Gå til innhold

Mikrofon til Panasonic GS-400 kamera

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å innvistere i en mikrofon til å montere på huset til kameraet mitt. Jeg ser på mange repotasjer at det er mange som monterer dette, så jeg går ut ifra at lydkvaliteten er betraktelig bedre med en slik mikrofon.

Men hva skal jeg velge?

Er det noen som har erfaringer?

Og er det merkbare forskjeller med zoom funksjon på mikrofonen?

Det blir en budsjett modell max 500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kikket endel omkring, og jeg støtter stadig borti hama produkter i min prisklasse, men hama navnet føler jeg ingen tiltro til. Jeg savner erfaringer fra folk om alt fra lydkvalitet til byggekvalitet.

Kunne denne vært noe?

Men om det er et must å gå opp en prisklasse kan det også være aktuelt.

Setter pris på flere innspill! :)

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Røde, men Røde VideoMic skal ha noen som gir relativt bra pris/kvalitet.

http://www.rode.com.au/?pagename=Products&product=VideoMic

Så lenge du skal holde deg til jackpluggen på kameraet har du ikke allverden av valg.

Evnt så går det ann å utstyre kameraet med xlr adapter, men spørs om det er verdt det?

Selv er det mulig jeg havner hos Sennheieser og K6/me serien dems som er modulær, en kapsel med evnt strøm om du ikke har fantom mating og en som er selve micen som kan byttes i allt fra korte og vide micer til laaange shotgun micer som er veldig retningsbestemt. Litt mer valgfrihet med xlr input :p

Lenke til kommentar

Jeg har studert sennheizer mke-300 og Røde Videomic. :D

Minuset med mke-300 er rapporterte støyproblemer og eventuelt oppgraderes til D modell. Skal visstnok kunne gjøres enkelt uten att jeg vet forsjellen helt enda.

Minuset med Røde videomic er størrelsen. Føler det nesten blir upraktisk stort til et lite gs-400 kamera.

Lydmessig scorer disse veldig bra, virker som begge typer er mye brukt.

Bruker noen av forumbrukerene disse? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...