runela Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Har fått tilbud om dette sub elementet av en kar for 400kr. Er dette et bra element og vært pengene? Er en: Pioneer ts-w252f400w 400w max musicpower 120w nom. 4ohm 930g front magnet (33oz) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg vil nok si det er verdt 400,- ja, men til den prisen er det heller ikke mye som skal til.. Har du muligheten til å få hørt på det i din egen bil før du kjøper det? Lenke til kommentar
runela Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg vil nok si det er verdt 400,- ja, men til den prisen er det heller ikke mye som skal til.. Har du muligheten til å få hørt på det i din egen bil før du kjøper det? 5782975[/snapback] Nei jeg har desverre ikke anledningen til og prøve den i min egen bil. Men har bare en billig jalla sub fra før av. Men kan sikkert bruke kassen den står i. Men tror du jeg blir fornøyd? Har en mono forsterker på 800w (250w rms) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Nå vet ikke jeg hva som skal til for at du blir fornøyd, men den er neppe spes mye bedre enn "jalla" elementet ditt, så mitt råd er, spar pengene og kjøp noe annet når du har råd til det Lenke til kommentar
runela Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Ja. takka nei. Skal vente og kjøpe meg et dynabel element til rundt 1200kr til sommeren. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Nå er ikke installasjon av hi-fi ett særlig enkelt tema, man kan f.eks ikke bare slenge ett element inni en kasse og forvente at dette spiller bra. Og hvis du tenker på dette elementet fra eltek. Så trenger du en god del forsterkerkraft for å dra det hele rundt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Kjøpe forsterker først, og element etter hva slags forsterker det er Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Kjøpe forsterker først, og element etter hva slags forsterker det er 5785335[/snapback] Hehe, jeg mener det å blir "feil", jeg mener man bør kjøpe element/forsterker/bygge kasse etter hvilken lyd man er ute etter. Lenke til kommentar
runela Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Nå er ikke installasjon av hi-fi ett særlig enkelt tema, man kan f.eks ikke bare slenge ett element inni en kasse og forvente at dette spiller bra. Og hvis du tenker på dette elementet fra eltek. Så trenger du en god del forsterkerkraft for å dra det hele rundt. 5785324[/snapback] Tenkte kanskje på det 10 tommers elementet på bildet. Endret 20. mars 2006 av Zx45 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Tror ikke det er noe dumt valg. Eltek skal visstnok være litt sparsomme med kassevolumet de oppgir, men det kommer også an på hva slags lyd du vil ha. Dersom det stemmer at Eltek sine forslag er litt små, vil du få en litt høy Q-verdi, altså en ganske "kraftig" og imponerende bass, og høyere effekttålighet enn ved større kasse. Noen liter større kasse vil gi deg strammere bass som låter mer "hifi", men på bekostning av litt effekttålighet. Om du ikke har akutt plassmangel kan du jo også snuse på fire Dynabel db-12. De koster kun 500,- mer (1500,- for fire), samtidig som de kan kobles til 4 ohm. I tillegg vil det spille renere ved samme lydtrykk (større samlet membranareal = mindre membranbevegelse = renere bassgjengivelse), men ha et høyere maksimalt lydtrykk. Endret 21. mars 2006 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå