Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg tenker på å kjøpe denne maskinen: Mean Machine ser den bra ut? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Gratulerer, du har klart å legge sammen mange dyre varer hos Komplett, for å så si at du skal kjøpe deg en ny PC når du allerede har -AMD Athlon X2 4400+ 2MB Cache (2.2 GHz)-MSI K8N Diamond -ATI Radeon Powercolor 850XT -1 x Corsair XMS3200CS2 2-3-3-6-T1 6ns (1024) -300 GB Maxtor 16 MB Cache S-ATA (Bootdisk) -200 GB Maxtor 16 MB Cache IDE -Aspire PSU 520W -Creative Xtrememusic Linky Det du oppnår med dette, er masse folk som maser om at det er unødvendig dyrt, tre sider med folk som ikke tror på deg når du har 47 innlegg på forumet og du ikke nevner hva du skal gjøre med maskinen med et ord, samt noen som forsvarer et PC-kjøp til 50k med at noen prioriterer PC mer enn andre. Dersom du vil ha troverdighet i det hele tatt skriver du ikke én setning om en PC til 50k, men legger heller ut hva du tenker om budsjett, bruksområde, oppgraderingsmuligheter osv.. Nok en skrytetråd i mine øyne, med mindre du klarer å overbevise om noe annet. Endret 20. mars 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Huff og huff! Jeg er ikke den personen som gidder å skryte. Jeg har brukt mange timer på å lese om ALLE delene. Jeg er kanskje litt mer dataentusiast enn mange andre, men sånn er jeg. Det som er saken er at det står mellom den eller en ny bærbar. men om du vil tro at jeg gidder å sitte på komplett for morrosskyld, så får du bare gjøre det... Visst jeg har vært en "skryter" så har jeg ikke lagt inn mange innlegg og mast om hjelp (noe som jeg har gjort). Jeg liker å drive med data, det er min hobby. Er det noe mer du ikke forstår? Dessuten liker jeg å kombinere forskjellige deler, for og så sammenligne ytelsen, og for å se hvor godt de passer sammen. +++ Det beste jeg vet er lukten av skjermkort og hovedkort som kommer rett fra fabrikken Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 x2 4800 CPU+ 1024 mb ram burde du ikke kjøpe. Kjøp 2 eller 4 gb til en sånn maskin. Også kanskje ikke trådløs mus... Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg er ganske sikker på at det står 2 GB ram. Det står 2 stk Ja, det med trådløs mus kan være sant. Men er det ikke sånn at trådløs overføring er like raskt som med ledning? eller at d bare skiller 3000 mikrosek? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Er det noe mer du ikke forstår? 5782447[/snapback] Hehe, joda Hvorfor du ikke holder deg til en tråd når du skal ha hjelp/råd til ny PC. Det sparer forumet for unødvendig antall tråder, og du får alt samlet et sted, der du kan få råd og tips. Forøvrig ser det ut som en fin pakke for en som skal ha noe av det beste, og dermed få veldig lite for pengene. Som en anmerkning bør du absolutt velge 2x1024MB RAM. Når du bruker så mye penger på å få noe av det beste, er det dumt å ha 4x512MB-brikker, og dermed må kjøre Command Rate 2T. Jeg hadde helt klart tatt en G5-mus fremfor en G7, med mindre du haaater kabler, og heller vil bekymre deg om batteri. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Beklager visst jeg postet feil. Neida, har ikke noe fobi mot kabler Ja, tenkte på det med 2 x 1024, men fant ingen med timingsene 2-2-2-5-1 =( Du sier jeg får lite for pengene, kan være mulig det. Kan ikke du anbefale meg ei maskin der jeg får mye for pengene da? jeg er veldig åpen for det ^^ Jeg er ikke så flink til å kombinere deler, men jeg har lest ganske mye om hver enkelt del. De har fått gode kritikker (utenom skjermkortet, da ingen har kjøpt det) og specs. samt tester på forskjellige nettsider. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Du taper nok mer ytelse på å kjøre 4x512MB@2-2-2-5, 2T, enn å kjøre 2x1024MB@2-3-2-6, 1T. Det er i tillegg mer oppgraderingsvennlig, og ikke noe særlig dyrere. Gå på www.komplett.no, velg hurtigkasse (øverst i midten) og kopier inn denne eksakte listen: 310015 317214 2 310299 313936 316738 307913 2 314090 318633 311940 314215 318935 303911 318689 315302 Her har jeg gått ned 20 000,- i forhold til ditt oppsett, og det er ikke mye ytelse du mister her. Så klart må man gjøre noen kompromisser, og jeg har sikkert oversett noe som er viktig for deg, men det skulle være en komplett pakke som gir mye mer for pengene enn en PC til 50 000,- Prosessoren har gått et godt hakk ned, denne tilsvarer ca en X2 3800+, men er sannsynligvis veldig overklokkingsvillig, og du vil trolig komme deg opp på samme hastighet som en X2 4800+ uten store vansker. Hvis du ser på prisforskjellen er det i hvert fall et argument jeg ville tenkt godt over før jeg trykket på Bestill. Hvis du kjøper en slik PC, kanskje enda billigere, kan du vente 1 år for å så kjøpe et skjermkort til for å få SLI. Kanskje råere prosessor hvis du føler for det, større/flere harddisker osv. På den måten kan du sitte igjen med PCen du opprinnelig har satt opp til 50 000,-, men du har brukt maaange tusenlapper mindre ved å fordele kjøpet noe, og vente til tilsvarende komponenter er en god del billigere. Du får en kraftig PC med en gang til 30 000,- men du står friere til å oppgradere senere, noe som absolutt ikke trenger å koste 20 000,- for å få like bra PC som ditt første oppsett.. Så kan du heller gi noen hundrelapper her og der til heroinavhengige på gata. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Det så veldig bra ut. Likte spesielt skjermen! Men prosessoren er jeg litt usikker på. Jeg får bruke morgendagen til å lese litt Tusen takk for oppsettet! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det var veldig raskt sammensatt av meg. Hvis du får øynene opp for at det kanskje er mer økonomisk å velge et oppsett i den prisklassen, kan sikkert jeg eller andre finpusse på oppsettet ditt. Har du bestemt deg helt sikkert på kabinett og lignende? Det vil hjelpe deg og oss hvis du setter opp et mer strukturert oppsett på hva du vil ha, hva du trenger, hva du ikke trenger (som du har fra før av), og hva du ikke vil ha (farge på kabinett, merke på harddisker osv) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Denne tråden er feilpostet da vi har et helt eget forum for hjelp til kjøp av pc. Trådstarter bes opprette ny tråd i rett forum SAMT lese retningslinjene for emnefelt i nevnte kategori da dette emnefeltet ikke er godt nok der . Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg