Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni fra Bluecom, hvilket SIP-nr?


Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Har nettopp gått til innkjøp av en alt-i-ett boks, med router, wlan og IP-telefoni i samme. I den forbindelse trenger jeg et SIP-nr for å konfigurere routeren for IP-telefoni.

 

Optimistisk nok ringte jeg Bluecom support og fikk snakke med et alt annet enn oppegående menneske, som ikke engang forsto hva jeg spurte om. Ei heller teamlederen visste hva jeg snakket om, men begge var helt klare på at "slikt utstyr fungerte veldig dårlig, fordi det hadde de fått beskjed om." (SIC)

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilket SIP-nr jeg har, slik at jeg kan få konfigurert boksen?

 

--

Jeg har inntil nå vært meget fornøyd med Bluecom, men når de setter vaskedamene på tech-support, blir det latterlig.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BC bruker en PPOE-tilkobling fot IP-TLF. Dette gjør at IP-TLF ikke går igjennom internett, men rett på nett. Man må koble IP-TLF modemet FØR ruteren (dvs vegg -> ADSL modem -> IP-TLF -> Ruter).

5782305[/snapback]

 

Tror han mener å få satt opp alt i ett boksen,slik at han slipper å bruke

telefon adapteret.

Lenke til kommentar

Helt korrekt. Bluecom gir ikke ut denne informasjonen. Sånn er det bare desverre,

Telio gir f. eks. heller ikke ut informasjon til å sette opp eget utstyr.

 

Det finnes en haug av andre tilbydere som gjør det derimot, så det er bare

å velge og vrake:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...