Gå til innhold

anmeldt for blondinevits

Anbefalte innlegg

Røttene til FRP er klart rasistiske, selv om de på mange måter driver en mer 'husvennlig' politikk nå. (Selv om jeg fortsatt mener man skal være bra korka for å seriøst holde med de(med mindre det er pga glad-egoismen, da er du korka på en annen måte), men det er nå min mening, og beside the point dessuten.)

5807942[/snapback]

De etablerte partiene på den tid, AP, H m.fl. gikk alle inn for å undertrykke tatere, holde jøder vekk, ++. Kanskje greit å holde tungen rett i munnen her?

Nesten all partiene er tilhenger av forskjellsbehandling (rasisme anyone?), unntatt FrP.

Hvorfor FrP hele tiden blir trukket inn i denne debatten er forresten også merkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De etablerte partiene på den tid, AP, H m.fl. gikk alle inn for å undertrykke tatere, holde jøder vekk, ++. Kanskje greit å holde tungen rett i munnen her?

Nesten all partiene er tilhenger av forskjellsbehandling (rasisme anyone?), unntatt FrP.

Hvorfor FrP hele tiden blir trukket inn i denne debatten er forresten også merkelig.

Hvorfor er det så merkelig?

Lenke til kommentar
Fordi FrP ikke har noe med Vigrid eller blondinevitser å gjøre?

5808321[/snapback]

Vel, nå nevnte jeg dem ikke i forhold til Vigrid eller blondinevitser heller(selv om de fleste Vigrid sympatisørene jeg kjenner til stemmer FRP, men det får være så).

Og joda, klart man må se partier i forhold til hva de er i dag.

ALP står for omtrent det samme som FRP i dag dog. Det er de samme prinsippene som står i sentrum. Hagen var jo Anders Lange sin høyrehånd igjennom hele partiets periode. At de måtte skifte navn da Anders Lange sluttet betyr jo ikke at det ble et annet parti.

S,

Lenke til kommentar
Vel, nå nevnte jeg dem ikke i forhold til Vigrid eller blondinevitser heller(selv om de fleste Vigrid sympatisørene jeg kjenner til stemmer FRP, men det får være så).

Vel, de fleste spritsmuglerne stemmer KrF (sier ryktene..), uten at det er så veldig relevant for politikken ellers. :)

Og joda, klart man må se partier i forhold til hva de er i dag.

ALP står for omtrent det samme som FRP i dag dog. Det er de samme prinsippene som står i sentrum. Hagen var jo Anders Lange sin høyrehånd igjennom hele partiets periode. At de måtte skifte navn da Anders Lange sluttet betyr jo ikke at det ble et annet parti.

5809327[/snapback]

FrP står for frihet til enkeltmennesket, lavere skatter og avgifter, mindre offentlige inngrep, osv. Dette er prinsipper jeg liker.

Lenke til kommentar

Vel, Vigrid folka stemmer jo på FRP fordi alle rasister og nynazister stemmer FRP, så det er nok mer nærliggende slik sett.

Angående FRP sin politikk ellers så har det _ihvertfall ikke_ noe med denne tråden å gjøre. Så la oss bare stoppe her i fullstendig bitter, solidarisk og kynisk uenighet.

S,

Lenke til kommentar
ALP står for omtrent det samme som FRP i dag dog.

Og Ap står for omtrent det samme som de gjorde da partiet gikk inn for å undertrykke tatere, tvanssterilisere folk, stenge jøder ute fra Norge, osv. Hva er ditt poeng?

Det er de samme prinsippene som står i sentrum.

Og hvilke prinsipper mener du det er?

Hagen var jo Anders Lange sin høyrehånd igjennom hele partiets periode. At de måtte skifte navn da Anders Lange sluttet betyr jo ikke at det ble et annet parti.

En annen grunn er at partiet har en helt annen politikk i dag.

Vel, Vigrid folka stemmer jo på FRP fordi alle rasister og nynazister stemmer FRP, så det er nok mer nærliggende slik sett.

Alle rasister og nynazister stemmer Frp? Hvor har du det fra? Du kan selvsagt bevise denne påstanden?

Angående FRP sin politikk ellers så har det _ihvertfall ikke_ noe med denne tråden å gjøre. Så la oss bare stoppe her i fullstendig bitter, solidarisk og kynisk uenighet.

Hvis du vil avslutte diskusjonen om Frp, hvorfor fortsetter du å svartmale partiet?

Lenke til kommentar

Ok, jeg svarer dette innlegget fordi det er direkte spørsmål til meg. Hvis folk klager på at tråden bare sklir mer og mer ut så vil jeg ikke skyld på meg.

Og Ap står for omtrent det samme som de gjorde da partiet gikk inn for å undertrykke tatere, tvanssterilisere folk, stenge jøder ute fra Norge, osv. Hva er ditt poeng?

Har på følelsen at du blander Arbeiderpartiet litt med Senterpartiet/Bondepartiet her, men dette var jo aktuelt under 2 verdenskrig, ikke i dag. Frp la jo inn forslag om sterilisering av innvandrere for bare noen få år siden. Anders Lange var Carl I Hagen sin mentor i politikken. Det er en mye nærmere kontekst det er snakk om her.

Uansett, så blandet jeg inn FRP for å argumentere for at Vigrid blir større. Noe de blir. Fremmedfrykten er veldig sterk om dagen, noe både FRP og Vigrid både høster på og tjener i. Sammenlingning utover det mente jeg ikke. Ihvertfall ikke i denne sammenhengen.

At fremmedfrykten er blitt større de siste 5 årene er vel ganske unektelig.

Lavere skatter og avgifter, mindre velferd, mindre kultur, mindre u-hjelp, mindre penger til miljø, mindre arbeidsrettigheter, dårligere sosialordninger, mer kapitalisme, mindre penger til disktriktene, privatisering av alt, mer konkurranse og mer penger og ansvar til individet. På den etniske siden er jo ikke Frp blitt særlig mer glad i asylsøkere eller flykninger.

Minoritetsgrupper har de alltid vært imot. Samiske rettigheter blir ledd av.

Det er omtrent det samme. Anders Lange sitt parti var mer åpent rasistisk bare, noe Frp har klart å tone ned de siste årene. Selv om de ennå lyser opp innimellom. F.eks ved å hetse Islam-profeten Mohammed på kristne foreninger, lage slagord ala "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse", et hav av rasistiske utsagn som jeg ikke gidder å ramse opp her og nå. Osv osv.

Klart i dag, så har FRP fått mer rollen som "fornuftig" siden de fleste er så redde Islam. Politikken deres i segselv er den samme.

Alle rasister og nynazister stemmer Frp? Hvor har du det fra? Du kan selvsagt bevise denne påstanden?

Sunn fornuft tilsier da vel det. Er man totalt imot innvandring, misliker negre, jøder, muslimer, kinesere og annet 'pakk'(eventuelt ønsker et 'hvitt arisk' Norge), så stemmer man på det partiet som har den mest restriktive innvandringspolitikken. Noe FRP har en slags pantent på.

(Klart, Demokratene er vel hakket mer ekstrem riktignok, men nå er det kanskje ikke tilfeldig at de som styrer det er ex-FRPister.)

Hvis du vil avslutte diskusjonen om Frp, hvorfor fortsetter du å svartmale partiet?

Jeg bare svarer spørsmålene/kommentarene jeg får.

Hvis du ønsker å kommentere det jeg har skrevet så tror jeg du vil komme godt ut av å lage en egen tråd ut av det. Jeg kommer ikke til å svare mer i denne.

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Frp la jo inn forslag om sterilisering av innvandrere for bare noen få år siden.

Hvor er din dokumentasjon på denne påstanden?

Anders Lange var Carl I Hagen sin mentor i politikken. Det er en mye nærmere kontekst det er snakk om her.

Nei, det er det ikke. ALP var et parti for lavere skatter. Det var et protestparti. Du kan ikke ta Anders Langes personlige meninger til inntekt for partiet.

Lavere skatter og avgifter, mindre velferd, mindre kultur, mindre u-hjelp, mindre penger til miljø, mindre arbeidsrettigheter, dårligere sosialordninger, mer kapitalisme, mindre penger til disktriktene, privatisering av alt, mer konkurranse og mer penger og ansvar til individet.

Her ramser du opp en rekke ting som både er ubegrunnet og feilaktig. Hva betyr "mindre velferd", "mindre kultur", "dårligere sosialordninger", "mer kapitalisme"?

Det er feil at Frp vil "privatisere alt".

Det som stemmer er at Frp vil ha lavere skatter og avgifter, og mindre u-hjelp er positivt siden u-hjelp bidrar til å holde fattige land nede i søla.

Det er litt rart at du uttaler deg om Frp når du tydeligvis ikke kjenner politikken deres i det hele tatt.

På den etniske siden er jo ikke Frp blitt særlig mer glad i asylsøkere eller flykninger.

Dette er en usaklig påstand uten rot i virkeligheten.

Anders Lange sitt parti var mer åpent rasistisk bare, noe Frp har klart å tone ned de siste årene. Selv om de ennå lyser opp innimellom. F.eks ved å hetse Islam-profeten Mohammed på kristne foreninger, lage slagord ala "gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse", et hav av rasistiske utsagn som jeg ikke gidder å ramse opp her og nå. Osv osv.

Dette har ikke noe med rasisme å gjøre. Islam er ingen rase, f.eks., men en religion. Igjen er det total skivebom fra din side.

Klart i dag, så har FRP fått mer rollen som "fornuftig" siden de fleste er så redde Islam. Politikken deres i segselv er den samme.

Hvordan kan du påstå det når du tydeligvis ikke kjenner politikken deres?

Sunn fornuft tilsier da vel det. Er man totalt imot innvandring, misliker negre, jøder, muslimer, kinesere og annet 'pakk'(eventuelt ønsker et 'hvitt arisk' Norge), så stemmer man på det partiet som har den mest restriktive innvandringspolitikken. Noe FRP har en slags pantent på.

Dette er usaklig og direkte feil. Det står ingen verdens ting i Frps partiprogram om et "hvitt arisk Norge". Kan du ikke være så snill å slutte å slenge rundt deg med slikt tull?

Frp har i alle år snakket om problemer med innvandring, og faktum er at de andre partiene, inkludert Arbeiderpartiet, nå har kommet til samme konklusjon.

Etter din logikk så må alle rasister og nynazister stemm på Ap.

Lenke til kommentar
Blir bare utrolig provesert når de benekter slikt som jødemasakeren til Hitler & Co under 2 verdenskrig.

Jo, men altså, hva er verre... et samfunn blottet for humor og frihet, eller et samfunn med strenge kontroller over hva som kan sies høyt? Det er jo slike samfunn som fører til sånne ting som holocaust... det er ingenting som er så galt at vi ikke kan snakke om det. Humor er riktignok subjektivt, men jeg mener det er bedre å la folk si som de vil... og hvis de trår over en smakelighetsgrense, ja så gjør de jo egentlig narr av seg selv. Se hvordan Vigrid f.eks latterliggjør seg selv :)

Personlig ser jeg på den økende rasismen i Norge som like alvorlig som islamske fundamentalister.

Hvilken økende rasisme? Skepsisen mot mennesker fra andre land, kulturer og hudfarger er minket drastisk siden de første innvandrerne kom.

Det som skjer nå har heller ingenting med rase å gjøre. Og det er heller ikke anti-islamisme. Det er en islam-REAKSJONisme...

Lenke til kommentar
En reaksjon som er rettet mot et feil folk

Hvem skal vi rette det mot da? Jøder? Sigøynere? Svensker?

Det kommer til et punkt hvor man må ta et oppgjør med kulturen disse gærningene kommer fra. Jeg skulle gjerne levd i en verden hvor det ikke fantes kategorier og bokser man puttet folk i, men slik fungerer det ikke...

Dersom nordmenn har bombet USA 9/11 hadde FBI vært på utkikk etter blonde, blåøyde mennesker med lusekofte og norske pass og navn.

Muslimer velger selv å være muslimer, de velger å være med i denne gjengen som begår disse forbrytelsene... så godt som ingen tar avstand eller ansvar for noe som helst. De gidder ikke engang prøve å distansere seg. De kan godt fortsette å være muslimer og praktisere islam, selv om de melder seg ut av de islamske instutisjonene.

Sjekk f.eks gjengen i www.reflekterselv.com, en side for sekulære muslimer som frasier seg og distanserer seg fra islam generellt.

Lenke til kommentar

Hei

Har aldri vært innom dette forumet før, men har lest nesten alt og er imponert over nivået dere holder. De fleste forumer hvor rasisme og nazisme blir diskutert har en tendens til å skli ut og bli bare svartmalingog drittkasting.

Det var en ting jeg ønsket å kommentere bare, og det gjelder ytringsfriheten.

Ytringsfriheten står himla sterkt i Norge, dette mye fordi det er den eneste menneskeretten vi av og til bekymrer oss for å miste. Ellers har vi det rimelig trygt og behagelig.

Jeg er en av de som er for et forbud mot rasistiske og nazistiske ytringer, samt nazistisk organisering i Norge.

Og her herjer det en myte eller to.

For det første: Jeg er ikke ute etter å forby nazisme for noe så smålig som at jeg ikke er enige med dem. Grunnen til at vi er mange i norge som ønsker dette forbudet, er nettopp menneskerettigheter. Retten til å føle seg trygg. Til å gå på gata uten å frykte rasisme eller annen form for trakkassering.

Det er ikke lov å trakkassere mennesker seksuelt, hvorfor skal det være lov å trakkassere dem på grunnlag av hudfarge, religion eller noe annet for den saks skyld?

Jeg forstår forsvarerne av ytringsfriheten, men jeg vil slå et slag for andre menneskerettigheter som for meg er viktigere enn retten til å si hva jeg vil.

Med rettigheter kommer også plikter...

Norge har skrevet under FNs konvensjon for avskaffelse av alle former av rasisme.I denne konvensjonen forplikter vi å gjøre et forbud mot nazistisk ytring og organisering til en del av lovverket.

Vi bryter menneskerettigheter over en lav sko i Norge. Det vises kanskje ikke så godt på overflata, men her blir begått forbrytelser mot menneskerettighetene nesten hver dag.

Den eneste av menneskerettighetene vi ser ut til å bry oss om, er den som gagner oss selv mest, å få si hva vi vil, uavhengig av hvem det sårer.

Jeg skulle ønske alle som bodde i Norge fikk grunn til å føle seg trygg. For ikke å snakke om grunn til å føle seg respektert og som en del av samfunnet.

Er det et stort offer å yte, å gi fra seg retten til å si sieg heil i offentlighet, eller å rope sotrør etter mørkhudete?

Er det et stort offer å frata ungdom muligheten til å bli hjernevasket av Tore W. Tvedt eller annet farlig brunt slams.

Jeg syns ikke det.

Lenke til kommentar

Du. Det er ingen hemmelighet at Frp står for en MYE strammere linje i asyl- og flyktningepolitikken enn det vi har idag.

Rasisme er å diskriminere noen på grunnlag av hudfarge, religion, kjønn, seksuell legning eller etninsk tilhørighet.

Har lite med rase å gjøre. Forskere har totalt avvist at det finnes mer enn en menneskerase.

Frp har en lei tendens til å svartmale mennesker som er født utenfor den vestlige kulturgrensa.

Den største gruppa innvandrere vi har er Svensker, nr 2 er Dansker... hører dem ikke si at inntaket av disse må gå ned.

Lenke til kommentar
Den største gruppa innvandrere vi har er Svensker, nr 2 er Dansker... hører dem ikke si at inntaket av disse må gå ned.

5843151[/snapback]

Kanskje fordi svensker og dansker ikke knivstikker tilfeldige folk på trikken eller dreper legene vi så sårt trenger. Hvorfor gjør de ikke det mon tro? Kan det ha noe med _kultur_ å gjøre? Jeg er overbevist om at det ikke er tilfeldig at det er i større grad ikke-vestlige innvandrere som bedriver denslags.

Lenke til kommentar

5843151[/snapback]

Kanskje fordi svensker og dansker ikke knivstikker tilfeldige folk på trikken eller dreper legene vi så sårt trenger. Hvorfor gjør de ikke det mon tro? Kan det ha noe med _kultur_ å gjøre? Jeg er overbevist om at det ikke er tilfeldig at det er i større grad ikke-vestlige innvandrere som bedriver denslags.

5843174[/snapback]

Hvof ofte skjer det du snakker om her?

Jeg mener, tror du virkelig man kan koke det ned til noe så banalt som at "du er ikke vestlig så da er det høyere sannsynlighet for at du er kriminell" ?

Her er mange faktorer. Nordmenn begår like mange om ikke fler lovbrudd enn innvandrerbfolkninga i norge, poenget er at både media og politiet ser farge. Og media, særlig akersgata, tjener grovt på å fyre oppunder fordommer og frykt i samfunnet. På samme måte som FrP.

Endret av majken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...