Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knakk nökkel i tenning på golf 2

Dane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja som dere ser, så klarte jeg å knekke nökkelen i tenninga på bilen.. noen som har noen tips? eller vet hvor mye det koster å få fiksa dette?

5783197[/snapback]

Spør hvor langt inne den har brukket, men du kan forsøke med ei nåletang eller en kraftig pinsett. Spray med WD40, så kan det hende den slipper lettere.

Har ingen ide om pris om du må ha ny tenningslås, men antar det dreier seg om et firesifret tall.

Lenke til kommentar

Ja det stemmer som det blir sagt her. El.delen er en del som sitter bak selve tenningslåsen, og trenger ikke å skiftes dersom den ikke er kortsluttet.

Det som imidlertid kan by på større problemer er å få tenningslåsen ut av huset sitt, nemlig rattlåselementet. Tenningslåsen er ikke ment til å kunne tas ut uten videre, og det må derfor borres et hull i tenningslåshuset (rattlåselementet) på eksagt riktig sted, slik at man får brukt en dor til å presse in låsefjæra på tenningslåsen og vips så sklir den ut.

Snakk med noen bilopprettere som er kjent med VAG volkswagen audi, så kanskje de kan vise deg sånn ca hvor du skal borre.

Håper dette var mer oppklarende enn forvirrende, og lykke til.

Lenke til kommentar
Vet du om det er en universal tenningslås til alle Golf 2 modeller? eller varierer det?

5784610[/snapback]

Jeg husker ikke helt nøyktig, men mener det er en standardlås. Mulig det er forskjellige generasjoner med diverse utbedringer osv. SKal du kjøpe ny, ta med deg vognkortet - skal du kjøpe brukt, prøv den nærmest din egen modell.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har gått glipp av noe, men du trenger da vel ikke kjøpe "ny" tenningslås?

Lirk ut restene av nøkkelen og lag en ny ;)

*edit: hvis du ikke får ut nøkkelen så kan det være greit å bytte ja

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...