Diff Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Da skolen jeg går på plutselig fant ut at snop skulle være forbudt under tentamen, bestemte jeg meg for å finne ut hva dere forumbrukere mener. Det blei faktisk en så stor sak at den kom inn i VG Link... Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 latterlig å forby snop da Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det er vel bevist at konsentrasjonen kan økes ved sukkerinntak? (don't shoot me if i'm wrong) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Nei hvor skal verden ende.. dette er jo helt grusomt ! Gi barna lov til å drikke rød saft.. der finnes det mer enn nok sukker for de fleste. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er vel bevist at konsentrasjonen kan økes ved sukkerinntak? (don't shoot me if i'm wrong) 5784931[/snapback] Ja, men så synker den til under det nivået den på forhånd lå på etter kort tid. Brødmat f.eks. holder nivået konstant. Så om du skal ha bra konsentrasjon, er snop bare anbefalt hvis du har tid til å spise det hele tiden... for de andre som faktisk gjør noe fornuftig på en eksamen, er vanlige brødskiver og vann det beste. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det finnes vel en gyllen middel-vei ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Godt forslag! Eg er nå noe eldre, men for noen år siden da eg hadde tentamener, var dette fortsatt lov. Og for en uting. For det første var det alltid noen som ikke kunne begrense seg, og kjøpte i handleposer med godteri. Det virket som om de ikke fikk lov av foreldrene til å spise godteri utenom tentamen, og dermed kjøpte ekstremt mye. Og dette var for min(og flere) svært forstyrrende. Eg snakker da om ekstreme tilfeller, men eg tror hver klasse har et tilfelle hver. Og eg hadde jo så klart med snop selv, og følte faktisk at eg ble til tider svært ukonsentrert og aktiv. Satt ofte mot slutten av tentamenen og var svært rastløs. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Bare for å minne dere om en ting... Tentamen handler om hva dere skriver på papiret, ikke hva dette eter. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jepp, Ezo. Jækli gøy når det sitteren en som har fått i seg 3 liter rødbrus og ganske mye annet og du prøver å konsentrere deg. Søsteren opplevde det, han fyren var så hyper at han måtte ha tentamen alene Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 I 9. klasse fant jeg ut at det fungerte like bra med baguetter (med diverse salat, grønnsaker, dressing osv.), bananer, epler, mandariner og vann, og det fungerer like bra fremdeles. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Spiser aldri snop på tentamen uansett, bruker tiden til det jeg skal. Har aldri skjønt mustet med å ha snop. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det er jo et faktum at snop ikke gjør det noe bedre på tentamen, men jeg mener det skal være opp til den enkelte. Hvorfor skal lærerne bry seg? Det rammer jo bare eleven selv! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har aldri konsentrert meg om å spise på tentamener og eksamener. Jeg har hatt med en vanlig matpakke, som oftest har blitt konsumert på bussen på vei hjem. Under prøven konenstrerer jeg meg om skrivingen, får jeg en skrivestopp spiser jeg gjerne en skive før jeg fortsetter. Merkelig nok har jeg som regel alltid vært en av de første som har gått fra prøven, og gjerne også en av de med best karakterer i klassen. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg har aldri konsentrert meg om å spise på tentamener og eksamener. Jeg har hatt med en vanlig matpakke, som oftest har blitt konsumert på bussen på vei hjem. Under prøven konenstrerer jeg meg om skrivingen, får jeg en skrivestopp spiser jeg gjerne en skive før jeg fortsetter. Merkelig nok har jeg som regel alltid vært en av de første som har gått fra prøven, og gjerne også en av de med best karakterer i klassen. 5795246[/snapback] Hvis du er en av de første som går, burde du jo heller ikke bli sulten før en time efter at du har levert. Hvis man skal sitte dagen ut, trenger man næring, særlig på matematikkprøver. Da er ingenting så bra som vann, grovbrød og frukt. Endret 23. mars 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Skal du først gomle noe på tentamen, spis epler, eller en go baguett. Har aldri helt skjønt vitsen men godis på tentamen, også er det alltid noen som har med noe godis som skal bråke noe så gruelig mye å... Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Skjønner ikke hvorfor de skal forby snop, men foretrekker noe annet enn snop på tentamen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå