genser Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Har prøvd å se om det finnes tråder om dette, men fant ikke noe om akkurat dette. Si ifra hvis jeg har gått glipp av noe Fikk nettopp mail fra Mobyson. Ser ut til at alle kunder skal over til Noextras og at Mobyson etterhvert skal gjenoppstå med flere produkttyper. Her er mailen: Kjære kunde med mobilnummer xxxxxxxx. Som du sikkert vet er mobilselskapene Mobyson og Noextras.net begge eid av Norges tredje største energiselskap, Agder Energi. Som et ledd i arbeidet for å effektivisere driften, er det besluttet å samle alle nåværende forhåndsbetalte abonnement i Noextras.net. Dette betyr at ditt nåværende Mobyson-abonnement vil bli overført til Noextras.net fra og med mandag 3. april, 2006. Overføringen av ditt abonnement innebærer i praksis få endringer for deg som kunde: * Etter overflytningen vil du nyte godt av enda lavere priser på telefoni. Noextras.net er prisvinneren blant norske mobiloperatører, se www.telepriser.no. * Fra og med 3. april må du benytte www.noextras.net for å logge deg på Mine Sider, samt for å fylle på din ringesaldo. Følgende elementer forblir uendret etter overføringen: * Du beholder samme SIM-kort * PIN og PUK-koder er de samme * Brukernavn/passord er de samme. * Du beholder ditt telefonnummer. * Du betaler selvsagt ingen porteringsavgift. * Du beholder gjenstående ringesaldo i sin helhet * Du beholder dekningen hos NetComs nett. * De samme tilleggstjenestene vil være tilgjengelige. Utover våren vil Mobyson relanseres og tilby produkter tilpasset flere kundegrupper. Dersom du ønsker å få tilbud om Mobysonprodukter, klikk her. (are: her var det ikke noe å klikke) Noextras.net vil fortsette å være vårt rimeligste alternativ for gjennomsnittsbrukeren som ønsker å administrere sitt kundeforhold via internett. Har du spørsmål vedrørende overføringen, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter via e-post [email protected] / [email protected]. Med vennlig hilsen Mobyson AS John Olve Andersen Adm. direktør Regner med at dette har så godt som ingen innvirkning på meg, men greit å vite likevel. Var vel også å forvente noe slikt ettersom Mobyson ikke har vært særlig prioritert den siste tiden. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har Mobyson selv. Helt greit at det blir flyttet, så lenge vi ikke betaler noe mer (eller ekstra) for abonnementet (ringepriser, sms, mms osv). Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg bytta faktisk akkurat fra Mobyson til Noextras, og da sa de at noe nye greier var under planlegging. De la vekt på at det ikke ville koste noe å bytte tilbake, så.... Er jo akkurat det samme, bare litt billigere, liksom.... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Noen som vet hva de "nye" greien til mobyson går ut på? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hmm, jeg fikk ikke den mailen? :S Men anyway, tenkte på å bytte selv til noextras for en stund tilbake. Nytt nettsted for påfylling, men billigere ringetid = Happy Blib Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Er det noe mer Noextras er dyrere på enn GPRS? Forskjellen, 0,008 kr/kb til 0,01 kr/kb, er ikke stor, men likevel. Var faktisk pga. gprs-prisen at jeg valgte akkurat Mobyson. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Tror det er det eneste de er dyrere på, MMS er 3 øre billigere, og ringeprisen er 10 øre billigere Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ser frem til at noextras kommer til å tilby flere tjenester, angrer nesten på at jeg har noextras med den ekstremt dårlige støtten for å ringe fra utlandet. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Er det noe mer Noextras er dyrere på enn GPRS? Forskjellen, 0,008 kr/kb til 0,01 kr/kb, er ikke stor, men likevel. Var faktisk pga. gprs-prisen at jeg valgte akkurat Mobyson. 5791655[/snapback] Jeg sendte Mobyson en mail anng. WAP-prisen og fikk dette til svar: Hei. Det er samme pris for å bruke WAP hos Mobyson og Noextras.net. På Mobyson står det oppgitt at prisen er 0,008 kr/kB, mens hos Noextras 0,01 kr/kB. I realiteten er det 0,008 kr/kB som gjelder hos begge, vi har kun rundet tallet oppover hos Noextras. Det vil derfor ikke bli noe dyrere for deg å bruke WAP etter at du er gått over til Noextras. Derimot får du lavere ringepris Vennlig hilsen Kundeservice Mobyson Vennligst inkluder originalmelding/er i ditt/dine svar til oss. Merkelig at de har rundet det oppover på Noextras.net, da... Endret 23. mars 2006 av mp93 Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hvordan skulle de ellers ha "rundet av" det tallet? Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg mente... Hvorfor i det hele tatt skal de runde opp prisen? Hva er vitsen? Hadde ikke Noextras.net rundet av WAP-prisen så hadde jeg kanskje valgt de... Sjelden man hører om operatører som runder av priser oppover, liksom... Se f.eks. på 1.98 for MMS osv... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Fordi 0,008 kr/kB er et vanskelig tall å betrakte. Ikke alle som har formening om hvor stort det tallet faktisk er. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hmm... De kunne jo skrevet 8 kr/MB da... edit: De fleste som i grunnen bryr seg skjønner vel at 0,008 kr. faktisk betyr 8 kr/MB da... Fordi 0,8 kr og 80 kr pr. MB er usannsynlige. Endret 23. mars 2006 av mp93 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om en drøy uke er jeg endelig kvitt Mobyson. Benytt annledningen; NetCom Smart Talk - fri etablering og eFaktura + billigere enn Mobyson/NoExtra Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om en drøy uke er jeg endelig kvitt Mobyson. Benytt annledningen; NetCom Smart Talk - fri etablering og eFaktura + billigere enn Mobyson/NoExtra 6163222[/snapback] Om du ringer mye å lenge: JA, om du ringe mye kort, har et forbruk på under 100,- i måneden eller sender endel SMS så er noextras billigst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå