Lengter etter humoristiske animer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thumbs up for School Rumble :thumbs:

 

akan: Det ligger forresten veldig mye i FLCL. Masse psykologiske greier. Mange anbefaler at du ser den flere ganger for aa skjoenne alt som skjer i serien. Maa si at i begynnelsen syntes jeg den ikke var saa veldig morsom, men den blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Man faar liksom ikke med seg alle detaljene de foerste gangene.

Lenke til kommentar
har sett hele FL CL minst 5 ganger. det er rett og slett en serie det ikke er meningen å forstå alt med, men det er utrolig fin.

7216916[/snapback]

Kan desverre ikke si at den var noe annet enn sær. Morsom ? Nei, lo ikke en gang. Så igjennom den i håp om at noe morsomt skulle dukke opp. Men nei. Det var en lidelse i seg selv å se igjennom den.

 

School rumble derimot.. :thumbup::thumbs: Genialt...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Se på en anime som heter Magical Shopping Arcade..

Råmorsom, spesielt den delen hvor de er i Hollywood :p lo så jeg skreik

5837739[/snapback]

 

to tomler opp for dette forslage, det er en kjempeserie.

 

i tillet vil jeg foreslå Golden Boy, den mest latterlige (in a good way) animeserien ever.

 

and very educational

5842484[/snapback]

 

 

Golden Boy! Morsomste serien som finnes. Jeg digger den så hardt! Beste innen humor uten tvil!

Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy Golden Boy!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes at Elfen Lied var en veldig sjarmerende og trivelig serie.

Nyu? Nyuu! ^_^

 

Men jeg kan anbefale Azumanga Daioh og Lucky Star, som er to sukkersøte animer om livene til noen jenter i high school.

 

Full Metal Panic er både morsom og innholdsrik, samt godt tegnet. Jeg er veldig stor fan av denne serien og må bare støtte tidligere anbefalinger av denne.

 

Rozen Maiden er søt. Den virker litt barnslig og naiv i begynnelsen, men som tidligere nevnt blir man glad i karakterene.

En av mine personlige favoritter, av åpenbare grunner ~desu

 

1183757975830.jpg

Lenke til kommentar

humoristiske serier? den skal vi fikse!

 

 

ska vi se...

 

som tidligere nevnt, GTO. en av de første seriene jeg så, og den har lite konkurranse på humorverdien. handler om en tidligere Yakuza om jeg ikke husker feil, altså en moralsk tvilsom gangster. han fant ut han ville bli lærer. faktisk greier han det, og blir tildelt den verste klassen i byen, om ikke hele japan. for å si det sånn, så er det uortodokse læremetoder på gang her, med ganske god komisk effekt :)

 

og så har vi Galaxy Angel. fire sesonger med total galskap, det her. GA er en sånn "guilty pleasure" type serie, i at du neppe kommer til å vise den til noen andre med det første. handler om en gruppe med damer/jenter, som er på jakt etter "lost technology". disse dingsene er i praksis magiske katastrofemaskiner, av ett eller annet slag. jentene er i stor grad bygget på klisjeer, men det er gjort såpass bra at det er verdt tiden din.

 

neste blir Yumeria. serien handler om en gutt som på sin 16årsdag blir overrasket av at en jente sover i sengen hans(det burde være selvsagt at denne jenten er ham totalt ukjent, og definitivt ikke var der når han sovnet). det går ikke lange tiden før det blir kjent for han at der finnes en slags drømmeverden, Moira tror jeg den het, som han selvfølgelig må redde. og selvfølgelig får han hjelp av så mange som 5 kvinnelige figurer, som alle ender opp i rare kostymer for kampene. det er en rimelig kort serie, men den er tettpakka med humor.

 

2x2 Shinobuden fortjener jo en plass her også. handler om en jente som vil bli ninja, men ikke er spesielt flink til det. serien starter med et oppdrag hun fikk av sin læremester(Onsokumaru), som var å stjele undertøyet til en jente. det blir da med at de to blir venner, og serien går da videre med de forskjellige sprellene til Onsokumaru. forresten, så er han her en trill rund gul ball med fjes på, og han er kongen av pervers.

 

så har vi Onegai Twins. en spinnoff etterfølger til Onegai Teacher, satt i samme byen. det blir flere gjensyn med karakterene fra originalen, men serien står såpass på egne ben at du ikke trenger å se begge for å forstå alt. Twins handler om Mike, en datanerd type gutt som bor for seg selv. han vet så godt som ingenting om familien sin, og det eneste han har som kan minne ham om barndommen er et bilde av han og en jente i et lite plastbasseng. men plutselig en dag, så dukker det opp en jente på dør, som mener at de to er i slekt. senere på kvelden, dukker det opp en til. :ohmy: her blir det mange rare og komiske situasjoner, mens de prøver å finne ut av fortiden.

 

og så kom vi til Steel Angel Kurumi. handler da om veldig pene robotdamer, med ganske gode kampevner. fyren som lagde dem brukte da en slags essens av engler(ikke spør meg hvorfor), som han la i en slags kjerne i robotdamene. men så kom han på at hvis han la til essensen til en demon i samme kjernen, ville ting bli mye kraftigere. han mekker da en robot med en slik kjerne, og så blir huset hans raidet av militæret. rett før militæret kommer på dør, blir en feig liten gutt(Nakahito Kagura) dradd med til huset, og dyttet inn ett av kjellervinduene av hans "venner". han utforsker kjelleren, finner robotdamen slått av, han snubler, lepper kolliderer, og robotdamen aktiveres. nå er roboten stormforelska i den feige lille gutten, og hun redder han fra militæret. det var en rask gjennomgang av hvordan første episoden starter serien, og den følges opp med ganske mange rare forsøk av militæret på å få tak i denne superdama. det burde være åpenbart, men er har vi overskudd på humor.

 

neste blir Girls Bravo. det finnes en verden som går i bane rundt jorden, ved navn Seiren. seff vet de om jorden, men jorden vet ikke om dem. denne verdenen er litt spesiell, fordi 9 av 10 mennesker der er jenter. det resulterer da i at jentene er ganske besatt på å få tak i menn, av åpenbare grunner. serien starter med en jente ved navn Miharu, som blir ganske overrasket når en gutt dukker opp i badekaret hennes. gutten (Yukinari) er da litt annerledes fra vanlige gutter, siden han får utslett når han kommer i kontakt med jenter. selvfølgelig er Miharu den eneste jenten som ikke utløser dette, og det går ikke lange tiden før de begge er på jorden igjen. kaos starter her. denne serien har Mye nakenhet og voksenhumor, så hvis du ikke liker den slags, styr unna. er du av den småperverse sort, løp og kjøp!

 

og da kom vi til DearS. handler om noen romvesener som plutselig kjæsjlandet på jorden. en av disse var visstnok defekt eller noe sånt, men kjæsjet gjorde at romvesenet slapp løs, sammen med alle de andre ikkedefekte romvesen. det må nevnes at så godt som alle disse romvesen er jenter, og de er laget for å være en slags slave-rase(da av typen stuepike/elsker slave, ikke den tradisjonelle "jobb deg til døde og jeg bare kjøper en til" slave). vår lille defekte venn(Ren) ender da opp med å bli reddet fra kulde og sult av Takeya, som er paranoid og overbevist om at Ren vil hjernevaske ham. mye mer barnevennlig enn Girls Bravo(i den grad en serie om slavejenter er barnevennlig), og like morsom.

 

kunne fortsatt i en god halvtime til med skriving, men jeg slutter av med min personlige favoritt, MahoroMatic. den første serien jeg så, og den som fikk meg hekta. serien handler da om en androide (en robot som ser ut som et menneske), ved navn V 1046-R Mahoro. denne robotjenten var i sin tid den kraftigste krigsmaskinen i "Vesper" sitt arsenal, i kampen mot romvesen. og hun er kraftig. for de som kjenner til serien Evangelion, og det er mange, så kan hun rive de svære robotene i to uten store anstrengelser. problemet er at hun holder på å gå tom for hva det enn er som holder henne i live, så hun har bare en måned igjen å leve. Vesper fant da ut at hun kunne leve et helt år hvis hun slo av kampsystemene sine, og bestemte at hun skulle få seg et år i frihet. hun valgte da å bli stuepike til en gutt ved navn Suguru(jeg vet. sprøtt. men det forklares hvorfor senere i serien). serien går over to sesonger, og følger de to gjennom deres noe uvanlige liv sammen. litt småslossing her og der er spredd inn i serien, med hovedfokuset på humoren. anbefales på det varmeste :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...