Gå til innhold

noen som forsikrer sin bærbare pc?

Anbefalte innlegg

Tenker litt på å kjøpe forsikring på min nyinnkjøpte asus s5a. Er det noen her som evt har veldig gode eller dårlige erfaringer med forsikringer av pc, eller som har en forsikring de er veldig fornyd med? sjekket med datakjeden hvor jeg kjøpte pc, der var det visst ca 1700 kr for to års forsikring.

Hva mener dere? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt 3 forskjellige forsikring til bærbar PC.

Disse tallene er for en bærbar forsikret for 10 000 - 12 000 kroner. Egenandel = ved skade

1: 500 kr pr 6 mnd hos Terra forsikring, egenandel 1000 kr

2: 300 kr pr år hos Gjensidige. Usikkert hvor stor egenandelen var på.

3: 1600 kr for 3 år hos Elkjøp (tilbud ved kjøp av ny bærbar). Egenandel 199 kr.

Disse forsikringene dekker både uhell og tyveri.

Jeg ville valgt alternativ 3, og etter 3 år er bærbarens verdi ganske lav, så da er det ikke verdt med videre forsikring.

Min erfaring sier at forsikring er MEGET lurt! Jeg kobla til en ødelagt datamus (Razer Diamondback, ganske ny) til dataen og kortslutta hele dritten. (Jeg som trodde at dette var umulig)

Mao, uhellet er du minst venter det. Jeg var på LAN.

Lenke til kommentar
Min erfaring sier at forsikring er MEGET lurt! Jeg kobla til en ødelagt datamus (Razer Diamondback, ganske ny) til dataen og kortslutta hele dritten. (Jeg som trodde at dette var umulig)

5780192[/snapback]

Jeg prøver febrilsk å tenke meg til hvordan dette kan skje, men klarer det ikke..

Det må ha vært en feilkobling i pc`n, en defekt mus skal ikke klare dette..

Tilbake til trådemne.. Reiseforsikring dekker tyveri og ulykke utenfor hjemmet, innbo dekker forskjellig skade i hjemmet. Idiotforsikring synes jeg er overflødig, har jo garanti på den... Har selv asus m6...

Anbefaler på det sterkeste å lese forsikringkontrakten nøye, for det er masse unntak i den, har lest elkjøp sin og den dekker ikke nødvendigvis alt..

Lenke til kommentar

5780192[/snapback]

Jeg prøver febrilsk å tenke meg til hvordan dette kan skje, men klarer det ikke..

Det må ha vært en feilkobling i pc`n, en defekt mus skal ikke klare dette..

5780219[/snapback]

aut. datafirma sjekket maskinen, men fant ikke grunnen ved en rask overgang. De skrev på et beløp på 12000 og sendte meg hjem med det. *håper ikke forsikringsselskapet ser dette* ;)

Elkjøp sin forutsetter vel at man kjøper maskinen hos dem?

Noen som vet hva egenandelen er hos gjensidige?

Fort gjort å miste maskin i bakken eller søle kaffe osv..

5780222[/snapback]

Hentet fra gjensidige.no:

http://www.gjensidige.no/forsikring/intern...5d7505054503030

Egenandel

Egenandelen er 10 % av skaden, minimum kr 500.

Ser for meg ut som en fin sum!

Det er denne forsikringen jeg har nå. Vet ikke om du får like billig som meg siden jeg har flere forsikringer hos dem fra før.

Lenke til kommentar

Finnes også noe som heter toppforsikring "tabbeforsikring"...

det har jeg, er veldig kjekt.... :p

om du skulle finne på å sjekke om bærbar kabinetet rommer 1,5liter cola foreksempel....

(nei har ikke prøvd det tenk.. :p men kjekk forsikring å ha på toppen av de andre.....)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Hva er best av tabbe forsikring og verdiforsikring da?

Må få meg dette til både speilrefleksen og laptop'en!

5780248[/snapback]

Gjensidige verdiforsikring dekker:

Hentet fra gjensidige.no

Hva dekkes?

Forsikringen dekker plutselige og uforutsette skader, tap og tyveri av de forsikrede gjenstandene, for eksempel:

* Hvis sykkelen din skades ved trafikkuhell

* Hvis du faller og ødelegger bunaden din

* Maleri som faller ned fra veggen og blir skadet

* Smykker som blir stjålet

Takst/kvittering

For gjenstander med verdi over kr 10.000, krever vi kvittering fra forretning eller en spesifisert verdifastsettelse fra en norsk fagperson ved inngåelse av forsikringsavtale.

Hva dekkes ikke?

* Skade som skyldes feil bruk, slitasje, reparasjon, rensing, restaurering, feil eller mangler ved gjenstanden

* Skade som oppstår under utleie

* Skade på lamper, rør og billedrør alene

* Skade som skyldes sopp, råte, bakterier og insekter

Les også om ditt ansvar:

http://www.gjensidige.no/forsikring/intern...3030&DocID=1746

Endret av ntec
Lenke til kommentar

5780248[/snapback]

Hentet fra gjensidige.no

Hva dekkes?

Forsikringen dekker plutselige og uforutsette skader, tap og tyveri av de forsikrede gjenstandene, for eksempel:

Takst/kvittering

For gjenstander med verdi over kr 10.000, krever vi kvittering fra forretning eller en spesifisert verdifastsettelse fra en norsk fagperson ved inngåelse av forsikringsavtale.

Hva dekkes ikke?

* Skade som skyldes feil bruk, slitasje, reparasjon, rensing, restaurering, feil eller mangler ved gjenstanden

Les også om ditt ansvar:

5780254[/snapback]

Ser ut som gjensidige har en god forsikring her da, tenker det r lurt å ha en skikkelig tabbeforsikring som dekker alt. Jeg har innboforsikring, men den dekker jo bare når jeg er hjemme da. Jeg har sånn reiseforsikring i banken som dekker dersom jeg har betalt reisen med kort, men bør vel ha en som dekker så fort jeg er ute av døren... sant ja alt kan skje! skli på isen, kaffekopper som ramler... jeg er jo hyperforsiktig og kjemperedd for den (kanskje særlig nå når den er helt ny) Men bruker gjerne en tusenlapp eller to for å være helt sikker på at jeg er dekket dersom noe fryktelig skulle skje... :cry:

Lenke til kommentar

5780248[/snapback]

Hentet fra gjensidige.no

Hva dekkes?

Takst/kvittering

Hva dekkes ikke?

Les også om ditt ansvar:

5780254[/snapback]

Ser ut som gjensidige har en god forsikring her da, tenker det r lurt å ha en skikkelig tabbeforsikring som dekker alt. Jeg har innboforsikring, men den dekker jo bare når jeg er hjemme da. Jeg har sånn reiseforsikring i banken som dekker dersom jeg har betalt reisen med kort, men bør vel ha en som dekker så fort jeg er ute av døren... sant ja alt kan skje! skli på isen, kaffekopper som ramler... jeg er jo hyperforsiktig og kjemperedd for den (kanskje særlig nå når den er helt ny) Men bruker gjerne en tusenlapp eller to for å være helt sikker på at jeg er dekket dersom noe fryktelig skulle skje... :cry:

5780669[/snapback]

du bør nok skaffe deg mer enn inboforsikring. den dekker bare skade som du selv ikke har forårsaket. dvs bare sånn som brann, lynnedslag, etc. Ikke sånn som hvis maskinen faller på gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...