Arne Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei! Eg trur ikkje eg klarte å beskrive emnetittelen bra nok, men det får så vere... Eg driv på og lagar ein header i PS, og støtar på eit problem. Her er .psd-fila mi: http://arneweb.com/temp/psd/gw_logo.psd Headeren skal passe inn her: http://arneweb.com/temp Eg kunne tenkje meg å bruke Rounded rectangle tool til å lage ei svart (1px) ramme rundt biletet. Det som er utanfor ramma skal vere fargen: #bbbebb Eg har forsøkt, og søkt lenge, men eg har ikkje fått det til. Merk: Eg ynskjer ikkje nødvendigvis at folk skal lage headeren, poenget her er å lære. Eg har forholdsvis lite skills i PS, g dette er nok noko eg må lære meg alikevell. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei! Rounded rectangle tool er så vidt jeg vet vektorbasert (du får bare en grå ramme). Om du beveger deg fra Layers til Paths ser du at rektangelet er der. Høyreklikk på pathen, og opprett markering, eller klikk på den runde ant-pile-knappen nede til venstre. Husk å inverter. Enten er det shift+ctrl+i eller bare en av delene (ligger i fingrene ) Har desverre ikke PS på denne maskinen, så jeg kan ikke vise deg screenshot, men kanskje noen andre kan om du ikke forstår Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Når eg ser, så er det ingen paths. Når eg ser etter paths, ser eg i den lille boksen nede i høgre hjørnet i PS. EDIT: Det er ein path der, men det er ingenting som heiter "Oppret markering" eller "Ant-pile-knappen" her. Endret 20. mars 2006 av Fjott Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Fant dette på nettet: Trykk på pathen, og trykk den prikkete rundingen ved siden av pippi-rundingen og den vanlige rundingen Hvis det virker da.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Takk. Det virker ikkje. Når eg prøver å fylle utanfor firkanten, kjem det ikkje farge. EDIT: Eg fekk til å lage den markeringa... Endret 21. mars 2006 av Fjott Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Kva meiner du med "inverter"? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Shift + control + i > Fyll så klarer du det:) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Når du inverterer noe, gjør du det det motsatte av det det er.. Hvis du inverterer et bilde, vil fargene bli byttet ut med sin motpart i fargesirkelen. Rød blir grønn, og blå blir oransje. Håper du skjønner tegningen Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Det er noko som er feil, no får eg berre til å fylle inni firkanten, ikkje utanfor, som er poenget... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Kanskje dette kan ha noko med layer å gjere? Det virkar heller ikkje når eg legg til ein ny layer. Eg beklagar om de blir leie av spørsmåla mine, men eg prøvar å få til ei enkel webside no, og eg har brukt temleg lang til på å prøve meg fram no... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Prøv å bruke Ctrl+Shift+I, og velg deretter Shift+Backspace for å fylle.. Mulig det går... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Nope, dette virkar ikkje. Btw, snarveistaster virker ikkje hos meg. Du må nok forklare meg korleis eg gjer det ved hjelp av menyer. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 No virker det! Har resinstalert PS. Alt er bra no, bortsett frå at borderen på rektangelen min ikkje visast. Det er nok sikkert fordi inverteringa tek med ramma i rektangelen i markeringa, og g fyller over den... Nokon råd? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Går det an å lage inline ramme? (ramme inni Boksen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå