christdi Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hei. Jeg tenker på å installere Microsoft's mailserver. Jeg kjører Windows 2003 Server men i Configure Your Server Wizard kan jeg ikke se at det står noe om IMAP der. Det står bare POP3, og SMTP. Jeg lurer på om Windows støtter IMAP på tjenersiden eller er jeg fanget til å bruke POP3 ? Christian Endret 20. mars 2006 av christdi Lenke til kommentar
roac Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei. Jeg tenker på å installere Microsoft's mailserver. Jeg kjører Windows 2003Server men i Configure Your Server Wizard kan jeg ikke se at det står noe om IMAP der. Det står bare POP3, og SMTP. Jeg lurer på om Windows støtter IMAP på tjenersiden eller er jeg fanget til å bruke POP3 ? 5782518[/snapback] Windows Server 2003 støtter bare POP3 så vidt jeg husker, men Exchange har støtte for IMAP4. Hvis relativt få brukere kan således Small Business Server være et godt alternativ, der følger Exchange med, det koster ikke allverdens, og da er du i havn. Personlig ville jeg ikke kjørt Windows sin SMTP/POP3 i et miljø som er for stort til Small Business Server (Les: over ca 50 brukere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå