Gå til innhold

anmeldt for blondinevits

Anbefalte innlegg

(blondine her). Jeg synes at vigrid bare er selvmotsigende når de saksøker noen for rasisme, når de skal bruke erstattningen til å gjøre forskjellsbehandling (gi pengene til en etnisk gruppe)... MEN jeg er imot de slibrige blondine-vitsene! de blir brukt som hersketeknikk av menn! hvis jeg er i en serriøs samtale med en man og jeg starter å vinne kan han smakløst si "stakar du er så blond"! hvis det er andre til stede vil de da flire med og jeg mister all troverdighet.. dette er kvalmende! Jeg har også fått høre det fra en mannsjåvinistisk lærer på skolen og som de fleste dumme elever gjør så stoler de blindt på læreren og flirer med, som om det er akseptabelt å bruke en hersketeknikk på noen!

5784034[/snapback]

Gud bedre for noen gutter/menn du kjenner om du opplever det som hersketeknik!

Hva med svenske vitser osv. osv...

Og møter du noen menn som gjør som du sier så har de jo tapt all troverdighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo ryggrad til å si imot mannsjåvinister, men jeg må innrømme at jeg føler meg ganske stusselig der jeg står lammet og ikke har noen sjans til å kunne si noe! det er så synd at eldre innngrodde konservative mener at de bare kan klappe meg på hode å si du vil forstå bedre når du blir eldre som om jeg er en naiv blond liten jente!

Lenke til kommentar

ja dette er jo bra gjort av de. De står selv for rasitiske holdninger her i landet, så skyter de seg selv i foten ved å anmelde noen for rasehets. Jajamennsann.

Jeg kjenner en del blonde personer, og jeg har også fortalt blondinevitser til de. Det som har skjed er at de har slengt fra seg en vittighet tilbake.

Hva blir det neste, at svenskene skal saksøke oss for svenskevitser? Eller nordmenn saksøkser svensker pga nordmenn vitser?

Vi har mange vitsekategorier, og deriblant har man blondinevitser, men man har også vitser som går "hetsende" inn på mannen. Skal vi anmelde for det og?

Lenke til kommentar
Å anmelde noen for blondinevitser er like hjernedødt som å anmelde noen for "negervitser". En vits er en vits, så jeg fatter ikke hvorfor alle skal lage så bråk av det Det er selvfølgelig litt betenkelig at mange synes blondinevitser er harmløst, mens vitser om innvandrere er diskriminerende og krenkende, men det for samvittigheten deres ta seg av.

Som blondine (ja jeg har blondt hår) tar jeg meg ikke nær av blondinevitser. Jeg vet nemmelig at jeg ikke er dummere enn ikke-blondiner :)

5782112[/snapback]

Man bør jo kunne vitse om innvandrere som man kan med blondiner.

5782190[/snapback]

For ikke og snakke om nord-lendinger. Og samer.

Lenke til kommentar
Å anmelde noen for blondinevitser er like hjernedødt som å anmelde noen for "negervitser". En vits er en vits, så jeg fatter ikke hvorfor alle skal lage så bråk av det Det er selvfølgelig litt betenkelig at mange synes blondinevitser er harmløst, mens vitser om innvandrere er diskriminerende og krenkende, men det for samvittigheten deres ta seg av.

Som blondine (ja jeg har blondt hår) tar jeg meg ikke nær av blondinevitser. Jeg vet nemmelig at jeg ikke er dummere enn ikke-blondiner :)

5782112[/snapback]

Man bør jo kunne vitse om innvandrere som man kan med blondiner.

5782190[/snapback]

For ikke og snakke om nord-lendinger. Og samer.

5787448[/snapback]

Og alle verdens folkeslag, religioner og livssyn.. Det er dette ytringsfriheten handler om-

Lenke til kommentar

Ikke for det at jeg støtter Vigrids meninger, men de er da under akkurat samme ytringsfriheten som alle oss andre. Mao. sier dere nå at bare de som har "riktige" ytringer har ytringsfrihet, men de som mener noe samfunnet ikke er enige i, bare må holde kjeft og bli buret inne. Da er jo hele ytringsfriheten bare et tomt skall vi som har politisk korrekte meninger kan dra frem og gjemme oss bak.

Tenk litt over det. Ytringsfrihet betyr ikke bare at folk med en type meninger skal ha all mulig rett til å sable ned folk med motsatte meninger.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ikke for det at jeg støtter Vigrids meninger, men de er da under akkurat samme ytringsfriheten som alle oss andre. Mao. sier dere nå at bare de som har "riktige" ytringer har ytringsfrihet, men de som mener noe samfunnet ikke er enige i, bare må holde kjeft og bli buret inne. Da er jo hele ytringsfriheten bare et tomt skall vi som har politisk korrekte meninger kan dra frem og gjemme oss bak.

Tenk litt over det. Ytringsfrihet betyr ikke bare at folk med en type meninger skal ha all mulig rett til å sable ned folk med motsatte meninger.

5789094[/snapback]

For min del har jeg aldri sagt noe om at Vigrid aldri skulle ha gjort dette. Det er dog forskjell på å gjøre en handling, i dette tilfellet gå til en rettsstol og anmelle hele greia, og på det å ytre sin mening. Vigrid skulle heller ha sagt "dette mener vi er helt galt etc" ikke gjort en handling.

Lenke til kommentar

Vigrid er kun på desperta jakt etter oppmerksomhet, noe de fikk litt av nå. Men tror nok de er en utdøende gjeng. Har mer tro på de som vokser opp i deg en som så.. På 80 og starten av 90 tallet var det vel litt mer i "vinden" å melde seg inn i slike grupper og støtte dem.

Folk som nekter for jødeutryddelsen og masse annet som er ganske opplagt burde selv blitt stillt opp på en mark med grøft bak, og fått et par skudd...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Brevet er undertegnet Thorgrim O. Bredesen. Han er 25 år og studerer statsvitenskap med fordypning i menneskerettigheter og flerkulturell forståelse ved Høyskolen i Buskerud.

Kommer han til å få seg jobb med det første? Hadde vært morro å snakke med ham og se hva han mener om menneskerettigheter og flerkulturell forståelse.

KOMPLOTT

Han mener nemlig at media i Norge er med i dette komplottet mot den «hvite rase» i Norden. Media i Telemark også.. Den 25 år gamle studenten sier også at media utkjemper en propagandakrig mot organisasjonen Vigrid, som han har representert siden han var 18 år gammel.

- Mener du denne «blondinevitsen» også er et ledd i dette komplottet mot den «hvite rase»?

- Selvfølgelig. Vi i Vigrid er nå så kvalme av disse nedverdigende vitsene som er et hån mot våre lyse nordiske piker.

Den 25 år gamle studenten påpeker at det ikke regnes som akseptert å vitse om muslimer, jøder og negre, og da skal det heller ikke være lov til å vitse om jenter med lyst hår, og andre fargenyanser innen den «hvite rase».

Jeg trodde blondinevitser var et fenomen i vestlige "hvite" land blir ikke det da et komplott mot seg selv? Hva med mørk/ brun hårede jenter som har farget håret blondt? Ultimat blondina Pamela er ikke blond.

Har noen peiling hva menes med andre fargenyanser innen den "hvite rase"?

Så til slutt lurer jeg på om han har vært i nærheten av en lys nordisk pike. :)

5780084[/snapback]

det er så utrolig trist å se at en så (tilsynelatende)intelligent fyr mener noe sånt, da han tross alt er (virker)glup nok til å studere. altid trodd at høyere utdanning var veien vekk fra slike holdninger, så feil kan man ta.

Epz.

Endret av EpziloN
Lenke til kommentar
Men blondine vitser er uansett usmakelige, på lik linje med andre vitser som baserer seg på utseende..

Satt på spissen:

Skal det være forbudt å være bevist på forskjellene mellom mennesker? Skal ikke få lov til å si det opplaget? Skal vi ikke få lov til spøke andres, og egen, bekostning? Er målet at vi skal skjerme forskjellene slik at vi alle blir mer og mer lik?

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at mennesker av Europeeisk opprinnelse om har lyst hår[bare europeere som har lyst hår så kunne like gjerne bare sakt blondiner, vel også enkelte persere"ariere"] er dummer en andre...

Vitsene er ikke morsomme en gang....

Har ingen forbehold i virkeligheten, som jeg synes er gøyale..

5796421[/snapback]

Å spøke er ikke det samme som å fremme fakta. Det er ingen krav til vitser om at de må være virkelighetsnære eller at påstandene må støttes med ren fakta. Vitser spiller ofte på de normene som ligger til grunne i samfunnet de eksistere i. En "norsken, dansken og svensken" vits vil neppe slå an like bra i Sverige som det gjør i Norge.

Om vitsene er morsome eller ikke er meget subjektivt.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jaja, uansett finner jeg det morsomt at disse vitsene er aktive her i Norge. Her rammer de nesten 80% av den kvinnelige befolkningen.

Hvor jeg er fra ville vel bare 20-30% følt seg påvirket:P

Men uansett. Hadde en annen vits, som fremstilte en annen gruppe på denne måten vært like akseptert......

F.eks Afrikanere Isrealiter etc....

5796512[/snapback]

Hehe. Kan jo legge til at svenskevitser rammer 8 millioner mennesker. :p Har Norge noensinne blitt saksøkt for det? Nope.

I miljøer hvor det er mange fra Afrika, Pakistan osv (sånn som her, øst i Oslo), er slike vitser mer enn godtatt, og uttrykk som "sultne pakkis" spirer og gror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...