Gå til innhold

Tilgi Posten, det er de som selger data-stæsj som suuger oss


Anbefalte innlegg

Og det begrunner jeg med at jeg har handlet fra tre andre butikker som driver med netthandel, og som har mindre gebyrer.

 

Varene fra Blekkskriveren.no kom i oppkrav, pris kr.99,-

 

Varer fra Poster Paradise, oppkrav kr.119,-

 

Varer fra Sparkjøp.no (stor eske) kom som Service pakke, oppkrav,- pris kr.79,-

 

Som eksemplene viser så er det mulig å sende mye rimligere enn de som selger data-utstyr driver med, - men de har lagt seg på en dårlig praksis for oss kunder.

 

PS. Hvis noen kan vise til noen unntak så kom gjerne med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel ikke bare portoavgifter vi snakker om her??

 

 

ikke glem at f.eks microplex og komplett, pcutstyr, og psdata, også tar betalt for pakkeavgift og plukking og andre ekspedisjonsavgifter...

 

microplex tar jo 150 kr for den minste pakka det er mulig å få tak i (f.eks. et casebadge, som egentlig kan sendes i en konvolutt med porte 5,50...

 

 

så jeg må si deg enig i det der...

 

MVH

Alexio

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 22:24, skrev alexio:


ikke glem at f.eks microplex og komplett, pcutstyr, og psdata, også tar betalt for pakkeavgift og plukking og andre ekspedisjonsavgifter...


 

Vel PS Data sine avgifter kan ikke være mye høye.

 

For å få frakta 2 HD'er og 1 CF kort betalte jeg 61kr i frakt fra PS Data. Det er ikke ille :smile:

 

Microplex derimot, der blir det alltid masse ekstra pga dyr frakt(inkl avgifter).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 22:24, skrev alexio:



ikke glem at f.eks microplex og komplett, pcutstyr, og psdata, også tar betalt for pakkeavgift og plukking og andre ekspedisjonsavgifter...



 

Vel, det er ikke noen "lov" som pålegger de å ha slik praksis. Ta eksemplet mitt med Sparkjøp.no Det et svært postordre-firma (m/webshop) som har store lager med ansatte som plukker varer etc. Okke som så tar de altså kun kr.79,- for Service pakke i oppkrav. Det er det det koster å sende pakka, ferdig med det. Ikke masse sleipe påplussninger der i gården.

 

Det skulle ikke forundre meg om data-pusherne har en stilltiende avtale om å ligge så høyt som de gjør i gebyrer..

 

- Konkurranse Tilsynet, -hvor er dere?? :smile:

Lenke til kommentar

Hvis dere ser på prisene ved å sende servicepakke, så koster det 47,- + mva for alt under 1 kg til sone 1, altså 102,- tilsammen inkl. mva for en oppkravspakke på østlandet fra et lager på østlandet.

 

Det vil si at dersom noe sendes for under denne prisen blir det enten sendt som brev, eller så taper webshopen penger på det.

Lenke til kommentar

Tror litt av grunnen til at de velger dyre forsendelser er at da er det kun posten som betaler hvis noe skulle bli skadet under transport. Med billige alternativer tror jeg ikke det er den sikkerheten, men jeg kan jo ta feil.

Det er jo litt dumt at de har så faste rutiner at de sender ting som kunne vært sendt i konvolutt med skikkelig pakke, da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 23:10, skrev Anders Leipsland:


For å få frakta 2 HD'er og 1 CF kort betalte jeg 61kr i frakt fra PS Data. Det er ikke ille :smile:



 

Kr.61 ?? Anders Leisland, har du spist fleinsopp nå igjen da? Eller er batteriet i kalkulatorn på vei ned? :razz:

 

Ok, seriøst; hvordan fikk du det til? Er det lys i tunellen for oss andre også?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 23:24, skrev inz@ne:

Hvis dere ser på prisene ved å sende servicepakke, så koster det 47,- + mva for alt under 1 kg til sone 1, altså 102,- tilsammen inkl. mva for en oppkravspakke på østlandet fra et lager på østlandet.


Det vil si at dersom noe sendes for under denne prisen blir det enten sendt som brev, eller så taper webshopen penger på det.


 

Ja det gjelder hvis du som privatperson kommer å skal sende ei pakke. Men husk at store Web-butikker har egne fordelaktige avtaler med Posten, så derfor kan de sende Service pakker til en langt lavere pris. (hvis de vil!) Ref: Sparkjøp.no

Lenke til kommentar

Betaler man med VISA så slipper man vel postoppkravet på 40-50 kr da. Var det det du gjorde Anders Leipsland?

 

Selv betalte jeg 110 kr for én bitteliten rambrikke (pcmax) Det var kjipt..

 

Ellers er det smart med dyr frakt. For da er det liksom ikke vits å bestille bare én tube Arctic Silver, men man slenger som regel med et kabinett, noen plexiglass og 2-3 spindler med CD-plater bare for å få utnyttet den dyre frakta. Da blir jo hele ordren så mye billigere.. :wink:

(litt overdrevent, men har faktisk gjort noe lignende..)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 23:38, skrev havegg:


[..]man slenger som regel med et kabinett, noen plexiglass og 2-3 spindler med CD-plater bare for å få utnyttet den dyre frakta. Da blir jo hele ordren så mye billigere.. :wink:

(litt overdrevent, men har faktisk gjort noe lignende..)



 

Dæven, det har jeg ikke tenkt på! Kanskje vi egentlig sparer penger på det slik det er nå! :lol:

Lenke til kommentar

Det er en liten butikk her i Bergen som heter Flexi-Data. Har bare gode erfaringer med denne butikken, plus at jeg slipper alt det tullet med posten. Veldig kjekt når du skal ha en ny 50cders spindel med CD-R til 150 kr f.eks. Også får du den dagen etter du bestilte den... Finnes det ingen slike ellers i landet?

 

_________________

MSI KT7266Pro2-A, AMD XP2000+, Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 2*80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

 

[ Denne Melding var redigert av: rLnd på 2002-09-25 00:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 23:50, skrev GeeZuZz:


Veldig mange butikker i f.eks USA tilbyr gratis frakt.


Hvorfor finnes det ingen slike i norge?


 

Om frakten var gratis ville prisene på produktene vært høyere. Ikke nok med at butikkene måtte betalt portoen som nå betales av kunden, mange kunder ville også handla fra flere websjapper og antall småbestillinger ville flydd i været.

 

Spesielt dette med at kundene ville bestilt deler fra 6-7 webshopper istede for 1-2 ville jo ført til enorm økning i portoutgifter. Og til syvende å sist så er det kundene som må betale portoutgiftene.

 

Quote:


Da lønner det jo seg å handle på internett?


 

I de fleste tilfeller lønner det seg å handle på internett selv om du må betale frakt.

 

Norge er kanskje elendig på mange områder, men Norge får mye pepper også for ting som ikke er så ille!

 

 

Quote:


Den 2002-09-25 00:02, skrev rLnd:

Det er en liten butikk her i Bergen som heter Flexi-Data. Har bare gode erfaringer med denne butikken, plus at jeg slipper alt det tullet med posten. Veldig kjekt når du skal ha en ny 50cders spindel med CD-R til 150 kr f.eks. Også får du den dagen etter du bestilte den... Finnes det ingen slike ellers i landet?


 

Komplett har jo flere utsalgssteder. PS Data hadde butikk her i kr.sand og jeg tror da fortsatt de har butikk i Arendal man kan besøke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 23:32, skrev Hotbox:

Quote:


Den 2002-09-24 23:24, skrev inz@ne:

Hvis dere ser på prisene ved å sende servicepakke, så koster det 47,- + mva for alt under 1 kg til sone 1, altså 102,- tilsammen inkl. mva for en oppkravspakke på østlandet fra et lager på østlandet.



 

Ja det gjelder hvis du som privatperson kommer å skal sende ei pakke. Men husk at store Web-butikker har egne fordelaktige avtaler med Posten, så derfor kan de sende Service pakker til en langt lavere pris. (hvis de vil!) Ref: Sparkjøp.no

 

Trudde ikke man, som privatperson, kunne sende servicepakker til de prisene dere henviser til her.

Privatpersoner sender pakker, med vekt 0-10kg for 105,- inkl MVA. Ikke noe finere vektinndeling, så langt jeg vet. Eventuelt norgespakken, den minste eska, som er litt billigere, om du klarer å stappe tinga inn i esken.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 08:58, skrev Bisarre:


Trudde ikke man, som privatperson, kunne sende servicepakker til de prisene dere henviser til her.



 

Uups, det jeg mente var firmaer uten noen slags avtale, som kanskje sender en pakke i ny og ne.

 

De "store" forhandler frem individuelle avtaler og oppnår rimligere Service-pakker. (se bl.a. Komplett.no som "kan sende flere løse pakker som 'en")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...