Gå til innhold

Økonomiske sparetips til ny PC

Anbefalte innlegg

Skriv handlelapp, da vat du hva du skal ha, og klarer du å holde deg til den koster det deg mye mindre enn en tur på butikken der du handler etter hodet. I begynnelsen kan det være vanskelig å få alt ned på lappen, eller man skriver for masse, men dette er en treningssak. :p Lar man en blokk ligge på kjøkkenbenken, sammen med en penn, fyller man ut etterhvert som man finner ut hva man _må_ ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spare penger når du handler klær? Gå på Wearhouse og gjør innkjøpene :yes:

Finnes i mange av byene i Norge...

Mange fine klær til en veldig hyggelig pris. Kjøpte meg nettopp tre gensere, to t-skjorter, ei jakke å ei bukse for 500 kroner :D

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ingen som har noen tips til meg da? Jeg er en 9-klassing med 100 kr i ukelønn og ingen utgifter. Noen "lure" ting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Ikke bruke for mye penger på godteri o.l. i friminutter kanskje? Ikke så mye penger hver gang, men utgjør en del dersom du ser litt stort på det.

Ikke sikkert du gjør det da, men vet mange gjør det.

Edit: Vet det ikke er så lett. Synes jeg er ganske flink selv, men ikke så lett å styre seg når man f.eks. bare-skal-være-med-andre.

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar

Bunnpris har vel akkurat den samme ordningen som Kiwi hadde(eller ennå har?) for en stund tilbake med gratis mat som går ut på dato. Tror likevel det er en dag over datoen man får gratis mat for på bunnbpris, om jeg ikke husker feil :) Vet noen om flere butikker som har denne ordningen?

Men dog, skal jeg bygge PC tar jeg heller et skippertak en helg for å få meg de råeste (og dyrestekanskje :p ?) delene jeg bare må ha til PC'n... ;)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Tørk deg bak med printerpapir du kjøper pallevis :p

Men værtfall, ikke kjøp det dyreste dasspapiret..

EDIT - Tørk deg i ræva med donald/se og hør elns.. Stjel mors Hjemmet, så har du dasspapir i ei uke!

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Gå ut i skogen en søndag og plukk med deg masse blåbær/bjørnebær/bringebær/ whatever. Mos disse i en skål/glass/krukke og hvips så har du syltetøy. For ekstra luksus tilsett sukker.

Bare pass på at slike hjemmelagde syltetøy ikke har lang holdbarhet som butikksyltetøy, hvis du ikke tilsetter kunstige konserveringstoffer (og ihvertfall ikke hvis du ikke lagrer syltetøet sterilt).

Så vidt jeg husker (rett meg hvis jeg tar feil) så inneholder tyttebær masse "konserveringstoffer", og kan derfor lagres lengre uten kunstige tilsatte konserveringsstoffer.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Hvordan får man så utrolig høy ukelønn? Helt siden jeg gikk i 5. klasse for en sju, åtte år siden har jeg fått 50 kroner i uka for å gjøre litt forskjellig (gå ut med søpla, lage litt middag vaske litt osv.) Hva i huleste er det dere gjør a?

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...