Defus Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hei, og la meg på forhånd unskylde for dårlig emne tittel, men fikk ikke plass til noe bedre. Dette er ett problem jeg har hatt nå over lengere tid, men som først nå har blitt alvorlig. Når jeg har tatt pcen med meg hjem, eller den har vært uten nettstrøm, har pcen vært vanskelig å slå på. For hver gang jeg har tatt ut nettstrøm har den blitt vanskeligere å vanskeligere å slå på. Å nå til slutt vil den ikke starte i det hele tatt. Jeg har tatt ut alle ledningene og satt de inn igjen, åpnet kabinettet å skjekket 20 pin kabelen og de som går til av og på knappen, men uten hell. Har sikkert prøvd å skru den på over 100 ganger nå, men fortsatt skjer ingenting. Når nettverkskabelen settes i kommer det lys ved nettverkskortet, men ellers skjer det ingen ting. Så det jeg lurer på er hva som kan være syndebukken? Det jeg har i pcen er: Hovedkort: Epox 8RDA+ v2 CPU: xp3200 barton Minne: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Harddisker: 2stk sata 8200.7 seagate baracuda, 1stk ide 8200.7 seagate baracuda Strømforsyning: NorthQ 4775 400 watt. Skjermkort: Saphire ATI x700 PRO Endret 25. mars 2006 av Defus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det kan være PSU. Det ville du raskt kunne sjekke hvis du prøver med en annen PSU Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 En kompis av meg hadde opplevd det samme, og sa at det kunne være hovedkorte som kunne lage problemene, kan det være noe i det ? For det eneste jeg kan få tak i på kort varsel er ett annet hovedkort. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei! Strømforsyningen er kraftig nok, men det kan være feil på den. Prøv med andre komponenter om du har mulighet. Du kan også prøve clear cmos. Det gjør du ved å slå av pcen(helst dra ut ledningen), så ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen. Så kan du starte opp pcen, og om du får skjermbilde, så velg "setup defaults" i BIOS. Det kan være en idé å prøve med en ny BIOS også. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Merkelig bug i en del nForce2 kortene, samme dritt med Abit også. Dra ut strømledning fra PSU, trykk på startknappen et par ganger, sett inn igjen kabelen og prøv igjen.. Kan hende må må gjere dette et par ganger. Hvis maskinen ikke starter så resetting av bios hjelper (av og til) (Ser ikke helt bortifra at PSU har tatt kvelden.) Endret 20. mars 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 hm, da prøver jeg med det andre hovedkorte jeg har, fungerer det ikke da heller er det strømforsyningen. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Forresten, må jeg formatere hele datan når jeg skifter hovedkort? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Forresten, må jeg formatere hele datan når jeg skifter hovedkort? 5790399[/snapback] Stort sett nei hvis HK har samme brikkesett.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Forresten, må jeg formatere hele datan når jeg skifter hovedkort? 5790399[/snapback] Stort sett nei hvis HK har samme brikkesett.. 5790412[/snapback] Nforce2 og det andre er VIA eller ett eller annet.. Får jeg i det minste starta den sånn at jeg kan kopiere ting jeg vil ta vare på ? Endret 21. mars 2006 av Defus Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Du kan prøve i sikkerhetsmodus, F8 ved start... Endret 21. mars 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Denslags ordnes lett med Repair Install. Da beholder du alt det gamle, bare Windows update må kjøres på nytt. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Du kan også prøve å skifte ut batteriet som ligger på hovedkortet. Dette var syndebukken for mange problemer på pcen faren min har på kontoret. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Denslags ordnes lett med Repair Install. Da beholder du alt det gamle, bare Windows update må kjøres på nytt.http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm 5790665[/snapback] ville det der fungere selv om jeg kjører to sata disker i raid 0 ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 ville det der fungere selv om jeg kjører to sata disker i raid 0 ? 5791146[/snapback] Jeg vil tro at det ikke har noen betydning, men har selv ingen erfaring med Raid. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Har kommet inn i ett nytt problem. Etter at jeg fikk hovedkortet inn i datamaskinen, og satt alle delene inn i maskinen untatt sata pci kortet (For jeg tenkte å benytte meg av Onboard sata). Heldigvis viste det seg at det var hovedkortet som ikke ville spille på lag, og nå har starter den hver gang uansett om jeg har hatt av nettstrømmen. Problemet jeg har nå er når jeg skal reparere xpen vil ikke windows install godta disketten jeg setter i. Har lest alt jeg kan om dette, men blir ikke noe klokere. Har lastet ned nye drivere, lest readme filen og kopiert de filene de sier skal være på disken, men alikevel mener xp at noe er galt. Diskett stasjonen får det lyset om at den leser, men hører ikke lyder fra den. Er det med diskett stasjonen eller driverene jeg har tabbet meg ut med nå ? nye hovedkortet er et asus a7v600-x Endret 25. mars 2006 av Defus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå