stoffix Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 jeg studerer for tiden i england, og skal endelig i april, komme hjem en kort stund til dataen min, da jeg skal til TG (for første gang) den gjeldende installasjonen begynnner å nærme seg 1 år gammel. selv med masse vedlikehold, så merker jeg at den kan trenge å bli formatert. jeg har da tre muligheter. windows (server?) 2003 windows XP med SP1 og windows XP med SP2 for tiden kjører jeg windows XP med SP1 hjemme, og har vært skikkelig anti-SP2. nå vil jeg ha skikkelig ytelse av maskina, og kan ofre en halv dag ekstra med tweaking om det omså skulle gjelde det. hva vil være best med tanke på ytelse, både i spill og normalt. jeg har 1GB ram, får meg kanskje 2GB i læpet av neste skoleår. når det eventuellt skjer, så kommer swapfila nesten garnatert til å bli skrudd av. jeg husker når SP2 kom, at det medførte littegranne lavere ytelse i spill, men siden de fleste skjermkortdrivere i dag annbefaler at man har SP2 inne, så lurer jeg på om ikke kanskje det er bedre i dag? jeg inrømmer at jeg ikke er kjent med win2k3, og at jeg liker muligheten til å bruke themes i XP, men det kan jeg ofre hvis det er en større ytelses forskjell. så, hvilken windows burde jeg installere? forresten. jeg tenkte jeg skulle ordne en cd med alle oppdateringene lagt inn på. kan man også legge inn drivere? (jeg vet man kan legge inn programmer.) Kristoffer Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Skal du ha med pcen på tg, vil jeg anbefale deg å installere XP med SP2. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 jeg bruker en skikkelig brannmur, (agnitum outpost firewall pro) og stoler så godt på den, at jeg uten problemer, har unlatt å bruke antivirus i en del år nå. untatt en sjekk av og til med demoversjonen av nod32... kan du begrunne det mer? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) for og laste ner alle oppdateringer manuelt kan du gå hitt og hente ner alt på en gang. http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/no/ og for og samle alle dine drivere kan du bruke et godt progra med navnet Driver Genius Pro selv bruker jeg det i forskjelige settinger veldig bra sak. eventuelt Driver Collector for lagring av registret program ERDNT Endret 20. mars 2006 av kvase Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 takk. jeg har aldri laget en slik cd hvor jeg legger inn alt av programmer og oppdateringer, er det noen som vet om et godt program til dette? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Spesialsy din Windows installasjons-CD http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=730 Ferdig integrert installasjons-CD http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=360 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 takk takk. der så jeg at man kan legge inn drivere også, selv om det var en som fortsatt måtte legge inn sata driverne via diskett. det var godt å vite. men hvilken versjon av windows burde jeg velge? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 abselut denne windows XP med SP2 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 er det sagt med tanke på ytelse eller sikkerhet? jeg hater security center, og jeg liker heller ikke begrensningen sp2 legger på antallet aktive tilkoblinger... ikke det at det ikke kan fikses, men det tar unødvendig tid, og hvis fortjenesten er liten... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Enig at det er litt stress med XP og SP2 i forhold til sikkerhetssenteret osv, men dette er kjappe justeringer, så er du kvitt det. Gå for XP med SP2 du , jeg la ikke merke til no forskjell i ytelse på spill osv når jeg la inn SP2 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 SP2 inneholder en god del bugfixes som ikke finnes i SP1, dessuten vil du til slutt ha lastet ned hele SP2 i form av hotfixes o.l., så jeg ser ikke hele problemet. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 akkurat DET, er ikke helt sant. det er masse bugfixes man rett og slett ikke får uten å laste ned SP2. men da kan det virke som om jeg går for det, selv om jeg ikke føler jeg fikk akkurat så konkrete svar som jeg ønsket... (men så ønsket jeg meg kanskje litt for mye? jeg har nå ialelfall en tendens til det...) er merkelig ingen har sagt noe om win2k3, men da lar jeg det bare være... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 akkurat DET, er ikke helt sant.det er masse bugfixes man rett og slett ikke får uten å laste ned SP2. men da kan det virke som om jeg går for det, selv om jeg ikke føler jeg fikk akkurat så konkrete svar som jeg ønsket... (men så ønsket jeg meg kanskje litt for mye? jeg har nå ialelfall en tendens til det...) er merkelig ingen har sagt noe om win2k3, men da lar jeg det bare være... 5783580[/snapback] Microsoft Windows Server 2003 er ikke vits i å installere... Skaper mer krøll enn det er verdt (kompatibilitet med enkelte programmer osv) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 ok. takk for klart svar. da legger jeg det fra meg. da blir det SP2, om ikke noen kommer med invendinger. takk for alle svar sålangt Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Windows Server 2003 støttes vel verken vanlig anti-virus programmer eller OpenGL så ikke ta det. Bare tull Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 ok. mente bare å huske å ha lest et sted at det var bedre, men kanskje det var windows 2000... det har jeg desverre ikke tilgjengelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå