Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, skjermen får ikke signal

Anbefalte innlegg

I dag så tok jeg å fjernet alt støv fra vifter i maskinen. Skjermkort viften, cpu viften, kjøleribbene osv. Noe jeg gjør en gang i blandt. Men denne gangen ville den ike starte.

Jeg skrudde den på, men så tok det 3 sekunder før den døde. Så prøve jeg igjen, å da tok det lenger tid. Første som slo meg var at den ikke fikk nok kjøling / strøm, men kan det skje på så kort tid? Og når jeg holdt inne on/off knappen, så gikk den enda litt lenger.

Jeg tok av kjøleribben, og tok CPU`en ut, og inn igjen. Nå starter maskinen,

men harddisk 1 (80gb) vil bare starte opp så lenge harddisk 2 (200gb) ikke er tilkoblet IDE kabelen. Pluss jeg får heller ikke noe bilde opp på skjermen. Så hvis jeg bare har harddisk 1 i maskinen, så starter den fint, og hardisken sviver slik den pleier, men skjermen får aldri noe signal, alstå, den forblir svart. Derfor spør jeg etter råd her. Hadde vært kult om noen viste hva som kan være galt.

Hvis det er relevant hvilket skjermkort, hovedkort, cpu osv jeg har, så skal jeg få fikset det.

Edit: jeg har nå fått testet ned et annet skjermkort, men det hjalp lite. Og jeg la merke til at i manualen til hovedkortet, så fant jeg ut at de 4 ledsene bak på D-Bracketen (USB porter og LEDS) faktisk hadde en betydning for overklokkere og ved feil i maskinen.

Den fargekoden jeg får betyr:

"Initializing Hard Drive Controller

This will initialize IDE drive and controller"

Og jeg har funnet ut att, harddisk 1 (80 gb, hvor windows xp ligger på), og de to andre for den slags skyld, starter bare hvis det bare er en harddisk koblet til, og den må være koblet til slave.

Hjeeeelp! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...