Gå til innhold

Netshop og uklar reklamasjon


Anbefalte innlegg

Har et kabinett med display og temperaturmåler som dessverre ikke fungerer (displayet viser -- (to streker).

 

Tok kontakt med Netshop Oslo pr. mail og fikk følgende svar på ca. 45 min:

 

Hei

 

Kom innom med produktet så skal vi se på det.

 

(navn fjernet)

Retursjef

 

Dro i lunsjen til Oslokontoret, men da gadd ingen å se på det, bare snakket om retur.

 

Måtte dra tilbake sulten og med uforettet sak siden jeg har alt hardwaren inni kabinettet (må demontere først i så fall).

 

Nå sitter jeg å lurer på om jeg misforstod mailen eller driver Netshop bare og misbruker tiden til kundene sine ?

 

Nå svarer de ikke lenger på mailer heller :no:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dagens heteste tips: Ring retursjefen og fortell han historien i steden for til oss!

 

Når det gjelder denne tråden så spør jeg kun om jeg misforstå den mailen fra Netshop. Jeg får dessverre ikke noe svar på mailer eller personlig oppmøte slik det var avtalt. Jeg har oppgitt både problemet, mail og mitt telefonnr. til Netshop uten at noe har skjedd.

Lenke til kommentar

Når pc'en er ferdigmontert så er det faktisk viktig å vite hva man skal gjøre.

Dersom feilen er "enkel" ledning etc. slik jeg hadde mistanke om så er det en fordel for meg å slippe og demontere hk, cpu, psu, minne, gpu, 2 stk hd, 2 stk, dvd, 2 stk. vifter osv. Jeg vil påstå at slike retursaker er derfor mer tundvinde enn noen andre. I tillegg kan jeg ikke bruke pc'en mens Netshop vurderer saken.

 

Jeg fikk forresten følgende svar fra Netshop i dag:

 

"De returene som kommer først inn, blir først behandlet.."

 

og:

 

"..din retur er ikke den første i køen".

 

Da lærte jeg noe nytt i dag også :roll:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Man håper jo alltids på det beste, men med "Kom innom med produktet så skal vi se på det." menes det nok at du kan komme innom, levere kabinettet ditt i vanlig returordning, og la de se på det når det er din tur.

 

Jeg kjenner veldig godt til problemstillingen selv fra min jobb, der så og si alle kunder har inntrykk av at de er først i køen og topprioritet når de kommer med et problem, selv om teknisk avdeling har mange returer i køen før de. Grunnen er vel at de ikke har blitt matet inn med teskje på telefon om at det faktisk er køordninger på sånt, og at alt ikke kan fikses der og da.

 

Man vil jo gjerne ha det fikset der og da, men samtidig hadde vel de som har levert inn til test blitt fly forbanna hvis de må vente 4 dager ekstra på returen sin, fordi alle som kommer _etter_ dem krever at varen de har problem med skal fikses på 5 minutter.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Som kunde må man uansett ha rett til å få korrekt informasjon om retur og reklamasjon. Dette mener jeg ikke har noe med å "drømme om å stå først i køen" eller lignende. Sier butikken at man bare kan komme innom og få noen til å se på det så må vi som kunder tilpasse oss dette.

 

Jeg mener nå Netshop Oslo v/retursjefen rett og slett drett seg ut med en kjapp og enkel mail som ikke henger på noen måte sammen med nivået på kundeservicen man da vil forvente.

 

Jeg har bedt retursjefen å møtte meg neste gang jeg skal returnere varen.

Den mailen har jeg ennå ikke fått svar på 48 t :hmm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som kunde må man uansett ha rett til å få korrekt informasjon om retur og reklamasjon. Dette mener jeg ikke har noe med å "drømme om å stå først i køen" eller lignende. Sier butikken at man bare kan komme innom og få noen til å se på det så må vi som kunder tilpasse oss dette.

 

Jeg mener nå Netshop Oslo v/retursjefen rett og slett drett seg ut med en kjapp og enkel mail som ikke henger på noen måte sammen med nivået på kundeservicen man da vil forvente.

 

Jeg har bedt retursjefen å møtte meg neste gang jeg skal returnere varen.

Den mailen har jeg ennå ikke fått svar på 48 t :hmm:

5798817[/snapback]

 

Hva er det i setningen 'du er ikke den eneste som skal ha hjelp' du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Man håper jo alltids på det beste, men med "Kom innom med produktet så skal vi se på det." menes det nok at du kan komme innom, levere kabinettet ditt i vanlig returordning, og la de se på det når det er din tur.

 

Men, slik som det står skrevet, så kan det fort høres ut som om det bare er å stikke innom når det passer, og så skal vi ta en rask kikk på det mens du er der.

 

Når du sier 'menes det nok', sier du selv at den uttalelsen ikke er helt klar. M.a.o. retursjefen burde ha uttrykt seg klarere i forhold til hva han egentlig mente.

 

Det har ingenting med ønske om å snike i køen å gjøre.

 

Til trådstarter:

Regner med at du har sett både i manualen for hovedkortet og kabinettet. Slik at brukerfeil helt kan utelukkes.

 

Til slutt vil jeg bare si at det er ikke noe å lage noen stor sak utav. Be om retur på kabinettet, og lever det inn. Ser ikke helt hensikten med at du skal be om et møte med retursjefen. Hva skal poenget med det være?

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Selve konstruksjonen for display og temperatur er veldig enkelt:

 

- En ledning med temperatursensor (denne skal ligge "løst" inni kabinettet)

- En ledning for strøm. Til denne ledningen følger den med en overgang til standard molex.

 

Displayet lyser, men viser kun "--" 'C.

 

Eneste mulighet for "feil" som jeg kan komme på her kan bare skyldes feil på overgangsledningen til molexkontakten. Tror denne er laget slik at den går fra 12 V til 5 V. Uansett er det strøm hele veien frem da displayet lyser.

 

På baksiden av LCD displayet er det en bryter for Fahrenheit og Celcius.

That's all :hmm:

 

Når det gjelder møtte med retursjefen mener jeg at det er riktig at mannen som skryter på seg kundeservicen også må kunne møtte sine kunder ansikt til ansikt når man er misfornøyd med informasjonen. Synes det er litt for enkelt å love ting og så gjemme seg i et bakrom og overlate problemet til en av de unge guttungene som jobber der (som jeg forøvrig synes gjør en god jobb).

Er det så galt å spørre om dette ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Nytter ikke å sitte på gjerdet å klage ihvertfall.

 

Er det ikke regler i forbrukerkjøpsloven som sier at hvis det tar mer enn 2 uker så har du rett på ditten og datten? Prisavslag?

 

Ta en kjapp telefon til forbrukerrådet du og hør med de hvor landet ligger. Det holder ikke mål å bare skylde på lang kø. Hvis de skal drive butikk så får de ta det med the good the bad and the ugly og. Hvis returavdelingen ikke klarer å få saker unna på lovpålagt tidsfrist, så er det de som har et problem, ikke du.

 

Hvor lenge har du ventet totalt nå?

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Nytter ikke å sitte på gjerdet å klage ihvertfall.

 

Er det ikke regler i forbrukerkjøpsloven som sier at hvis det tar mer enn 2 uker så har du rett på ditten og datten?  Prisavslag?

 

Ta en kjapp telefon til forbrukerrådet du og hør med de hvor landet ligger.  Det holder ikke mål å bare skylde på lang kø.  Hvis de skal drive butikk så får de ta det med the good the bad and the ugly og.  Hvis returavdelingen ikke klarer å få saker unna på lovpålagt tidsfrist, så er det de som har et problem, ikke du.

 

Hvor lenge har du ventet totalt nå?

5913358[/snapback]

 

Jeg har ventet 2 1/2 på svar på mailen min til retursjefen.

Ærlig talt regner jeg heller ikke med noe svar lengre heller.

Egentlig litt synd at de ikke vil svare siden jeg likte å handle der (bor like ved).

 

Han retursjefen bør snarest komme seg på et kurs om kundeservice og kommunikasjon :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hvis du vil kan jeg sende denne tråden til i mail til retursjefen :)

6044586[/snapback]

 

Jeg er føler meg egentlig ferdig med denne saken (og Netshop). Vet derfor ikke om det er noen grunn til å mase mer (dog fikk aldri svar fra retursjefen).

 

Jeg tar det heller som en lærepenge og handler bare der servicen er god neste gang :(

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Vi er nok like vi.. Legger info i signatur og gir opp butikken.. Eneste målet mitt er at jeg klarer å få andre til å innse at det finnes bedre nettbutikker der ute, og dermed få dem til å "tape" mer penger enn jeg har gjort. Retur er som sagt alfa og omega, uten det er butikken uten meg som kunde ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...