Gå til innhold

Råd søkes: Nikon D50 vs Olympus E-300

Anbefalte innlegg

Håper på tips fra noen som husker hvordan det er å være nybegynner....

Hadde tenkt å kjøpe Nikon D50, men har fått et bra tilbud på (brukt) Olympus E-300 med div objektiver (har nok ikke råd til å kjøpe ekstra objektiver dersom jeg går for D50).

Mitt sp.mål er derfor:

Er Olympus E-300 på høyde teknisk sett sammenlignet med f.eks. Nikon D50 (tatt i betraktning at det er et "eldre" kamera?

Er Olympus et brukervennlig nybegynner-kamera eller mye vanskeligere å betjene enn D50?

Som dere skjønner er jeg ingen kamerafreak, men mer opptatt av at bildene blir bra selv om jeg ikke er ekspert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor godt er "et bra tilbud"?

Billigste E300 med 14-45 var 3999 for ikke så lenge siden, og 40-150mm fås ny på Japanphoto for 999.

5781162[/snapback]

Hei,

Det er snakk om en pakke m/ekstern blitz, 14-45 + 40-150 + 50 mm f2.0 macro (dyr, men får jeg noen glede av denne?) + minnekort + div småtteri for ca 6500 kr.

Virker som jeg får det jeg trenger for "de fleste situasjoner" med denne pakken (blitz, god macro-linse ++), men vet ikke om det er verdt pengene for en nybegynner som meg selv?

Lenke til kommentar
Hvor godt er "et bra tilbud"?

Billigste E300 med 14-45 var 3999 for ikke så lenge siden, og 40-150mm fås ny på Japanphoto for 999.

5781162[/snapback]

Hei,

Det er snakk om en pakke m/ekstern blitz, 14-45 + 40-150 + 50 mm f2.0 macro (dyr, men får jeg noen glede av denne?) + minnekort + div småtteri for ca 6500 kr.

Virker som jeg får det jeg trenger for "de fleste situasjoner" med denne pakken (blitz, god macro-linse ++), men vet ikke om det er verdt pengene for en nybegynner som meg selv?

5781194[/snapback]

Dette er et godt tilbud. 50mm'eren koster jo over 4k ny, og den er blant markedets bedre objektiver. Kjøp trygt den pakken, og oppgrader huset når du får råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...