Gå til innhold

Feedback på fire bilder

Anbefalte innlegg

Er fremdeles ny på dette med fotografering men har knipset noen bilder til med mitt D50. Dette er forøvrig egentlig bare øvingsbilder og for å lære enda litt mer er det jo greit å få litt feedback og. Slakt til folket:

Spam

Blender: f/4,8

Brennvidde: 35mm

Lukker: 1/800

(Satt sammen to bilder for å få større fokusområde samt spritet opp fargene)

spam_t.jpg

Danger

Blender: f/5,6

Brennvidde: 55mm

Lukker: 1/200

(Vet jeg kunne photoshopept denne bedre men det å PS'e to bilder tatt fra hånd et stykke ifra hverandre for å få to fokuspunkt var ikke lett - er første gangen jeg prøvde. Ellers kun spritet opp fargene)

danger_t.jpg

Treet

Blender: f/14

Lukker: 1/4000

(PS'et vekk tre ledninger tvers over bilder og forandret litt på levels)

tre_t.jpg

Plantefelt

Blender: f/5,6

Lukker: 1/1600

(Stilt litt på levels og prøvd å bruke litt sharpen pga dårlig fokus)

plantefelt_t.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann du ! :).

Jeg ser at det er flere som er ute på leting etter motiver som er forevig-bare.

Du må ikke ta min reply for seriøst, jeg er like ny på dette som deg.

Bildet nr. 1 ser ut for å være til dels under eksponert, håper jeg ikke er helt på bær tur, kameraet trodde kanskje der var mer lys tilstede enn det egentlig var, pga. snøen. Markisen i venstre øvre hjørnet gjør bildet rotete. Men, jeg skjønner tankegangen din, vet hvordan det er å være på motiv leting.

Bildet nr. 2 viser at man får mindre dybdeskarphet med stor blender, interessant bilde.

Bildet nr. 3 er grunnen til at jeg "orsket" å skrive dette, syns det var et praktfullt bilde jeg!. Kjempe fint. Disse proffene mener ofte at motivene ikke bør være sentrert, men så lenge en ikke gjør det til en trend slik som jeg har gjort, så gjør jo ikke det noe.

Bildet nr. 4 er ca. det samme som nr. 2.

Vellvell så har du min mening i hvertfall:).

Lenke til kommentar

Hei Teddy!

Det første bildet vet jeg ikke hva budskapet ditt er, ser heller ingenting spesielt her.

Likte derimot bilde nr.2, siden det var litt spesielt at skiltet bak er i fokus.

Bilde nr.3 liker jeg aller best. Dette er fordi skyene åpner seg rett over treet, noe du sikkert tenkte på når du tok bildet.

Hvis du får dårlig fokus er det vel bare å prøve å ta bildet på nytt? Det er som oftes bedre enn å prøve å redigere det bort.

Ellers syns jeg dette var OK bilder, ingen slakt fra meg lettere sagt. Stå på videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...