Gå til innhold

Redde låst disk uten miste av data

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en seagate 200gb IDE disk som fant ut den ikke ville virke lengre, jeg har prøvd å kjøre den i ekstrent hdd kabinett og internt..

Men så skifta jeg på jumperen så ble disken låst på 32 gb og når jeg skifter tilbake skjer det ingenting, da finner ikke pcen disken... og en sjelden gang finner den den men da er den fremdeles låst på 32gb..

Og når jeg prøver å gå inn på den kommer det entene opp "Disken er ikke formatert" eller "Parameteren" er feil

Prøvd i en annen pc..

hvordan "låse opp" denne disken?

har livsviktig data der som MÅ reddes

på forhånd tusen takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den lager i tillegg masse klikke lyder i oppstart

5785770[/snapback]

Høres ut til å være "click of death". Hvis du hører at disken plutselig begynner å lage klikkelyder, så ta backup asap - da holder disken på å ryke. Noe din tydeligvis har gjort alt...

Lenke til kommentar

har du pøvd segates diag prog på den disken?

du kan prøve å skrive in parameterene på disken i biosen i steden for auto

siste triks kast den i fryseren (vet det høres rart ut ) du har da en begrenset tid til å få ut dataene dine før disken blir varm og må inn i fryseren igjen,men prøv først med seagate diag prog

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
har du pøvd segates diag prog på den disken?

du kan prøve å skrive in parameterene på disken i biosen i steden for auto

siste triks kast den i fryseren (vet det høres rart ut ) du har da en begrenset tid til å få ut dataene dine før disken blir varm og må inn i fryseren igjen,men prøv først med seagate diag prog

5788521[/snapback]

Høres ut som et Mac Gyver knep eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Det Bernt27 skriver er faktisk et velprøvd trix som har reddet mye data. Poenget er at harddisken holder seg kjølig, og på mystifistisk vis dermed unngår å feile. Akkurat *hva* som gjør at man klarer å hente ut data fra en kald disk kontra en varm en, har jeg ingen forklaring på. Uansett, mange har reddet data på den måten.

Lenke til kommentar
Det Bernt27 skriver er faktisk et velprøvd trix som har reddet mye data. Poenget er at harddisken holder seg kjølig, og på mystifistisk vis dermed unngår å feile. Akkurat *hva* som gjør at man klarer å hente ut data fra en kald disk kontra en varm en, har jeg ingen forklaring på. Uansett, mange har reddet data på den måten.

5796898[/snapback]

Vil man ikke få problem med kondens da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...