olemag Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har akkurat byttet håndbremsvaiere på min 1990 mod 900I-16V. Nå ser jeg at varsellampen ikke lyser når håndbremsen er aktivert/spaken for håndbremsen er dratt til. Jeg trenger tips ang feilsøking, men lurer også på om dette alene er en feil som vil føre til at bilen ikke går gjennom PKK (EU-kontroll)? Selvfølgelig under den forutsetning at resten fungerer som det skal. Beklager dersom dette er blitt postet flere ganger. Lenke til kommentar
Wnagrom Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 du kan jo ha vært max uheldig, att lys pæra har gått på samme tia.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har akkurat byttet håndbremsvaiere på min 1990 mod 900I-16V. Nå ser jeg at varsellampen ikke lyser når håndbremsen er aktivert/spaken for håndbremsen er dratt til. Jeg trenger tips ang feilsøking, men lurer også på om dette alene er en feil som vil føre til at bilen ikke går gjennom PKK (EU-kontroll)? Selvfølgelig under den forutsetning at resten fungerer som det skal. Beklager dersom dette er blitt postet flere ganger. 5780933[/snapback] Er ikke sikker på hvordan dette er på Saab, men du kan sikkert finne bryteren i bakkant av håndbrekket, sjekk at det ikke er brudd i ledning til denne. Lenke til kommentar
olemag Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 du kan jo ha vært max uheldig, att lys pæra har gått på samme tia.. 5780952[/snapback] Hmm...Tror ikke det. Den lyser når jeg vrir om tenningen, så jeg tror heller det kan være kontakten som sitter ved vaierfestet til håndbremsen i midtkonsollen. Max uheldig uansett, EU-kontroll om 2 dager og jeg har "stått på hauet" nedi Saaben hele helga Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Tror ikke de som tar EU kontroll sjekker om den lampa lyser eller ei. Lenke til kommentar
olemag Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Tror ikke de som tar EU kontroll sjekker om den lampa lyser eller ei. 5785444[/snapback] Hei, Så vidt jeg kan skjønne gjør de ikke det. Evt er det vel en feil som ikke trenger etterkontroll, og da har jeg litt bedre tid på meg til å fikse det. Ellers vil jeg bare takke forumets medlemmer for interessen de har vist ved å svare. Hvis det er av interesse, så er dette en grov oversikt over hva som blir kontrollert ved en PKK, frister mv.: https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v...f/forskrift.pdf (enklest å kopiere denne inn i adressefeltet på nettleseren din vil jeg formode, og så må du ha Acrobat Reader, da) Jeg kan selvfølgelig ikke gå god for innholdet i lenken, eller garantere for at det ikke er gjort endringer i opplegget. Men dette kan jo være et greit sted å starte for å finne mer informasjon. Og om det er noen som trenger mekketips til Saab 900 (88-93), så er det bare å ta kontakt, så kan jeg enten svare eller i hvert fall prøve å svare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå