oleredv Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei Har tenkt å ta MCSA på privat basis i lag med ein kompis, så det eg lurer på før vi startar er kor lang tid vi bør rekne med å bruke på noke sånt (anslagsvis)? Begge to har anledning til å studere heiltid. Begge to har grunnleggande kunnskap i W2k Pro, mens kompisen har vore ein del borti W2k Server. Er det nokon som har tatt denne sertifiseringa og har bøker og anbefale? Hadde vore fint om nokon kunne hjelpe oss med dette! Ole Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 ja jeg brukte vel ca 2 måneder på hver examen.. hadde praktis ifra før av da. Les den alan carter 4-in-0 eller.no det er en bok for 210, 215, 216 og 217, og kjøp en bok til for hver examen. IKKE ms-press. 216 dersom du tar den så er det den vanskligste og den som folk flest stryker på. Men dersom du har noe bedre å bruke fritiden din på eks. anen skole eller.no så hadde vel det vært kanskje vært det beste.. 210, 215 216 og 218 og da ble jeg mcsa.. Lykke til. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Takk for svar! Tok du dette på eiga hand eller gjennom ein skule? Ole Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 .. og da ble jeg mcsa.. skrev jeg.. dvs. har tatt det er mcsa.. men ikke rot bort pengen dine på itaka.. eller.no få deg en sikkelig skole høyskole osv, det er ikke så mye ledig i dag at det er plass til alle de ms wannabe sakene osv.. få deg sjenerell studie kompetanse + 3mx/3mn og 2fy så setter du deg i 3 år på en høyskole. da kan jeg være ening med deg at det er verdt. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Mener dere MCSE? Har aldri hørt om MCSA. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 MCSA er en light versjon av MCSE Lenke til kommentar
sof Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 ms certified system adminstrator... Lenke til kommentar
sof Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 edit: dobbelpost [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-09-25 10:36 ] Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 01:48, skrev tivolieselet:.. og da ble jeg mcsa.. skrev jeg.. dvs. har tatt det er mcsa.. men ikke rot bort pengen dine på itaka.. eller.no få deg en sikkelig skole høyskole osv, det er ikke så mye ledig i dag at det er plass til alle de ms wannabe sakene osv.. få deg sjenerell studie kompetanse + 3mx/3mn og 2fy så setter du deg i 3 år på en høyskole. da kan jeg være ening med deg at det er verdt. Eg er nok eldre enn du trur. Har allereie tatt to år med høgskule innan IT, og tenkte i første omgong å bygge denne kompetansen ut med sertifiseringar før eg eventuelt tar eit eller to år til med skule....:smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 hmm.. :smile: da så.. jo da forandrer det jo seg en del da.. og siden du har høyskolen i box oxo så er det jo sikkert fint å kunne vise noen extra papir +++ piner osv som du får av ms.. ..men tenk deg om 2 ganger før du tar de, for det er en del arbeidsgivere som ikke vet hva det er, oxo at dersom du først blir ansatt med den høyskolen så får du sikkert dekket kostnadene med mcsa sakene. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Da jeg tok mcse på nt4.0 brukte jeg ca 1 mnd på hver eksamen. Når jeg tok Mcse på w2k brukte jeg 2 uker på hver. Husk at eksamen "network infrastructure" er en ***** nøtt å knekke. Mye rart som ikke står i boka på den. Bruk sybex sine bøker, de er geniale. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Takk for mange gode svar! For å slenge inn eit lite spørsmål utanfor emnet; har nokon erfaring med Nettverksuniversitetet? Dei har også nokre kurs som eg finn svært intressante! Ole Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 12:19, skrev Tantor_:Bruk sybex sine bøker, de er geniale. Hmmm.... slit litt med å finne desse bøkene. Nokon som kan gje meg ein link. Må vel vere ein eller annan bokhandel i dette landet som har dei? Ole Edit: Fann Sybex sitt opplegg under bokkilden, men der virka det som om alt var på cd, og desverre har dei ikkje dette på lager der....:sad: [ Denne Melding var redigert av: oleredv på 2002-09-30 23:22 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå