Gå til innhold

Hjelp med organisering til frihetsaksjonen

reds

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en av årets konfirmanter, og jeg skal konfirmere meg borgelig. I denne forbindelsen skal vi ha noe som heter frihetsaksjonen. Vi skal tjene inn penger for befrielse av tempelslaver i India. VI skal ut i byen i Hamar ( Lørdag i førstkommende helg, kl 11:00 - 15:00) og tjene penger på et vis. Jeg og tre kompiser har bestemt oss for å sette opp følgende:

-3 tv'r. En med Xbox, en med PS2, og en med Gamecube.

-Det skal være en del forskjellige spill som Starwars, NFS, Zelda, Singstar m.m. Strøm blir hentet fra en butikk i nærheten. Vi skal sette alt det gode under et partytelt på tre bord vi har ordnet med. Konsoller, TV'er og strømledninger\skjøteledninger er ordnet med.

-Cafèbord med kaffe, saft og boller.

-Her skal vi sette ut kaffetraktere, pappkrus og saftmugger. Vi skal ordne oss med strøm og vann fra nærliggende butikker. Boller baker vi selv.

Betaling, evt. compo?

Vi har tenkt å ta betalt for spillingen, men vi må få ordnet et system på hvordan vi skal "måle" hvor mye folk skal betale. Evt. stoppeklokke? Antall runder? Poengsum? Vi har også tenkt å sette ut en compo på div. spill som NFS og Singstar der folk kan vinne en liten premie.

Dette strekker seg over tre timer.

Det vi trenger hjelp med er:

-Hvor mye skal vi bake? Ca hvor mange boller trengs det?

-Hvor mye saft og kaffe skal vi gå til anskaffelse av?

-Evt. priser på div. saker og ting.

Vi har som mål å tjene en slump penger til tempelslavene i India!

Hvis du bor i nærheten, kan du alltids ta en tur innom og støtte oss! Har du forslag til forbedringer, eller noe du ville ha gjort annerledes? Fortell! Vi trenger tilbakemeldinger på ideen.

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, høres bra ut.

Etter X antall timer erfaring fra kakesalg til inntekt for klassetur, er det loddsalg som slår best an.

Kjøp loddene på Nille, de koster endel, men mange kjøper gjerne til 20kr pr. lodd, og litt anpå hvor dere står, blir det fort etpar tusen bare av det.

Kaffe var det ingen som drakk.

Spillene kan f.eks. gjøres slik at man får "credits", eller på annen måte blir belønnet for god score i et spill.

Spill som kan kjøres "Arcade" er bedre enn rollespill, som f.eks. Zelda, NFS kan man jo bare kjøre igang et løp, og man må ikke sette seg så mye inn i det.

Singstar kan være artig, men ikke umulig at den bør plasseres et stykke unna.

Du får ha lykke til!

Lenke til kommentar
Hm, høres bra ut.

Etter X antall timer erfaring fra kakesalg til inntekt for klassetur, er det loddsalg som slår best an.

Kjøp loddene på Nille, de koster endel, men mange kjøper gjerne til 20kr pr. lodd, og litt anpå hvor dere står, blir det fort etpar tusen bare av det.

Kaffe var det ingen som drakk.

Spillene kan f.eks. gjøres slik at man får "credits", eller på annen måte blir belønnet for god score i et spill.

Spill som kan kjøres "Arcade" er bedre enn rollespill, som f.eks. Zelda, NFS kan man jo bare kjøre igang et løp, og man må ikke sette seg så mye inn i det.

Singstar kan være artig, men ikke umulig at den bør plasseres et stykke unna.

Du får ha lykke til!

5783835[/snapback]

Ah, takk for tilbakemelding.

Lodd er en god ide egentlig. Premie er vel ikke vanskelig å få tak i, tenker på melkesjokoloade eller Twist.

Tenkte på konkurranse i noen spesielle spill som NFS der best rundetid vinner osv. tenkte at Zelda og andre Gamecube-spill ville passe for litt yngre spillere også!

Noen flere som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Å la folk skrive seg opp på en liste med telefonnummer og rundetid, som dere kan ringe oppe senere eller noe slikt, er nok ikke dumt. (slik gjøres det f.eks. på 17. mai-arrangement på skoler o.l.)

Twistposer og kaker duger fint som premier, spesielt sistnevnte er kjekt, siden man kan dele opp kaken og selge den i stykker om det skulle være mange sultne eller omvendt.

Lenke til kommentar
Å la folk skrive seg opp på en liste med telefonnummer og rundetid, som dere kan ringe oppe senere eller noe slikt, er nok ikke dumt. (slik gjøres det f.eks. på 17. mai-arrangement på skoler o.l.)

Twistposer og kaker duger fint som premier, spesielt sistnevnte er kjekt, siden man kan dele opp kaken og selge den i stykker om det skulle være mange sultne eller omvendt.

5784037[/snapback]

Ja, vi hadde tenkt oss en konkurranse med premie der folk skriver seg opp med finale på fastsatt tidspunkt.

Tenkte på Tekken på PS2 med konkurranse og samme greia i NFS.

Lenke til kommentar

Ville satsa på Lodd trekning og kaffe og kaker :D

Men syns dette er litt vel mye styr for en konfirmasjon.. Er dette veldig vanlig ? Jeg konfirmerte meg kirkelig for rundt 11,5mnd siden, da kom jeg , kjeda meg i 1time, og dro hjem og spella videre.

Vi gjorde ikkenoe drastisk og satt ut 3Tvèr og prøvde best mulig og tjene inn penger.

Lenke til kommentar
Ville satsa på Lodd trekning og kaffe og kaker :D

Men syns dette er litt vel mye styr for en konfirmasjon.. Er dette veldig vanlig ? Jeg konfirmerte meg kirkelig for rundt 11,5mnd siden, da kom jeg , kjeda meg i 1time, og dro hjem og spella videre.

Vi gjorde ikkenoe drastisk og satt ut 3Tvèr og prøvde best mulig og tjene inn penger.

5784216[/snapback]

Vi prøver å gjøre mest mulig ut av dette! :)

Kirkelig er noe annet enn borgelig, da. Tror vi har større muligheter her.

Mye styr? "Man høster det man sår" - sies det. Tror dette kan gå rimelig bra, jeg.

Lenke til kommentar

Ja, men poenget med det er jo fortsatt små borte.

"Man høster det man sår" ja, er riktig det, men trokke du får no nobels Fredpris ..

Joda, det går nok bra, men jeg tror alle tanker er egoistiske, så hva tjener du på det ? En pris der det står "Grattis, du er kåra te årets nerd superkonfirmant "

Men ganske snilt gjort da ;)

Lenke til kommentar
Ja, men poenget med det er jo fortsatt små borte.

"Man høster det man sår" ja, er riktig det, men trokke du får no nobels Fredpris ..

Joda, det går nok bra, men jeg tror alle tanker er egoistiske, så hva tjener du på det ? En pris der det står "Grattis, du er kåra te årets nerd superkonfirmant "

Men ganske snilt gjort da ;)

5784729[/snapback]

Kremt kremt, jeg ønsker ikke å bli "Årets konfirmant"

Jeg gjør det jeg kun for en god sak. Det er ikke ofte jeg har muligheten til noe som dette, og derfor gjør jeg og de andre på gruppa mi så godt som vi kan.

Jeg gjør dette siden det er pensum i konf. kurset og at det går til en god sak. Hva jeg gjør ut av det er opp til meg.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Men har noen andre noe å si?

Lenke til kommentar
Nei, har ikke det , men heldigvis trenger man ikke gå under bakken for å uttale seg om en ting i Norge. Ytringsfrihet :woot:

5784817[/snapback]

Nemlig! :)

Ønsker flere innspill! Er det noe som er lurt å ha i bakhodet når man organiserer noe som dette?

Lenke til kommentar

Dropp Zelda. Det er vel ikke akkurat spillet man bare hopper inn i og spiller i ti minutter. I hvert fall ikk om man må betale for det...

Husk å ha ei bøsse som folk kan putte penger i uten å måtte spille eller kjøpe lodd :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Dropp Zelda. Det er vel ikke akkurat spillet man bare hopper inn i og spiller i ti minutter. I hvert fall ikk om man må betale for det...

Husk å ha ei bøsse som folk kan putte penger i uten å måtte spille eller kjøpe lodd :)

Lykke til :)

5785240[/snapback]

Jeg tenkte på Zelda som et alternativ for den yngre generasjon som kanskje ikke skjønner så mye av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...