tilfeldignavn Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Tenkte jeg skulle bruke en HP ze2310 bærbar pc til å se på TV/DVD med. Antar at den fungerer greit. Noen som har en anbefaling av TV-kort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Den PCen vil nok fungere helt fint til det formålet. (Den har riktignok ikke DVI-port for tilkobling til flat-TVer med DVI, men det er kanskje ikke så mye å bry seg om) Angående TV-kort så vet jeg ikke. Men det må være USB for å passe til bærbar PC, og da selvfølgelig USB 2.0 High Speed for å få nok båndbredde til at kvaliteten skal bli bra. Her er en liste over USB TV-kort. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kan også vurdere PCMCIA. På den måten blir det mindre kabelsurr, og du kan ha kortet stående i 24/7 om du vil. Lenke til kommentar
tilfeldignavn Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Takk for svar. Er det stor forskjell i hastigheten mellom usb 2.0 og pcmcia? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg hadde helt glemt PCMCIA Det er en teoretisk hastighetsforskjell på PCMCIA (133 MByte/s siden det er samme grensesnitt som ATA133) og USB 2.0 High Speed (60 MByte/s), men jeg tror ikke TV-kort bruker hele båndbredden til USB 2.0 HS så jeg tviler på at det har noe å si for bildekvaliteten. Bare styr unna USB 1.1 (som også kalles USB 2.0 Full Speed). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå