Gå til innhold

Hvordan ordne internett på 98?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe problem med å få Windows 98 på nett.

Bare å installere nettverkskort, og kjøre Internet veiviseren som ligger på skrivebordet. Kjør den, også restarter du. Så tenker jeg du er på nett jeg. Du restarter maskina for å få udelt IP adresse.

Iallefall det jeg har gjort når jeg har satt opp Windows 98 maskiner på nett.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Installere nettverkskort? Det er et kort hvor jeg kan sette inn en internett kabel, men hvordan finner jeg ut om det er installert?

Jeg gikk inn på tilbehør...Veiviser for internett kobling og trykket meg videre, restartet pc'n, men det funket fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

Da har du vel mest sannsynlig ikke installert nettverkskortet ditt da.

Det finner du ut ved å høyreklikke på min datamaskin og velger egenskaper.

Så velger du maskinvarebehandling eller noe sånt. Der skal det stå nettverkskort en plass. Hvis du trykker på krysstegnet ved siden av der det står nettverskort ser du om nettverkskortet ditt er installert.

Hvis det ikke ligger der, eller at det er et gult utropstegn ved siden av det, så må du installere det igjen.

Så du hadde ikke noen Internet veiviser på skrivebordet ditt altså?

Tror det skal stå koble til Internet på det ikonet.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om han faktisk har prøvd å installere noe kort i det hele tatt da. Windows 98 er ikke noe særlig flink til å finne hardware selv. Det har jeg smertelig erfart i det siste på jobb. Der holder jeg daglig på med Windows 98 maskiner og formatering av Windows 98 maskiner. Alle maskinene som jeg formaterer skal på nett og må oppdateres. Da må jeg ofte finne driverne på nett. Ingen nettverkskort driver er lagt inn som standard i Windows 98 desverre.

Lenke til kommentar

Under nettverkskort var det to ting:

Kort for ekstern pålogging

Microsoft tv/video Connection

Så da er ikke nettverkskortdrivere installert, hvordan finner jeg ut navnet på nettverkskortet mitt, må jeg åpne pc'n å lese på kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...