Jihadinmymind Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hei, er økonomiansvarlig for en buss 07, skal sette opp budsjett nå. Trenger hjelp av folk som tidligere har vært russ til å gi en ca. pris på hva forskjellige ting koster; sjåfør? annlegg? interiør? eksteriør? bussgenser? agregat? buss? vi regner ca. 100 bærumstiere Skjønner at dette er veldig forskjellig fra buss til buss, men tenker å ha en gjennsomsnitt bærumsbuss... Noe annet jeg må ha i budsjettet? Trenger også hjelp til kontrakt, noen som har et utkast av en busskontrakt liggende, eller vet hva som må stå i den for at den skal være rettslig bindende? takker for hjelp Endret 20. mars 2006 av Jihadinmymind Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 det kan da ikke være opp til oss å lage deres budsjett.... ettersom det er dere selv som skal bestemme standarden på deres buss kan ikke folk begynne å foreslå at dere kjøper en double-decker og laster den opp med anlegg til 100k. Anslå først hvor mye dere er villige til å putte i bussprosjektet, regn ut totalt hvor mye dere har å bruke + evt. sponsorer og ta det derfra. Bare for å få sagt det, det spiller liten rolle hvor mye penger dere bruker på buss. Det viktigste er at den ikke bryter ned iløpet av russetida. Et fett konsept med personlighet og gjennomført stil trenger ikke koste skjorta. Enten får dere sikte høyt og satse på å bli en av de store bussene ellers kan dere like gjerne spare dere de penga. I min tid brukte vi 12000 på sjåfør, han stod standby 24/7 og klaget aldri. Kjørte stort sett når som helst, hvor som helst. Tror likevel de fleste hadde krevd mer for samme jobben. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 er det ikke regler på at en bussjåfør må ha pause så så ofte ? eller er det yrkessjåfører ? men har dere regnet med evt. godkjenninger av rigg o.l ? avgifter av div. slag ? driftskostnader ? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 ha alltid penger i bakkant til uventede reparasjoner. veldig mange går på en smell der! sjåførene må ha pause ja, men i vårt tilfelle tilpasset duden dagen sin helt etter oss og det funka ganske greit... Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Ingen tidligere russ her på forumet som kan legge ut tidligere kontrakt eller budsjett slik at vi kan se? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei, er økonomiansvarlig for en buss 07, skal sette opp budsjett nå. Trenger hjelp av folk som tidligere har vært russ til å gi en ca. pris på hva forskjellige ting koster; sjåfør? annlegg? interiør? eksteriør? bussgenser? agregat? buss? vi regner ca. 100 bærumstiere Skjønner at dette er veldig forskjellig fra buss til buss, men tenker å ha en gjennsomsnitt bærumsbuss... Noe annet jeg må ha i budsjettet? Trenger også hjelp til kontrakt, noen som har et utkast av en busskontrakt liggende, eller vet hva som må stå i den for at den skal være rettslig bindende? takker for hjelp 5782798[/snapback] Sjåfør må dere nok regne med å betale rundt 30k for. Kan lønne seg å ta kontakt med russebuss.no der. Anlegg og alt annet avhenger jo helt på hvor mye dere skal satse. Ta en titt på sidene til gamle stone, nå Konsertsystmer.no. Interiør og eksteriør er det vanskelig å si noe om, avhenger også av hvor mye dere skal satse, utpreget bruk av skai, om bussen skal lakkes eller ha foil osv osv osv. Bussgensere ville jeg regnet med 2-300 pr genser, litt avhengig av hvor tidlig de bestilles og hvor mye trykk osv de skal ha. Russedress regnes vel som ganske gode på pris og kvalitet. Agregat får man som regel gode dealer på når man leier utstyr, pris avhenger også her av hvor mye lyd dere skal ha på taket. Videre bør dere ha en god og stor disel post og en god post for uforutsette utgifter. Generelt bør alle poster i budsjettet være ganske romslige, man bruker alltid mye mer enn man regner med i første omgang... I Norge er det avtalefrihet, man kan lage avtaler/kontrakter om hva som helst (med noen unntak). Er ingen spesielle formkrav, men kan jo være greit å kalle den Kontrakt og ha hver enkelt til å signere sitt eksemplar sammen med bussjef. Kontrakten bør si noe om den enkeltets forpliktelser ovenfor bussen, økonomiske og innsatsmessige. Videre er det greit å ha med hva som ikke er tillatt, hva som kan føre til utestengelse fra bussen. Feks. dersom noen trekker seg før russetiden, skal de da få igjen de pengene de allerede har spyttet inn? Bare litt av det jeg kom på her og nå... Russ03 Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 er det ikke regler på at en bussjåfør må ha pause så så ofte ? eller er det yrkessjåfører ? 5784330[/snapback] Hei! Uten at jeg skal si det helt sikkert, vil jeg anta at denne sjåføren kommer inn under gjeldende kjøre- og hviletidsbestemmelser for tunge kjøretøy. Er en stund siden jeg hadde dette nå, men det finnes både regler for hvor lenge man kan kjøre uten pause, hvor lenge man kan kjøre i løpet av et døgn, en uke og to uker, og såkalt døgnhvil - altså sammenhengede, lengre hvilepauser. Men med mindre dere skal veldig langt vil det være tilstrekkelig med én sjåfør. Hvis sjåføren deres er villig til å trikse med kjøreskiver osv for å få det til å gå for dere bør dere kanskje tenke dere om to ganger på hvor seriøs vedkommende er. Det er en grunn til at bestemmelsene er der Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 er det kjøreskiver på russebusser som som oftest ikke er nye da ? eller er det pålagt ? ang. kjøreskiver holder det vel at en annen med lapp på type kjøretøy kvitterer/skriver under på skiven? gjør det ikke ? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Kjøreskiver er ikke noen veeeeldig ny oppfinnelse. Jeg har ikke vært borti noe ikke-veteran tungt kjøretøy som ikke har det i alle fall... Edit: skiven skal fylles ut med sjåførens navn, start- og stoppsted for dagen, start- og stopp antall km på bilen, og totalt kjørte km. Ferdskriveren fører på hvilken fart kjøretøyet har hatt til enhver tid, samt om det har vært i bevegelse, om sjåføren har uført annet arbeid, hatt pause, eller hatt døgnhvil. Sistnevnte funksjon er som oftest halvautomatisk. Ganske serious business å bli stoppet uten, evt med tiljuksede, kjøreskiver... Endret 22. mars 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 ok, daså.. du har visst en god del mer peiling enn meg Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 For russebussene er ikke det å ha ferdskriver noe problem utover til og fra stavanger... Og det løses som regel ved en av tre løsninger: 1: Overnatte i feks Kr.Sand 2: Bytte sjåfør med en annen buss halvveis 3: Peise på hele veien (Funker best for satsebussene som drar ned tidligere for å rigge opp osv, siden de da unngår de store kontrollene før Stavanger.) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Som sjåfør burde det ikke være noe problem å kjøre til og fra Kongeparken fra Oslo-området. Såvidt jeg husker er det 8 timer pr dag, pluss pauser, som er regler for 24 timer. Kommer greit fra Oslo til Stavanger på 8 timer Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Som sjåfør burde det ikke være noe problem å kjøre til og fra Kongeparken fra Oslo-området. Såvidt jeg husker er det 8 timer pr dag, pluss pauser, som er regler for 24 timer. Kommer greit fra Oslo til Stavanger på 8 timer 5796985[/snapback] Det er ganske stor forskjell på å komme seg til Stavanger på 8 timer med bil og prøve det samme med russebuss... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hehe. Igjen, 8 timer pr dag pluss pauser, altså 8 timer kjøretid. Dere kan godt spre det ut over en uke for den saks skyld Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ingen som kan legge ut en tidligere kontrakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå