Gå til innhold

Hvor mye varme tåler ram-brikker?

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Hvor mye varme tåler egentlig RAM-brikker? Har noe et kabinett med relativt lite luftgjennomstrømning,med to GEIL-brikker,den alu-greia utenpå er relativt varm. Er det slik at man risikerer varmeproblemer om man installerer 2 brikker til? Det blir jo endel tettere der da. Og hvordan vil man isåfall merke at brikkene er for varme?

Det er ikke snakk om noe klokking her. Det er DDR-brikker.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kjører minne crucial ballistx brikkene skikkelig med memtest, så kan jeg nesten brenne meg på dem når jeg berører dem. Da må det være rundt 50-70 grader, eller? De er overklokket, men har 2.7 vdimm.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Når jeg kjører minne crucial ballistx brikkene skikkelig med memtest, så kan jeg nesten brenne meg på dem når jeg berører dem. Da må det være rundt 50-70 grader, eller? De er overklokket, men har 2.7 vdimm.

5805575[/snapback]

Jeg føler også at jeg nesten brenner meg på mine Ballistix 2x512 brikker under memtest.De går på 2.8v og er bra overklokket.Satte inn en temperatur sensor mellom den ene brikka og varmesprederen,og den viser max 52 grader på test 8 i memtest.På de andre testene synker den til ca 42-46 grader.

Lenke til kommentar

5805575[/snapback]

Mine er også nesten så man kan brenne seg i enkelt tilfeller, og det er bare med to, jeg regner med at ram tåler oppimot 100 grader, men konklusjonen er altså at det neppe blir et problem 4? (alle har heatspreader, men er ikke klokket). Hvordan merker men det egentlig? (om de blir for varme)

AtW

Lenke til kommentar

5805575[/snapback]

Mine er også nesten så man kan brenne seg i enkelt tilfeller, og det er bare med to, jeg regner med at ram tåler oppimot 100 grader, men konklusjonen er altså at det neppe blir et problem 4? (alle har heatspreader, men er ikke klokket). Hvordan merker men det egentlig? (om de blir for varme)

AtW

5806922[/snapback]

Hvor mye spenning gir du minnet ditt? Skal uansett ikke være noe problem uklokket og med standard spenning.De føles nok varmere enn de er.

Lenke til kommentar

5805575[/snapback]

AtW

5806922[/snapback]

Hvor mye spenning gir du minnet ditt? Skal uansett ikke være noe problem uklokket og med standard spenning.De føles nok varmere enn de er.

5807388[/snapback]

Alt er 100% standard. Ikke noe klokking eller noe annet.

AtW

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkor har du, så skal jeg få illustrert hvor de er på ditt hk. Litt vanskelig å forklare siden de ligger forskjellige steder på forskjellige hk.

Sånn nå har jeg fått tegnet opp hvor de er.

Pronounced MAWS-feht. Acronym for metal-oxide semiconductor field-effect transistor, a common type of transistor in which charge carriers, such as electrons, flow along channels. The width of the channel, which determines how well the device conducts, is controlled by an electrode called the gate, separated from channel by a thin layer of oxide insulation. The insulation keeps current from flowing between the gate and channel.

MOSFETs are useful for high-speed switching applications and also on integrated circuits in computers.

post-74183-1143391751_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...