Gå til innhold

Hvordan er Nedtech VC6100Z?

Anbefalte innlegg

Håper på litt hjelp her, hvordan er dette kameraet?

Det er på 6 megapixler,har 3*optisk zoom, og 4* digital zoom 2.4" lcd skjerm, og video og lydopptak.

Håper noen har litt peil på dette, da, jeg ikke har det! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedtech? Ikke hørt om merket før, og en vanlig regel er at man skal styre unna ukjente merker. Et seks megapixel kamera kan faktisk yte dårligere enn et en megapixel kamera da optikk, bildesensor og signalbehandling er viktigere enn antall megapixler. Hva var prisen foresten?

Gå heller for et kjent merke til samme pris, selv om dette skulle ha "kun" tre megapixler eller noe.

Lenke til kommentar
Nedtech? Ikke hørt om merket før, og en vanlig regel er at man skal styre unna ukjente merker. Et seks megapixel kamera kan faktisk yte dårligere enn et en megapixel kamera da optikk, bildesensor og signalbehandling er viktigere enn antall megapixler. Hva var prisen foresten?

Gå heller for et kjent merke til samme pris, selv om dette skulle ha "kun" tre megapixler eller noe.

5783315[/snapback]

Ok, så på dette fordi mitt lokale Coop har medlemstilbud på dette kamera til 1200kr, noe som høres veldig billig ut! Ingen som har no erfaringer da?

Lenke til kommentar

5783315[/snapback]

Ok, så på dette fordi mitt lokale Coop har medlemstilbud på dette kamera til 1200kr, noe som høres veldig billig ut! Ingen som har no erfaringer da?

5783433[/snapback]

?

Lenke til kommentar

Kamera som selges på dagligvarekjeder, er stort sett kamera der fortjenesten er høy. Det vil si at innkjøpspris på disse er langt under innkjøpspris på mer kjente merker til samme pris. Samtidig vil jeg repetere det jeg sa tidligere. Et kamera til samme pris med tre megapixler fra en kjent produsent vil gi langt bedre og skarpere bilder enn dette kameraet med seks megapixler. Det sier seg selv, og burde være ganske enkel barnelærdom, at når man legger mye penger i en ting (seks megapixler) går det ut over andre ting (optikk, bildebrikke, signalbehandling). Ettersom megapixler ikke på langt nær er like viktig som disse tre sistnevnte kvalitetene, ville jeg glemt dette Nedtech kameraet, og tatt en tur til en fotobutikk. Der vet de ihvertfall hva de selger, og tar sjelden inn slike billigprodukter.

Lenke til kommentar
Kamera som selges på dagligvarekjeder, er stort sett kamera der fortjenesten er høy. Det vil si at innkjøpspris på disse er langt under innkjøpspris på mer kjente merker til samme pris. Samtidig vil jeg repetere det jeg sa tidligere. Et kamera til samme pris med tre megapixler fra en kjent produsent vil gi langt bedre og skarpere bilder enn dette kameraet med seks megapixler. Det sier seg selv, og burde være ganske enkel barnelærdom, at når man legger mye penger i en ting (seks megapixler) går det ut over andre ting (optikk, bildebrikke, signalbehandling). Ettersom megapixler ikke på langt nær er like viktig som disse tre sistnevnte kvalitetene, ville jeg glemt dette Nedtech kameraet, og tatt en tur til en fotobutikk. Der vet de ihvertfall hva de selger, og tar sjelden inn slike billigprodukter.

5794648[/snapback]

Ja, FotoVideo tjener sikker store penger på sine Prozigma (Praktica?) kameraer.

kai_g:

Jeg tror du kan få en Canon Powershot A410 med 3mp og 3,2x zoom for omtrent samme pris som Coop-kameraet. Og da får du et "skikkelig" kamera.

Lenke til kommentar

Praktica er et ganske kjent merke sammenlignet med Nedtech, ihvertfall i utlandet. De står omtalt i bl.a. tyske blader som aldri i verden ville funnet på å tatt i et Mustek eller Trust kamera med ildtang :) Tipper Fotovideo bruker dette som et billigmerke, i stedet for totalt ukjente merker som f.eks Nedtech. Hvordan kvaliteten er i forhold vet jeg ikke, men at de ser billige ut betyr ikke at kvaliteten er skrekkelig dårlig :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ingen regel er uten unntak..

Mange fulgte rådet som ble gitt her,tydeligvis,for det ble en god del usolgte kameraer igjen etter den Coop-kampanjen..

Coop halverte den prisen igjen og den gikk jeg for.. Og,jeg må innrømme at det kameraet her er LANGT fra dårlig!Kjapp,enkel å bruke,gir bra bilder,enkel å koble til XP maskin..Det har hittil vært KUN gode oplevelser med det.. Kjøpte også ett TwinMOS Secure Digital 1024MB, 150X Ultra-X minnekort fra Komplett for 240kr..

Total sum: 840kr (+frakt fra komplett..)

Ikke dårlig pris for et 6mpx kamera med 1GB minne, og helt greie bilder..

Jeg vet at det finnes bedre kameraer med langt bedre optikk, men her har jeg igjen 160kr på 1000lappen.. DET får du ikke fra de andre... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mannen min kjøpte et sånt kamera i dag (nedtech)...Han skulle kjøpe det kamaret som Prix hadde på tilbud (Sony) men dem hadde ikke det lengre...

Ser at noen betalte bare 600 for Nedtech kamaret, jeg betalte 1200 :dontgetit:

Har ikke åpna det, er usikke på om jeg skal levere det tilbake....

Noen flere erfaringer med dette kameraet?

Edit: WTF? På tide å logge av etter jeg har vært her inne

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...