Gå til innhold

TES: Hvorfor kjøper du Oblivion?

Anbefalte innlegg

EOB serien blei lagd av SSI, som hvis jeg ikke husker feil hadde flere D&D lisenser opp igjennom åra, Jeg og noen kompiser var seriøst hekta på dem alle sammen en stund- diggbare spell, med intelligente puzzles, og interessante settings. Hadde vært fett å fyrt opp 500'n igjen.

Vi har begge rett, SSI var publisher og Westwood utvikler. Fra Wikipedia:

Eye of the Beholder is a computer RPG developed by Westwood Studios and published by Strategic Simulations, Inc. in 1990 for the DOS operating system, later ported to the Amiga, the Sega CD and the SNES.

Apropos SSI, noen her som husker de gode gamle "gold box" AD&D rollespillene? Pools of Radiance, Curse of Azure Blades osv? :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gold box er vel blant de absolutte klassikerne- det er dem "alle" har spillt. f.eks gjengen som lagde fallout nevnte dem som inspirasjon og viktige spill i et intervju en gang i middelalderen osv- har desverre bare spillt pools of radiance :(

Lenke til kommentar
Gold box er vel blant de absolutte klassikerne- det er dem "alle" har spillt. f.eks gjengen som lagde fallout nevnte dem som inspirasjon og viktige spill i et intervju  en gang i middelalderen osv- har desverre bare spillt pools of radiance :(

5791593[/snapback]

Spilt opprinnelig en del av disse på Amiga.

Jeg kjøpte faktisk en samle-boks med bl.a. alle Forgotten Realms spillene til PC (EoB-serien, Goldbox-spillene) i ... 1999 tror jeg. Spilte igjennom noen av dem på nytt da. Ganske primitiv teknologi- var f.eks fryktelig lett å gå seg vill i de spillene i forhold til det jeg husket, antagelig fordi jeg på det tidspunktet var vant til Might & Magic 6.

Men moro var det lell! :)

Og for en grafikk da gitt! Noe å tygge på før vi setter igang med Oblivion:

PoolsOfDarkness-Areas.png

PoolsOfDarkness-Battle.png

PoolsOfDarkness-Map.png

Ting har gått fremover! :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...