Gå til innhold

Boote fra nettverk?


KoKo_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt om noen som har bootet xboxen sin fra nettverket. Valget pleier å være mellom DVD og HDD.

 

Det første jeg ville ha gjort var å droppe CD-RW og CD-r. Bruk bare DVD, f eks Verbatim som jeg har god erfaring med. Den neste er å forsikre deg om at det ligger xbox-program på platen, eller musikk eller film. Dersom du legger andre programmer på platen, f eks PC-programmer, vil ikke xboxen kunne lese de.

 

Hvilket dash kjører du? Hva er det du har på platen? Beskriv hva som skjer litt nærmere, så blir det lettere å hjelpe.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har installert en DuoX2 chip. Selger hadde lagt inn en eller annen bios.

Når jeg starter opp xboxen så detekterer den hardware, så får jeg valget mellom å boote på CD eller nettverk.

Har brent ut en siste versjon av slayer, brent ut image i imgburn, også prøvd nero.

Har prøvd med CD-RW i to versjoner, Traxdata og et annet merke jeg ikke husker.

Har prøvd et billigmerke av DVD-R og Verbatim DVD+R

 

Det som skjer når jeg velger å boote fra CD er at den spytter ut tray og ber meg sette inn en CD, og trykke A når jeg er klar. Da høres det ut som om plata spinner opp for at den skal leses, men ingenting skjer.

 

Sindre

Lenke til kommentar

Ok, høres for meg ut som om xboxen ikke klarer å lese platen. Mitt beste tips er å prøve med et annet DVD-merke. Mine xboxer leser alle Verbatim både + og -, så det virker som om du har hatt uflaks. Desverre kan jeg ikke hjelpe med boot fra nettverk. Visste ikke at dette gikk en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...