exmx Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Viften på hovedkortet mitt sluttet å fungere for en liten stund siden. GPU omgivelsene er på rundt 50° når den står stille, men når jeg spiller et spill som krever litt grafikk begynner den å stige til over 70° og pcen begynner å pipe. Jeg fikk et tips av en på #Hardware.no at microplex hadde noen chipset vifter inne, men jeg vet ikke hvilke som passer til hovedkortet mitt; ASUS A8N-SLI Deluxe. Jeg har snakket med komplett.no over telefon og de sier at jeg må sende hele hovedkortet inn fordi de ikke hadde ASUS vifter inne. Så jeg er redd for at hvis jeg gjør det, vil de ta seg GOOOOD tid før jeg ser noe som helst nytt hovedkort i posten. Da er jeg uten PC og det vil jeg ikke. Så det første jeg prøver nå er å finne en vifte som passer til hovedkortet. Går ikke det, vurderer jeg å kjøpe et nytt hovedkort, sende inn det gamle mitt når jeg har fått det nye, å gi det til noen jeg kjenner når jeg får det igjen. takk på forhånd. -exmx Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Du kan jo se på en passiv løsning. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Du kan jo se på en passiv løsning. 5782331[/snapback] "Jeg har kjøpt en helt ny pc med Asus A8N SLI Deluxe hovedkort, Gainward Geforce 6800GT og denne kjøleren... Problemet var at kjøleren på skjermkortet "krasjet" med chipset kjøleren... Nå har imidlertid A8N SLI Deluxe 2 PCI E. porter og alt passet bra når skjermkortet gikk i port to, istedet for port 1.... Men chipset kjøleren fungerer utrolig bra for utenom dette..." Jeg har akkurat samme hovedkort som du sikkert har fått med deg. men jeg bruker et ATI x800XT kort. Kan jeg sitte dette i port 2? Endret 20. mars 2006 av exmx Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hei Satt inn den passive Zalman chipset kjøleren i går på mitt ASUS A8N-E kort. Plutselig ble det veldig stille! Er veldig fornøyd, tempen ligger på 30-32 grader på chipsettet. Nå har jeg ikke overklokket mer enn 10 % på min 4200 x2, men det virker som om kjøleren holder mål. Hadde egentlig bedre plass enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå