Gå til innhold

Leie av artist. Takker nei fire uker før.

marte05

Anbefalte innlegg

Heisann.

Først vil jeg beklage emnetittelen. Sitter i full frustrasjon, og kommer ikke på hva jeg skal bruke som emnetittel.

Uansett, historien følger under i spoiler.

Jeg, med en god del andre, skal avholde et passe stort arragament om fire uker. Vi har reklamert i en stund nå, og har solgt en god del billetter.

Problemet er bare at vi hadde en avtale om å leie en artist gjennom Kjentfolk.no. Vi kunne gå ut å reklamere med artisten, ettersom vi var garantert artisten om vi ordnet transport.

Vi hadde ikke tid til å vente, ettersom vi måtte få trykt opp plakatene i all hast. Person A, som da jobber til daglig i Kjentfolk.no skulle sende meg en kontrakt for flere uker siden, og jeg fikk for tre uker siden beskjed om at kontrakten var underveis.

For drøye to uker siden fikk vi en ny kontaktperson, som forøvrig jobber i det samme firmaet. Jeg har ikke hatt noe kontakt med henne, utenom at jeg har snakket litt med henne på telefon, hvor hun lovte å sende meg kontrakten per post.

I dag, drøye 3 uker før arragamentet, fikk jeg beskjed, per e-post, at artisten vår ikke kommer, ettersom han har så mange andre arragamenter å forberede seg på.

Altså.. Her snakker vi om et av Norges største edutainmentselskaper.

- For det første, de skulle sende meg en kontrakt for mange uker siden. Jeg har ikke sett snurten av den kontrakten. Vår første kontaktperson, person A, sa han trengte avklart transporten. Jeg avklarte så og si transporten da jeg sa at vi dekte transport i form av fly fra SAS Braathens.

- Har hørt snakk om at en muntlig avtale er like god som en skriftlig? Men dette hjelper vel heller lite, ettersom vi bor i Norge. Men jeg har da e-postene, men dessverre ingen kontrakt.

Har bare prisen han har lovt oss, og all annen informasjon..

- Problemet er jo at vi har reklamert med artisten, ettersom vi fikk beskjed om at dette var greit. Vi stolte jo såpass. De er jo et av Norges største selskaper innen underholdning. I tillegg hadde vi dårlig tid mht. plakattrykk.

Noe jeg kan gjøre?

Med beste hilsener,

Marte

Endret av marte05
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her.. Detaljert nok?

Hei igjen!

*Artist* er i boks den 14. bare dere får ordnet transporten…

Jeg blir opptatt med andre prosjekter fremover, så vår samarbeidspartner, ****** ***** (som er *artist* manager) vil kontraktere og følge opp denne casen med deg..

Jeg har flere, lengre e-poster, hvor vi har ført en flott dialog hele veien..

Lenke til kommentar

Du sier at du skal ha artisten, enkelt og greit, ellers fakturerer du for *alle* utgifter dere har hatt, forventet tapt inntekt, deres refusjon av billettpenger, og et kjekt konsulentgebyr på xxx kr/t for hver time du må arbeide med dette.

Hvis du ikke får det tilbakebetalt pronto går du til sak.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Klette. De fleste advokater driver jo også litt "goodwill" på den måten at de ikke fakturerer deg på slike enkelte spørsmål. Ta en telefon og forhør deg litt :)

Edit: Dessuten får de fleste (inkludert folka på kjentfolk.no) en liten støkk og kanskje litt panikk dersom de hører at du har vært i kontakt med advokat ;)

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

De fleste advokater fakturer for samtaler utover "Korte beskjeder" - f.eks. automatisk for tyve minutter ved en samtale om en mulig sak(forutsatt at du da ikke snakker i mer enn tyve minutter, da..)

Men hvis du bor et lite sted kan du jo snakke med "den lokale advokaten", som stort sett ikke tar så mye betalt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...