Gå til innhold

Bærbar - studentbehov og spill til barn

hcoa

Anbefalte innlegg

Heisan

Jammen blir jeg forvirret av å lese alle de ulike innleggene. Jeg har tenkt å kjøpe en ny pc - og har gjennom å ha lest og sjekket rundt omkring skjønt at det er noe vanvittig mye man skal forholde seg til av spesifikasjoner. Det er ulike typer prosessorer, støy, skjerm (blank eller matt (?)) og ram og harddisk og hastighet på prosessor (?). Jo mer man leser jo mer tror man at man trenger - syns jeg. Likevel, jeg ønsker å kjøpe en pc som ikke om et par år skulle vise seg å være ubrukelig.

Derfor - er det noen der ute som kan tipse meg om hvilken pc jeg burde gå for? Trenger jeg en Pentium-prosessor eller turion (eller hva det heter) eller holder en celerion (eller hva det heter...). Hva er den praktiske forskjellen for meg som bruker? Jeg ønsker å kunne bruke den til oppgaveskriving, kanskje SPSS (statistikk-program), surfing, musikk, dvd, foto (har ikke noe særlig ennå - men mer aktuelt om litt?), m.m - sikkert det de fleste bruker sin til. Men jeg ønsker mulighet til å kunne ha god batteri-kap, stille maskin og god skjerm. Burde man ha wide-screen? Det er det noen som forteller meg at er bedre med tanke på f.eks tekstbehandling. Hva med blanke skjermer - det er det visst også framtiden vil by på - etter hva en person fortalte meg.

Hjelp - hjelp - hjelp - hva gjør en stakkar som ikke er så inne på alle de små nyansene?

Og, burde jeg satse på en butikk i Trondheim (der jeg bor) eller er nettet like trygt? Hva med en Dell - maskin?

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...