Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg overføring via Messenger

Anbefalte innlegg

Tjoheisann!

Har på følelsen at dette er et ofte repetert spørsmål, men da jeg søkte her for å finne svar, så fant jeg nesten ingen poster om emnet.. I hvert fall ingen som hjalp meg noe..

Jeg har ALDRI(!) klart å få god hastighet via Messenger.. den har alltid vært så lav, at det nesten er skremmende..

Sitter på messenger v7.5.0324 (msn+ og a-patch er også installert, men problemet har alltid vært tilstede), en NetGear -router (WGT624 v2), og linje fra Bluecom 10mbit/1mbit , bruker også Sygate Firewall Pro..

Har prøvd å disable Sygate Firewall'n, og åpne portene TCP 6891-6900, og også UDP 5004-65534.. Fortsatt ikke noe..

Hva kan jeg gjøre?

Brukte et par timer på å sende 25 mb i natt! :(

Takker for hjelp!

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg tror nok det er en form for firewall i routeren din, eller han/de du sender til har en eller annen form for firewall på sin pc eller router.

Har du prøvd å slått av all form for firewall på router og pcen, og så prøvd å sendt til en som ikke har noen form for firewall påslått?

Tror det nok er en eller annen firewall som blokkerer der ute..

Har selv dette problemet til enkelte folk på MSN, da de har installert en eller annen form for firewall.

Har BlueCom 6000/640.

Edit: Prøvd å åpna TCP 1863, 6891-6901 og UDP 6901?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Stemmer at det er en firewall i router'n min, men det er der jeg visstnok har åpna de portene som skal gjøre at det skal gå bra, også..

På en annen side, så har dette "treig messenger" -problemet alltid vært tilstede, og jeg har ikke alltid hatt router..

Men, det kan kanskje være innstillinger hos andre?

..prøvde allikevel å sende samme 25mb-store fila til en kammerat i sted, han som påsto at han sender "så det griner".. Hevdet at han sendte og mottok filer på godt over 100mb, uten at det tok nevneverdig lang tid..

Har prøvd å exit'e hele software-firewall'n, og åpna porter i router'n.. har ikke koblet den fysisk fra denne gangen, men som sagt så har jeg brukt router bare nå de siste månedene.. Før koblet jeg "rett i" .. hmm..

Blir ikke helt klok på dette?

Hva slags hastigheter sender og mottar du da? Full speed av mulig utnyttelse?

Lenke til kommentar
Stemmer at det er en firewall i router'n min, men det er der jeg visstnok har åpna de portene som skal gjøre at det skal gå bra, også..

På en annen side, så har dette "treig messenger" -problemet alltid vært tilstede, og jeg har ikke alltid hatt router..

Men, det kan kanskje være innstillinger hos andre?

..prøvde allikevel å sende samme 25mb-store fila til en kammerat i sted, han som påsto at han sender "så det griner".. Hevdet at han sendte og mottok filer på godt over 100mb, uten at det tok nevneverdig lang tid..

Har prøvd å exit'e hele software-firewall'n, og åpna porter i router'n.. har ikke koblet den fysisk fra denne gangen, men som sagt så har jeg brukt router bare nå de siste månedene.. Før koblet jeg "rett i" .. hmm..

Blir ikke helt klok på dette?

Hva slags hastigheter sender og mottar du da? Full speed av mulig utnyttelse?

5781620[/snapback]

Jeg har ikke noe konkret svar på dette. Vil tro det er instillingene hos andre som gjør at du får dårlig hastighet.

Ja, får vel ca 80% av hastigheta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...