Gå til innhold

Iransk Nyttårsaften år 2563!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehh.. har ikke Iran "Islamsk tidsregning", dvs. at de følger den islamske kalenderen ..?  :whistle:

I så fall er de i år 1384..

5783555[/snapback]

Du blander Iransk og arabisk...Arabisk blir 1385 men iran blir 2563!

vi eier araberene i tidsregning :p

EDIT: Islam kom til Iran får 1385 år siden men iranerne feiret sitt land fra før.

Iran var før islam.

Endret av Sleep4Life
Lenke til kommentar

All tidsregning er fåfengt og/eller linket opp mot en hendelse som er diffus eller tilnærmet. Selv kristene forskerer har kommet til konklusjonene at Jesus faktis ble født 7 F.Kr, og ikke i år null.

Jeg vil tro at en stor sannsylighet i fremtiden er konspetet om "stardate" fra Star Trek. Gitt at et døgn heller ikke er 24 timer, men 23 t, 59 min og 4 sek samt fenomenet med skuddår, er enhver kalender unøyaktig og i ytterste konsekvens feilaktig.

Lenke til kommentar
Har det ikke noe med at vi nå har snudd med sola igjen? (eller er jeg helt på jordet)

Er det ikke slik at rundt 20/21 mars så får i lengre dager, og kortere netter. ??

5786697[/snapback]

Du er helt på jordet :p

Sola snudde like før jul den

5786701[/snapback]

Han har har helt rett! Mandag kl. 19.26 var det vårjevndøgn og Solen passerte over ekvator på sin vei mot nordligere posisjoner på himmelen. Det betyr at sommerhalvåret begynner på den nordlige halvkule og dagene blir lengre enn nettene.

Lenke til kommentar
Har det ikke noe med at vi nå har snudd med sola igjen? (eller er jeg helt på jordet)

Er det ikke slik at rundt 20/21 mars så får i lengre dager, og kortere netter. ??

5786697[/snapback]

Du er helt på jordet :p

Sola snudde like før jul den

5786701[/snapback]

Han har har helt rett! Mandag kl. 19.26 var det vårjevndøgn og Solen passerte over ekvator på sin vei mot nordligere posisjoner på himmelen. Det betyr at sommerhalvåret begynner på den nordlige halvkule og dagene blir lengre enn nettene.

5788167[/snapback]

Nei. Sola "snudde" et par dager før jul. Dette var datoen hvor dagen er på sitt korteste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...