Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snopforbud på tentamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel bevist at konsentrasjonen kan økes ved sukkerinntak? (don't shoot me if i'm wrong)

5784931[/snapback]

Ja, men så synker den til under det nivået den på forhånd lå på etter kort tid. Brødmat f.eks. holder nivået konstant. Så om du skal ha bra konsentrasjon, er snop bare anbefalt hvis du har tid til å spise det hele tiden... for de andre som faktisk gjør noe fornuftig på en eksamen, er vanlige brødskiver og vann det beste.

Lenke til kommentar

Godt forslag!

Eg er nå noe eldre, men for noen år siden da eg hadde tentamener, var dette fortsatt lov. Og for en uting. For det første var det alltid noen som ikke kunne begrense seg, og kjøpte i handleposer med godteri. Det virket som om de ikke fikk lov av foreldrene til å spise godteri utenom tentamen, og dermed kjøpte ekstremt mye. Og dette var for min(og flere) svært forstyrrende. Eg snakker da om ekstreme tilfeller, men eg tror hver klasse har et tilfelle hver.

Og eg hadde jo så klart med snop selv, og følte faktisk at eg ble til tider svært ukonsentrert og aktiv. Satt ofte mot slutten av tentamenen og var svært rastløs.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri konsentrert meg om å spise på tentamener og eksamener. Jeg har hatt med en vanlig matpakke, som oftest har blitt konsumert på bussen på vei hjem. Under prøven konenstrerer jeg meg om skrivingen, får jeg en skrivestopp spiser jeg gjerne en skive før jeg fortsetter. Merkelig nok har jeg som regel alltid vært en av de første som har gått fra prøven, og gjerne også en av de med best karakterer i klassen.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri konsentrert meg om å spise på tentamener og eksamener. Jeg har hatt med en vanlig matpakke, som oftest har blitt konsumert på bussen på vei hjem. Under prøven konenstrerer jeg meg om skrivingen, får jeg en skrivestopp spiser jeg gjerne en skive før jeg fortsetter. Merkelig nok har jeg som regel alltid vært en av de første som har gått fra prøven, og gjerne også en av de med best karakterer i klassen.

5795246[/snapback]

Hvis du er en av de første som går, burde du jo heller ikke bli sulten før en time efter at du har levert.

Hvis man skal sitte dagen ut, trenger man næring, særlig på matematikkprøver. Da er ingenting så bra som vann, grovbrød og frukt.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...