walser Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei. Fikk min nye bærbare i dag. Kommer ikke på nett via routeren som funker bra med de andre pc-ene her hjemme. loopback ping funker, men klarer ikke å pinge gatewayen. Alle innstillinger jeg har funnet er som på de andre pc-ene (automatisk IP og DNS). Nett via naboens trådløse nettverk funker. Noen forslag? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hvilken IP får du fra routeren ? Hvilken router er det og er du sikker på at du har satt korrekte instillinger om nettverket er sikret ? Kan det være at routeren er satt opp med MAC filter som ekstra sikkerhet og dermed gjør at du ikke får koblet til . Litt mere info så kommer du nok på nett . Lenke til kommentar
walser Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) IP: 172.20.63.8 Nettverksmaske: 255.255.255.248 Std. gateway: 172.20.63.1 Routeren: TRENDnet TW 100-BRV 304 VPN Firewall router er du sikker på at du har satt korrekte instillinger om nettverket er sikret ?Vet ikke helt hvilke innstillinger du snakker om her. Hvordan finner jeg ut om MAC-filter er enablet? Har ikke brukernavn/passord til å logge inn på routeren da den er jobben til pappa sin. Endret 20. mars 2006 av walser Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Vil det si at alle pc`r i nettverket får adresser som 172.20.63.x ? Jeg referte videre mot f.eks valg av type koding og at man er sikker på at koden man har faktisk er satt inn korrekt . Side man ikke akkurat opererer med 192.168.x.x adresser her så mistenker jeg at det er noen som er litt mere i gamet for å bruke slike ord som har satt opp "boksen" og dermed er muligheten for MAC filter i tillegg til krytering mere en sannsynlighet enn ... Jeg tror du skal spørre "pappa`n" din om hva som skal til jeg for det er muligens også jobben som betaler for boksen og dermed vil ha kontroll på routeren sine instillinger . Men jeg har tatt feil før jeg så ... Lenke til kommentar
walser Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Joda, de andre maskinene har lignende ip-adresser. Pappa har null peiling på dette. Han er journalist, så de (avisa) vil vel ha rimelig bra sikkerhet for å sikre stoff og kilder. Må kanskje ta kontakt med IT-avdelingen på jobben hans. Takk for hjelpen uansett Endret 20. mars 2006 av walser Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg tror det løser seg om du snakker med de som har satt opp routeren da de andre pc`r som er på det lokale nettverket kommer inn så får du nok inn den nye maskina også . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå