Gå til innhold

Spørsmål om Delta vifte (120 mm)

ahdrage

Anbefalte innlegg

Har ei 120 mm delta vifte, den skal festest i sidedøra og blåse ned på cpu osv... eg har ei 80 mm enermax på cpu`en... Har hørt at delta vifta sprenger viften som er på cpu`en , stemmer dette?

Har en 12v bryter som eg ska montere på den (on , off) Vil dette gå bra? Skal eg berre kutte av ei vilkårlig ledning?

Eg har vurdert et potensiometer.. Kor kan eg få kjøpt en som passer og takler delta vifta. Har hørt at det er på elfa.se/no .. Men eg finner ikkje, eller finner ikkje den eg skal bruke til vifta..

På førehand Takk..

Mvh Alf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter du ei delta 120mm å blåser rett mot ei anna vifte, vil den gå baklengs vis den prøver å blåse mot deltaen. Hvis den blåser med deltaen vil den få "turbofart" å lage ei jævli hvinelyd, denne hvinelyden er det ikke sikkert du hører da en 120mm delta bråker helt for jæævligt.

Potensimeter, kan du bruke til å styre en spenningsregulator som tåler delta'en har det sikker på elfa og burde koste <50 kr

Lenke til kommentar

kast delta viften til helvette og kjøp en enermax til side døren. Kjøpte 3 delta vifter for 2 uker siden 2x 120mm og 1x 80mm angrer noe jævlig på dette greit nokk at prosessoren blir 10grader kaldere med en slik på cpu'en menn den bråker aaaaaaaaaaalllllt formye... skal prøve og makke til en løsning med et potensimeter det var en god ide tenkt på det lenge.

Lenke til kommentar

Delta 120(6)

Den er ikke lønnsom å ha i hus, har en sånn inni pc'n min for tiden, harddisk kjøler faktisk :razz:

Problemet er at den skaper så mye luftstrøm at de andre viftene ikke klarer å snurre som dem skal pga trykkforandringen.

Gå for Enermax eller Papst du, selg vekk delta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...