Demogorgon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) genial tråd. men dere som whiner over 6k inn månden kan glise hardt og føle dere lykkelige: utbetalt: 4222 i månden. husleie: 3500 mobil: 200 (youngtalk) rest: 522kr pleier å få litt hjelp hjemmefra, 4-500kr i månden, men mer er det ikke. staten kan brenne. jommen sa jeg fattigdomsgrense. Endret 22. mars 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Pust litt mindre, ta vare på lufta du sparer og selg den til de som lager stratos :!: Et sparetips som jeg benytter selv er å ikke bruke 0,50kr 1kr i butikken når jeg handler.. eller alle steder egentlig.. bruker også til nød 5kr noe som virkelig får opp sparinga Det har nå gått så langt at folka på kiwi ikke spør meg om jeg har noen 2kr osv Pengene legger jeg på et 1liter norgesglass, og når det er fullt etter ca 3mnd så har jeg 1000kr Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Er du riktig heldig får du jobb som sengetester hver natt...... Bra tråd det her, jobber selv med sparing til pc og sånt. Måk oppkjørsler om vinteren folk gir deg gladelig 50 kroner for en jobb som er gjort på ti minutter klokka sju på morningen. Eller hver gang noen du kjenner snakker om ny pc, så si at du kan gi dem et bra pris, og kjøp delene, bygg den, gi den til dem med en regning med 500kr pluss til deg. Endret 22. mars 2006 av micke090 Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Fett sparetips: Få deg ei sugarmommy.. Kjæreste med masse spenn. Ei over 60 burde ikke ha vanskelighet med å sponse en datamaskin eller tre... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Fett sparetips: Få deg ei sugarmommy.. Kjæreste med masse spenn. Ei over 60 burde ikke ha vanskelighet med å sponse en datamaskin eller tre... 5793775[/snapback] OK, nå holder vi oss innen rimelighetens grenser her Et bra tips når du er ute og handler: Trenger jeg virkelig dette her? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg klipper håret mitt selv når det trengs, <...>5790243[/snapback] Samme her. Har ikke klipt meg hos frisør på 8-10 år. Man kan trygt si at klipperen jeg kjøpte for ca 400 kr den gangen har betalt seg. Men jeg har forståelse for at dette tipset ikke passer alle. Meg passer det i hvertfall utmerket siden jeg har ganske lite hår og dermed få valgmuligheter til frisyrer. Blir det mer enn noen få cm så ser det ikke ut. Derfor foretrekker jeg å holde det på 3-10 mm. 5790938[/snapback] Hvorfor ikke spare inn på tannkrem og såpe også? Og bare handle på fretex? Det er ikke rart det er marked for folk som holder sjekkekurs 5791700[/snapback] Ser ikke helt problemet med å klippe seg selv, iallefall ikke om man har kort hår, jeg har ganske god lengde på det nå, men stusser det selv når jeg synes det trengs og har aldri fått klager, har faktisk fått en del komplimenter for at jeg har fint hår. tannkrem er vanskelig å spare inn noe serlig på, det er ubehagelig å pusse tennene uten synes jeg, men jeg har uansett ikke dårlig ånde, men det varierer jo fra person til person. såpe er det fullt mulig å spare penger på, jeg vasker meg med såpe kansje en gang i måneden(bortsett på hendene da), så lenge man har rene klær og vasker seg med vanlig vann i dusjen og tørker seg skikkelig så er hygienen upåklagelig, det er faktisk mye bedre for huden å slippe masse såpe hele tiden. Det teller mye mer om man bruker skikkelig godlukt eller "axe" på hvordan man fremstår hygienisk synes jeg. Er et stor mystrium at folk bruker godlukt som man får kjøpt i daglighandel for meg, skikkelig parfyme lukter så uendelig mye bedre. sjekking har vel forsåvidt lite med hygiene å gjøre, det går på personlighet, men man har selvsagt en vesentlig større sjangse for å komme i mål om man ikke lukter fjøs fretex har kule kler faktisk, men det er langt mellom godbitene, og det passer jo ikke alle sin stil, jeg hadde en helt rå svart velour dressjakke fra fretex, og er uten tvil en av de kuleste plaggene jeg har hatt, bare så synd jeg vokste utav den Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 kjæresten min klipper meg, med saks, hun kan det ikke, men what the hell... det er gratis... og for de som bruker linser: du har sikkert noen briller som går ann å se med, så når du bare skal tusse hjemme en dag,eller ikke trenger å ta på deg linser, spar de til en annen dag, de koster tross alt 10kr dagen å bruke eller noe (dagslinser)... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Et bra tips er å ikke ta med seg visa kort når en skal på fylla. Er altfor lett å legge kortet i baren selv om det ikke er dekning, for så å spare de usle 500 en har egentlig tatt med seg ut. Bruk heller det en har til å drikke for, og la visa ligge hjemme. Ellers må jeg si at det å slutte å røyke er det beste som kan skje økonomisk og helsemessig. Jeg sparer nå de 50 kr jeg brukte daglig på røyk, og har nå holdt meg i 21 dager Klarer jeg å holde meg fram til neste sommer har jeg holdt meg i 16 mnd, noe som gir meg 16x30x50=24 000. Alt dette bare for at jeg har sluttet å røyke. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 kjæresten min klipper meg, med saks, hun kan det ikke, men what the hell... det er gratis... og for de som bruker linser: du har sikkert noen briller som går ann å se med, så når du bare skal tusse hjemme en dag,eller ikke trenger å ta på deg linser, spar de til en annen dag, de koster tross alt 10kr dagen å bruke eller noe (dagslinser)... 5795428[/snapback] Og kjøp linsene på nett! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) tannkrem er vanskelig å spare inn noe serlig på, det er ubehagelig å pusse tennene uten synes jeg, men jeg har uansett ikke dårlig ånde, men det varierer jo fra person til person.5795034[/snapback] Jepp, tannkrem er ikke lett å spare inn på. Det kan jo bli en dyr affære å pusse tennene for skjelden eller bruke for lite tannkrem på børsten, for ikke å snakke om lite fangst på byen. Men det finnes et lite triks der også. På samme måte som med kaviartuber så er det mange som kaster den siste femdelen som er igjen. Skviser man ut resten så går det 20% lengre mellom hver gang man trenger å kjøpe ny tube. Men selv med et ganske høyt kaviarforbruk tror jeg ikke det er så veldig mye å tjene på dette. Da har jeg hundre ganger mer tro på svortevik's røykekutt Endret 23. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Finn på noe å gjøre som holder deg opptatt en stund. Da rekker man ikke bruke penger på unyttige ting. Det kan være alt fra hobbyer (som ikke koster grisen) på fritiden til jobb/skole etc. Har hatt muligheten til å jobbe masse overtid i det siste. Tjener godt på overtidsbetalinga, rekker ikke bruke penger, pluss gratis overtidsmat på jobben. Så lenge det er gøy er det jo greit å legge seg opp gode penger på denne måten en gang i blant. Problemet mitt er heller at jeg føler jeg burde bruke pengene på noe annet enn en ny pc når jeg først har spart meg opp... Ellers husker jeg at jeg som student hadde fint lite penger å rutte med før jeg tok en liten jobb ved siden av. Anbefaler alle som har mulighet og lyst til å gjøre dette. Det blir fort noen tusenlapper i måneden ekstra, og det er en grei erfaring å ha med seg videre (pluss at man har råd til det fete datautstyret dine nerdete medstudenter bare kan sikle etter). Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) har fått meg jobb, like etter Nyttår faktisk, har bare ikke fått lønn enda det suger. har igjen 187kr denne månden og har -1500 i lån :S bra jeg ikke trenger ny pc på en stund da! bare se på kraftsaken i siggen! Endret 22. mars 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) selv drar jeg til sverige for og sikre meg billig snus og øl. God SterkØL 7.2% 0.5L til 12kr ca. 600norske for 50stk. drikke for 1-2 måneder(dahls koster ca. 1250 for 50 og mindre effekt) Kjøper firstprice pytt-i-panne 500Gram til 15kr til middag på bunnpris'n neddi gata, litt krydder og den smaker nytt hver gang. Endret 22. mars 2006 av <Iversen> Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Jeg har ei kokebok som er spesiellt utarbeidet for billige og bra retter. Denne har jeg brukt opp gjennom studietida og laget mye billig og bra mat med. http://www.bokanmeldelse.com/8271661086 Kokebok : bra og rimelig mat. Oppskrifter på 2 og 4 porsjoner med prisberegninger Forbrukerrådet 1995 Endret 22. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Hybelmat.com Der ligger det en del snadder som er billig, og enkelt.. Dog er alle oppskriftene for én person.. De fleste i alle fall.. Men, en annen ting; De som anbefalte å kjøpe linser på nett.. Det kan fort bli en dyr affære siden man da må ta linsekontrollen hos en optiker med linsekompetanse. Om man kjøper linser i butikk er disse inkludert, i tillegg til etterkontroller etc. Om man må flere turer til optikeren for å tilpasse linser, eller andre "service"-relaterte ting.. Vel, det koster! Linsekompetanse er et kurs som forøvrig koster en del, som må taes etter man har tatt bachelor i optometri, jobbet ett år, så kan man ta kurset som etterutdanning ved HiBu Kongsberg. Derfor koster disse timene en del, siden kurset ikke akkurat er gratis.. Ift klær; Om man har en kompis med omtrent samme størrelse kan man bytte litt innimellom.. Det høres uttrolig jentete ut, men man slipper noe av problematikken om man har lyst på noe nytt å ta på seg. Endret 22. mars 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) fant ut hvordan jeg skulle klare meg: selge pc'n. så hvis dere går inn på qxl nå finner dere et x800, 1gb ocz ram, abit an8ultra, a64300 og en nf7\xp1700\ocz gold 512 pakke. faen jeg hater hybel. men serriøst, jeg synes det er på tide å bytte ut, før komponentene stupfaller i verdi når am2 kommer. tror jeg kommer til å kjøpe meg 1 gigg ddr2, billig celly og billig mobo, ca 2k. så bruker jeg billig mobo og billig celly til media pc når tiden kommer, for så å bruke gigget med ddr2 på den nye am2 pc'n med x2 4400 cpu og x1900 xt. Endret 23. mars 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) mine fem; bor hjemme, men skal flytte ut snart, så har grublet litt på hva jeg skal gjøre. Bil; byttes ut til fordel for mndskort (skal til Bergen) Mat: en gang i kvartalet så kan jeg sende med bestilling til Polen for diverse dyre ting. Deo koster vel 10 kr der (addidas) osv. Ettersom foreldrene har en plass mer i bilen,så kan jeg få noe ekstra jobb hos firma som undersøker kvalitet hos skobutikker og fastfood kjede; billig middag en gang i uken ca hva angår konto: har 5 kontoer hos skandiabanken, der beløp trekkes hver mnd slik at jeg har noe i sikkerhet mat,øl,røyk; drikker ikke, røyker ikke og mat kan begrenses til en gang i uka tror jeg. De gangene jeg drikker, eller trenger så kan jeg uansett sende med bestilling til Polen hehe:P Endret 23. mars 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Pussig at ingen har nevnt det, men man kan spare mange penger på å kjøpe seg en rimelig bil. Tro det eller ei. Hvis man bor i Oslo kan man fint spandere på seg tre - fire timer én gang i måneden på handletur i Sverige. Åpningstider er ingen unnskyldninger, feks Konsum ved Svinesund har åpent fra 09-21 hver dag, også helger. Hvis man røyker, drikker litt og kanskje også spiser mat, så er det utrolig hvor mye man kan spare. Det er 300 spenn for en kartong sigg, mot nærmere 700 i Norge. Altså har én kartong røyk spart inn kjøreturen og enda litt til. Kjøper du en kartong til, så er du fire hundre i pluss. Kjøper du fire kartonger, så er enda flere kroner spart, og du har snart betalt lånet på bilen + forsikring. Legg til mat og husholdningsprodukter, som generelt er billigere enn i Norge, i tillegg til at du sparer endel på valutaforskjellen... Kjøper du Stärköl på systembolaget så koster det 12,- per halvliter (5.3%), vin er halve prisen i forhold til Norge, og sprit er også endel rimeligere. Og sist, men ikke minst; én handletur i måneden sparer deg for alle de kjipe småturene til din lokale butikk flere ganger i uka, og du bruker ikke ekstra penger på spilleautomater etc - i tillegg til alle "ekstrakjøp" man gjerne "kommer på" når man først står i butikken. Summa summarum har man med bil spart ganske mange kroner i måneden. Hvis du bor sammen med noen som du reiser med, så sparer du enda mer. Selv har jeg tatt opp lån og kjøpt en ganske så allright bil, som jeg "betaler" ved å handle i Sverige. Har mindre utgifter nå enn da jeg handlet i Norge og kjørte en skrapbil som kostet 5000,-... Og i tillegg spiser jeg mye bedre mat, dog kanskje litt i overkant mye biffer og steker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Pussig at ingen har nevnt det, men man kan spare mange penger på å kjøpe seg en rimelig bil. Tro det eller ei. Hvis man bor i Oslo kan man fint spandere på seg tre - fire timer én gang i måneden på handletur i Sverige. Åpningstider er ingen unnskyldninger, feks Konsum ved Svinesund har åpent fra 09-21 hver dag, også helger. Hvis man røyker, drikker litt og kanskje også spiser mat, så er det utrolig hvor mye man kan spare. Det er 300 spenn for en kartong sigg, mot nærmere 700 i Norge. Altså har én kartong røyk spart inn kjøreturen og enda litt til. Kjøper du en kartong til, så er du fire hundre i pluss. Kjøper du fire kartonger, så er enda flere kroner spart, og du har snart betalt lånet på bilen + forsikring. Legg til mat og husholdningsprodukter, som generelt er billigere enn i Norge, i tillegg til at du sparer endel på valutaforskjellen... Kjøper du Stärköl på systembolaget så koster det 12,- per halvliter (5.3%), vin er halve prisen i forhold til Norge, og sprit er også endel rimeligere. Og sist, men ikke minst; én handletur i måneden sparer deg for alle de kjipe småturene til din lokale butikk flere ganger i uka, og du bruker ikke ekstra penger på spilleautomater etc - i tillegg til alle "ekstrakjøp" man gjerne "kommer på" når man først står i butikken. Summa summarum har man med bil spart ganske mange kroner i måneden. Hvis du bor sammen med noen som du reiser med, så sparer du enda mer. Selv har jeg tatt opp lån og kjøpt en ganske så allright bil, som jeg "betaler" ved å handle i Sverige. Har mindre utgifter nå enn da jeg handlet i Norge og kjørte en skrapbil som kostet 5000,-... Og i tillegg spiser jeg mye bedre mat, dog kanskje litt i overkant mye biffer og steker. 5797504[/snapback] Nå er det jo ganske mye mer å spare på å ikke røyke feks Dessuten en bil koster fort 10k i året å holde, selv om den er billig i innkjøp. AtW Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Få foreldre til å kjøpe med sprit fra utlandet/taxfree. Mange har jo en far eller mor som reiser mye i jobb og da er det utrolig greit å ta med en liter sprit for ca hundre kroner. Sånn blir det billig fyll av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå