Gizmonica Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei! Jeg er ny her på forumet. Jeg lurer på om jeg skal forsikre pc'en min. Helt ny asus s5a... Det var jo ca 13000 kr og man har den jo med seg overalt.... Bare tenker på hvilke forsikringer man da burde velge... Bla tilbudt en på Datakjeden til ca 1700 kroner som varer i to år men tenkte jeg burde sjekke litt her og der... Kan jeg kjøpe pc forsikring et annet sted enn hvor jeg har kjøpt pc'en, hvilke forsikringsbyrå tilbyr den absolutte "idiotsikre" forsikringen? Er det noen der ute som har en forsikring å anbefale eller noen steder hvor man absolutt ikke bør kjøpe forsikring? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Den datakjeden forsikringen var veldig dyr. Hør med ditt vanlige forsikringsselskap, der blir det nok billigere. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Meld deg inn i NITO, koster 200 kr pr år tror jeg, og da er din laptop forsikret. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 intressant... hva er nito? 5781079[/snapback] NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer med cirka 53 500 medlemmer, og organiserer i hovedsak ingeniører og teknologer med treårig høgskoleutdanning. Flere tusen studenter og pensjonister kompletterer bildet av NITOs medlemsmasse. NITO finnes over hele landet med 21 lokale avdelinger og cirka 2 000 bedriftsgrupper og kontaktpersoner. De fleste av de yrkesaktive medlemmene er tilsluttet en av disse bedriftsgruppene. Bedriftsgruppene er organisasjonsmessig underlagt avdelingene. Med noen unntak følger avdelingsinndelingen fylkesgrensene. NITO ble stiftet i 1936, og er en partipolitisk nøytral og frittstående fagorganisasjon. NITO ledes av et hovedstyre. Det daglige arbeidet utføres av tillitsvalgte på forskjellige nivåer, sekretariatet i Oslo, som ledes av en generalsekretær og har 75 ansatte, og 23 ansatte ved avdelingskontorene. Forresten så tok jeg feil når det gjelder 200 pr år: Medlemskap i NITO Studentene koster kr 300 for hele studieperioden (også ved videre utdanning). Dersom en er i full jobb er dette en del dyrere. I tillegg til forsikring av laptop får en mange andre fordeler med å være medlem. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 synd at jeg ikke er ingenør da... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Trenger ikke være ingeniør da. Kan gå på hvilken som helst skole. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 sjekk om ikke du har en reise- eller innboforsikring som dekker dette. Enten på deg, eller via foreldre for eksempel. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Snakk med IF, de har en forsikring for laptoper. Det koster 300kr per år med en egenandel på 500kr, den dekker alt. Det gjør ikke forsikringer fra butikker generelt. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Skal du ha verdigjennstandforsikring krever selskapet oftest at du har mere enn bare den forsikringen i det selskapet. Den forsikringen tilbys av de fleste og koster fra 200 til 300 med forsikringssum opp til 20 000. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 jeg måtte ut med 430kr i året for forsikring fra if... syns det er mer en kurrant.... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Dersom en er kunde i gjensidige så vår en disse kjøpsforsikringene som elkjøp og andre tilbyr uten ekstra kostnad. Se på gjensidige.no for mer informasjon. Lenke til kommentar
Gizmonica Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 intressant... hva er nito? 5781079[/snapback] NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer med cirka 53 500 medlemmer, og organiserer i hovedsak ingeniører og teknologer med treårig høgskoleutdanning. Flere tusen studenter og pensjonister kompletterer bildet av NITOs medlemsmasse. NITO finnes over hele landet med 21 lokale avdelinger og cirka 2 000 bedriftsgrupper og kontaktpersoner. De fleste av de yrkesaktive medlemmene er tilsluttet en av disse bedriftsgruppene. Bedriftsgruppene er organisasjonsmessig underlagt avdelingene. Med noen unntak følger avdelingsinndelingen fylkesgrensene. NITO ble stiftet i 1936, og er en partipolitisk nøytral og frittstående fagorganisasjon. NITO ledes av et hovedstyre. Det daglige arbeidet utføres av tillitsvalgte på forskjellige nivåer, sekretariatet i Oslo, som ledes av en generalsekretær og har 75 ansatte, og 23 ansatte ved avdelingskontorene. Forresten så tok jeg feil når det gjelder 200 pr år: Medlemskap i NITO Studentene koster kr 300 for hele studieperioden (også ved videre utdanning). Dersom en er i full jobb er dette en del dyrere. I tillegg til forsikring av laptop får en mange andre fordeler med å være medlem. 5781111[/snapback] Da blir det spennende å se om mitt studie går som "teknolog" for da er jeg herved forhåpentligvis medlem av Nito snart Uansett virket det interessant, og hvis man i tillegg får en gratis pc forsikring høres jo det bra ut.... Men har i allefyllafall sent litt mail til andre steder også... kanskje det finns en "pakkeløsning" for teknologiske duppeditter... hadde kanskje ikke vært så dumt å forsikre kamera o.l. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvorfor ikke forsikre alt å alle tilfeller med det samme.? I dag fikk jeg ut fingern å tegnet en haug med forsikringer... Deriblandt den som blantannet dekker bærbarn også, så fort jeg forlater huset... Topp(Tabbe) Reiseforsikring... Vanlig reiseforsikring dekker ikke kjøreturen til jobb eller bibloteket med laptoppen ol., ikke en gang dagsturen på fjellet... Mens Topp Reiseforsikring dekker fra du går ut døra drar på jobb osv... Å man har da forsikret mye mere en bare bærbarn... Jeg forsikret meg selv & dama med 0kr egenandel, da med komplett reiseforsikring med alt som er til 950kr året... En person tipper jeg rundt 600-700kr... (i tilfelle den NITO greia skulle vises seg å være veldig begrenset å prisen blir bare + + + ) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (i tilfelle den NITO greia skulle vises seg å være veldig begrenset å prisen blir bare + + + ) 5872138[/snapback] Ikke noe gale med NITO sin forsikring. De tilbyr ogsp reiseforsikring som gjelder så snart en er utenfor døren hjemme. En person: kr 639,- Familie kr 835,- Forsikringen omfatter blant annet: * Reisegods o En person kr 25.000 o Familie kr 45.000 * Reisesyke - ubegrenset * Hjemtransport - ubegrenset * Reiseansvar - kr 4.000.000 * Heltidsulykke o Kr 100.000 pr. person ved død (kr 30.000 for barn) o Kr 100.000 pr. person ved 100% varig medisinsk invaliditet (kr 500.000 for barn) * Avbestillingsforsikring: o Opptil kr 25.000,- pr. person o Maks kr 75.000,- pr. familie * Egenandel kr 500,- Det beste med nito er kansje at en får 36% rabatt på bilforsikringen dersom en kvalifiserer for ene tilbudet deres, går vel kun på alder tror jeg. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg er ikke student så nito utgår sikkert da. Jeg Tenkte jo at jeg skulle forsikre laptopen min, men jeg finner ikke noen som tilbyr det.. Var inne på IF sine sider og jeg så ikke noe spesifisert om pc utstyr forsikring hos de. Jeg er forøvrig totalkunde i postbanken og har Vital innbo og bilforsikring. Men jeg tviler på at de kan tilby med spsifikt forsikring laptopen. Endret 5. april 2006 av lundvegard Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tror gjensidige tilbyr. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 har sendt de en forespørsel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå